Heheheheh...
Dens lags tager jeg sådan ret køligt.... Jeg vil IKKE pilles mellem benene af børn, hverken mine egne, eller andres....
MEN ligemed hensyn til menstruation.... Jeg har jo været vant til at tisse for åben dør, så jeg samtidig kunneholde øje med mine unger. Det har så resulteret i, at de jo ofte står på toilettet og ser hvad jeg laver. Og fordi de interesserer sig for hvad de selv laver på toilettet, så interesserer de sig jo også for, om jeg nu laver det samme....
Jeg har jo to drenge, og de har altså så selvfølgelig opdaget at der er forskel på mor og børn. Forklaringen lyder kort, drenge har tissemænd, og piger (som mor) har tissekoner.
De har så også stået og kigget når jeg har haft menstruation, og jeg bruger jo en mooncup, som jeg tager ud og tømmer. Det interesserer Bastian sig meget for, og han holder skarpt øje med hvornår jeg tisser, og hvornår jeg bløder (aom vi bare kalder det her hjemme). Han ved ikke at det er såkaldt menstruation, og hvad det gør godt for, men vi snakker om det, og ser på det, så naturligt som at tisse. Så jeg tror ikke han tror det gør ondt, men han undrer sig over det, og spørger om jeg "skal have den der ud/i" og han spørger "bløder du mor". Jeg svarer altid bare ja, og ikke mere...
Og by the way, når jeg bruger bind også en gang imellem, så kalder jeg det en ble. Og hvis mere forklaring kræves, er det en voksenble, fordi jeg bløder ud af tissekonen.
Anmeld