Sundhedsskadelig lejlighed, hvad kan man gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.584 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. marts 2011

Anonym trådstarter

Jeg har skrevet tidligere med dette problem, men fik ikke rigtig nogen respons, så håber jeg gør det denne gang, da det åbenbart iflg LO er mange der har dette problem.

Min søn bliver hver dag udsat på pasiv rygning, min lellighed stinker helt vildt af røg, især på hans værelse, hvor jeg nu sover for at undgå det såmeget som muligt. Jeg bor i en lejlighed ved boligforegning. De har været og ligge en fuge langt panelerne til naboen, men det har ikke hjulpet. Nu ved jeg ikke helt hvor jeg står, for har kun boet her 1½ år, og har som egentlig ikke råd til at flytte, eller flyttehjælp til rådighed.

Nogen her derved om juridisk har nogen muligheder, eftersom lejligheden ikke lever op til det lovede?

Jeg føler mig helt magtesløs for kan ikke gøre andet end lufte ud hele tiden, men det er primært om aften/natten problemet er størst. Min søn har været meget syg på det sidste med øreproblemer og megen hoste, så jeg SKAL flytte, om jeg har råd eller ej så dur det ikke vi bliver her. 

Nogen der har nogen erfaringer med sådan problemer? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2011

B&J

Kontakt LLO og der efter skal du gå ned også kan du blive skrevet op et en lejlighed igennem boligforening også betaler kommunen indskudet hvis du søger om det

Anmeld

19. marts 2011

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Kontakt LLO og der efter skal du gå ned også kan du blive skrevet op et en lejlighed igennem boligforening også betaler kommunen indskudet hvis du søger om det

Tvivler på kommunen vil give mig et indskud, men de vil nok kautionere for et, og så er det jo alligevel mig selv der skal betale for en istansættelse af en lejlighed jeg fraflytter pga "fejl" jeg ikke selv er skyld i...

Anmeld

19. marts 2011

B&J

Anonym skriver:

Tvivler på kommunen vil give mig et indskud, men de vil nok kautionere for et, og så er det jo alligevel mig selv der skal betale for en istansættelse af en lejlighed jeg fraflytter pga "fejl" jeg ikke selv er skyld i...

Ved ikke hvordan det er hvor du bor men her i hjørring hvis du skal flytte i en boligforening kan du søge om et indskud og meget sjælden de siger nej

Anmeld

19. marts 2011

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Ved ikke hvordan det er hvor du bor men her i hjørring hvis du skal flytte i en boligforening kan du søge om et indskud og meget sjælden de siger nej

Mm, lyder underligt... Man kan i alle kommune søge om et indskudslån, men det somsagt et lån. Har aldrig hørt man får det foræret. Min veninde fik det som lån påtrods af hun fik sin lejlighed anvist igennem kommunen fordi hun var hjemløs..

Anmeld

19. marts 2011

B&J

Anonym skriver:

Mm, lyder underligt... Man kan i alle kommune søge om et indskudslån, men det somsagt et lån. Har aldrig hørt man får det foræret. Min veninde fik det som lån påtrods af hun fik sin lejlighed anvist igennem kommunen fordi hun var hjemløs..

Jamen du har jo intet af tabe i af gøre et forsøg... min søster har lige fået det uden af skal betale tilbage og med tiden kan man da godt betale det tilbage du kan vil ligge 50-100kr ud om månede ved der går lang tid men lidt har også ret

Anmeld

19. marts 2011

Anonym trådstarter

opper den lige

Anmeld

19. marts 2011

132319

Anonym skriver:

Men det er LANGT fra alle steder man får lov til at låne. Jeg stod alene med to børn på dagpenge (dimententsats som er lavere end KH) og jeg kunne ikke låne en klink 

Mht. røgen, så STINKER der også af røg ude på mit badeværelse, pga. fælles udsugning.

Jeg skal have talt med boligselskabet om at de må finde ud af noget individuelt, ellers går jeg også til LLO.

Jeg har intet imod at folk ryger, men MIT badeværelse skal ikke stinke af røg, fordi min underbo ryger 

Anmeld

20. marts 2011

Anonym trådstarter

MHK skriver:

Men det er LANGT fra alle steder man får lov til at låne. Jeg stod alene med to børn på dagpenge (dimententsats som er lavere end KH) og jeg kunne ikke låne en klink 

Mht. røgen, så STINKER der også af røg ude på mit badeværelse, pga. fælles udsugning.

Jeg skal have talt med boligselskabet om at de må finde ud af noget individuelt, ellers går jeg også til LLO.

Jeg har intet imod at folk ryger, men MIT badeværelse skal ikke stinke af røg, fordi min underbo ryger 

Nej nemlig, og uanset hvad, bliver boligforeningen nød til at finde en løsning, for jeg har ikke råd til endnu et indskud, flytte mænd mv. Jeg kan reelt ikke bruge halvdelen af min lejlighed. Jeg har brugt 4 uger på at male min søns værelse som han kun kunne sove i 4 månender inden røg generne kom.

Har oplevet at han vågnede om natten og så lugtede hele lejligheden af røg og jordbær fordi naboen også ryger vandpibe, og især min søns værelse som ligger op til er ramt. Så nu har jeg et soveværelse med børnemotiver og røggener, og har selv astma så sover oftest på sofaen

Tror jeg må prøve at ringe til inspektøren, men han er bare SÅ langsom, de skulle ha lavet mit køkkengulv for et år siden fordi det ikke er lakeret og suger alt skidt og møg til sig, men har stadig ikke lavet det... Ellers må jeg vist også gå til LLO

Anmeld

20. marts 2011

Betteisen

Hejsa.

Er det ikke muligt du kan få anvist en anden lejlighed (i samme område) hvis du taler med boligselskabet??? Man kan jo være heldig at få en meget tæt på, så man sparer de helt store flytteudgifter.

Kan godt forstå du er træt af situationen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.