Dårlig scannings-sygeplejerske!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.101 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. marts 2011

ModerNatur

Hej piger..

så kom det første debat-indlæg fra mig.. Desværre et lidt negativt ét af slagsen...

Jeg er gravid (22+4) med ønskebarnet og både jeg og kæresten glæder os rigtig meget  Vi var til MD-scanning d. 1/3, hvor vi fik at vide at alt er helt som det skal være og baby har det rigtig godt! Helt fantastisk og selvfølgelig det allervigtigste.. Efter jeg er hoppet af briksen spørger jeg så sygeplejersken hvad barnet vejer og måler og svaret er: "Det kan man aldrig rigtig sige noget om"..

Ej nu må i altså have mig undskyldt men det kan sku da ikk passe!! Samtlige mine veninder har fået de præcise mål at vide, så jeg føler mig egentlig lidt snydt.. Siden hen er jeg kommet til at tænke over, om hun så har "gjort det godt nok".. Altså det har hun jo formentlig, men nogle par får jo at vide om barnet er lige i det mindste og skal så til endnu en scanning.. 

Det er sikkert ikke tilfældet her, men kan i følge min utryghed??..  Der er jo nok ikk rigtig noget at gøre ved det nu, da det var den sidste scanning.. Er der??

Mange Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2011

Pinkrose

Issa skriver:

Hej piger..

så kom det første debat-indlæg fra mig.. Desværre et lidt negativt ét af slagsen...

Jeg er gravid (22+4) med ønskebarnet og både jeg og kæresten glæder os rigtig meget  Vi var til MD-scanning d. 1/3, hvor vi fik at vide at alt er helt som det skal være og baby har det rigtig godt! Helt fantastisk og selvfølgelig det allervigtigste.. Efter jeg er hoppet af briksen spørger jeg så sygeplejersken hvad barnet vejer og måler og svaret er: "Det kan man aldrig rigtig sige noget om"..

Ej nu må i altså have mig undskyldt men det kan sku da ikk passe!! Samtlige mine veninder har fået de præcise mål at vide, så jeg føler mig egentlig lidt snydt.. Siden hen er jeg kommet til at tænke over, om hun så har "gjort det godt nok".. Altså det har hun jo formentlig, men nogle par får jo at vide om barnet er lige i det mindste og skal så til endnu en scanning.. 

Det er sikkert ikke tilfældet her, men kan i følge min utryghed??..  Der er jo nok ikk rigtig noget at gøre ved det nu, da det var den sidste scanning.. Er der??

Mange Kram

Hej altså jeg tror det meget normalt at man ikke får af vide hvad de vejer, da de ikke præcist kan sige det, det samme med deres mål, da de jo nok ha benene bukket, jeg kender ihvertfald ingen der har fået de mål.

Og så vil jeg sige at de er slet ikke præcise de mål de kommer med, kan se på min egen graviditet, den termins dato de kom med ved en scanning var forkert med 3 uger, og giv også til vægt kontrolsscanninger med hende, der ramte de næsten 1 kg forkert, så tror ikke du ska føle dig snydt, så længe du ved det sundt og raskt og at alt er som det skal være.

Anmeld

19. marts 2011

Topp

jeg fik vægt afvide ved en ekstra scanning 4 uger FØR termin... der sagde de 3 kg...

Da hun kom 1 dag før termin - dvs 4 UGER EFTER deres bud på 3 kg. jaaa der vejede hun 3 kg - så regner ikke deres vægt scanninger for sææærlig præcise

Anmeld

19. marts 2011

Happiness

Fik heller ikke vægt og længde afvide. Men kunne så se længden på det scanningsbillede jeg fik.

Er sikker på hun har gjort sit job ordentligt. Og tror altså der er mange som ikke får det afvide. Ingen jeg kender har fået det oplyst. Jo længden, men ikke vægten før uge 30 eller sådan noget.

Anmeld

19. marts 2011

kamtok

Jeg tror altså ikke det er normalt at få af vide, vi fik heller ikke noget af vide og ingen af mine veninder har fået noget af vide heller. Men der er heller ingen af os der har spurgt.

Der er kun én af veninderne, der får vægtscanninger her i hendes 2. graviditet pga. komplikationer i hendes 1. graviditet, hvor hendes datter ikke fik nok næring i maven. Men det var altså først en vægtscanning lavet ml. 25. og 28. uge.

Anmeld

19. marts 2011

PsychedeliC

Jeg fik heller ikke noget af vide men jeg spurgte heller ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.