Og hvad svare man så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

632 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. marts 2011

CiSo

Oplevede noget pinligt i dag, eller det vil sige det er jo ikke pinligt.. Men jeg blev alligevel lidt forlejen.. 

Jeg sidder og snakker med min lillebror på 3 år, og han er i den børnehave periode, hvor alt drejer sig om tissekone og babselutter. Så midt i mens vi sidder og snakker, sørme om han så ikke stikker klør 5 ned mellem benene på mig, og "tager" mig på tissekonen.. ( jeg har bind på.)

Først ved jeg ikke hvad jeg skal sige, men siger så: Vil du ikke godt lade vær med det, det er altså ikke pænt gjort. Sådan noget gør man ikke..

Så siger han til mig, " hvorfor har du ble på?". ( pga, det bind jeg havde på.) 

OG HVAD SVARE MAN SÅ LIGE???!

Så sagde jeg bare, jamen det er sådan et lille parpir man ligger i underbukserne så de ikke bliver beskidte.. 

Kom sådan til at grine, da jeg skulle fortælle min mor det.. 

Bare lige en lille sjov, mærkelig, pinlig oplevelse jeg havde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

Pige2009

Klasse

Anmeld

18. marts 2011

mariamiss6

Heheheheh...

Dens lags tager jeg sådan ret køligt.... Jeg vil IKKE pilles mellem benene af børn, hverken mine egne, eller andres....

MEN ligemed hensyn til menstruation.... Jeg har jo været vant til at tisse for åben dør, så jeg samtidig kunneholde øje med mine unger. Det har så resulteret i, at de jo ofte står på toilettet og ser hvad jeg laver. Og fordi de interesserer sig for hvad de selv laver på toilettet, så interesserer de sig jo også for, om jeg nu laver det samme....

Jeg har jo to drenge, og de har altså så selvfølgelig opdaget at der er forskel på mor og børn. Forklaringen lyder kort, drenge har tissemænd, og piger (som mor) har tissekoner. 

De har så også stået og kigget når jeg har haft menstruation, og jeg bruger jo en mooncup, som jeg tager ud og tømmer. Det interesserer Bastian sig meget for, og han holder skarpt øje med hvornår jeg tisser, og hvornår jeg bløder (aom vi bare kalder det her hjemme). Han ved ikke at det er såkaldt menstruation, og hvad det gør godt for, men vi snakker om det, og ser på det, så naturligt som at tisse. Så jeg tror ikke han tror det gør ondt, men han undrer sig over det, og spørger om jeg "skal have den der ud/i" og han spørger "bløder du mor". Jeg svarer altid bare ja, og ikke mere...

Og by the way, når jeg bruger bind også en gang imellem, så kalder jeg det en ble. Og hvis mere forklaring kræves, er det en voksenble, fordi jeg bløder ud af tissekonen. 

Anmeld

18. marts 2011

tinasmor

mariamiss6 skriver:

Heheheheh...

Dens lags tager jeg sådan ret køligt.... Jeg vil IKKE pilles mellem benene af børn, hverken mine egne, eller andres....

MEN ligemed hensyn til menstruation.... Jeg har jo været vant til at tisse for åben dør, så jeg samtidig kunneholde øje med mine unger. Det har så resulteret i, at de jo ofte står på toilettet og ser hvad jeg laver. Og fordi de interesserer sig for hvad de selv laver på toilettet, så interesserer de sig jo også for, om jeg nu laver det samme....

Jeg har jo to drenge, og de har altså så selvfølgelig opdaget at der er forskel på mor og børn. Forklaringen lyder kort, drenge har tissemænd, og piger (som mor) har tissekoner. 

De har så også stået og kigget når jeg har haft menstruation, og jeg bruger jo en mooncup, som jeg tager ud og tømmer. Det interesserer Bastian sig meget for, og han holder skarpt øje med hvornår jeg tisser, og hvornår jeg bløder (aom vi bare kalder det her hjemme). Han ved ikke at det er såkaldt menstruation, og hvad det gør godt for, men vi snakker om det, og ser på det, så naturligt som at tisse. Så jeg tror ikke han tror det gør ondt, men han undrer sig over det, og spørger om jeg "skal have den der ud/i" og han spørger "bløder du mor". Jeg svarer altid bare ja, og ikke mere...

Og by the way, når jeg bruger bind også en gang imellem, så kalder jeg det en ble. Og hvis mere forklaring kræves, er det en voksenble, fordi jeg bløder ud af tissekonen. 

Jeg kan se dine børn kun er 2 og 3 år. Bliver de ikke "bange" når du siger du bløder ud af tissekonen? De ved jo ikke hvad mens er og forbinder måske blod med det der kommer ud hvis de falder og slår sig.

Anmeld

19. marts 2011

mariamiss6

tinasmor skriver:

Jeg kan se dine børn kun er 2 og 3 år. Bliver de ikke "bange" når du siger du bløder ud af tissekonen? De ved jo ikke hvad mens er og forbinder måske blod med det der kommer ud hvis de falder og slår sig.

Jeg tror måske, for længe siden, at bastian (den ældste) har spurgt om jeg har slået mig, eller om det gør ondt... OG til det tror jeg jeg har svaret nej, og nej... 

Han har nok også spurgt mig, hvorfor jeg bløder ud af tissekonen, og jeg er næsten sikker på jeg har svaret noget á la, at det gør voksne piger (eller mødre) bare, ligesom de tisser...

Jeg har ikke prøvet at forklare hvordan det hænger sammen, for det kan han slet ikke indeholde...

Han virker ikke skræmt, men undrende og undersøgende...

Han står gerne foran kummen, og kigger ind i mellem. Altså ikke med hovedet helt inde mellem mine ben, men sådan stående almindeligt foran mig, og kigger lidt undrende... Når han så spørger om jeg bløder, svarer jeg bare helt stille og roligt ja, som hvis han havde spurgt om jeg tissede... 

Han virker ikke skræmt. det har han måske gjort de første par gange, men jeg opfører mig helt roligt og naturligt omkring det, og svarer jo nej når han spørger om det gør ondt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.