Ansøgning til kontorelev - nogle der kan hjælpe? Gennemlæsning af ansøgning :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2011

K&S

KaLee skriver:

Dejligt optimistisk, eftersom jeg er færdig om 3 måneder 

TIl trådstarter - spørgsmålet er om du ikke kan søge en stilling og så give udtryk for at du ønsker videreuddanelse med f.eks. HR... 

Det er måden jeg tackler det på pt, idet at jeg synes jeg mangler nogle ting på HR området...

jeg tror ikke at de ansætter elever, som har gået uddannelsen igennem en gang... der er nogle twists omkring lønnen for det første, og så virker det "lidt mærkeligt" hvis man har brug for at tage uddannelsen 2 gange.. selvom jeg udmærket godt kan følge dig....

Men det er kun mine tanker omkring det - jeg ved ikke hvordan det er i den virkelige verden... endnu

forresten.. har du set at offentlig administration faktisk også er blevet til en proffessions bachelor uddannelse?? Den er blevet oprettet i 2009 eller 2010... Overvej at undersøge den hvis det er....  

Hejsa

Tusind tak for dit svar, jeg bliver jo faktisk helt i tvivl om jeg reelt må tage den samme uddannelse igen (i hvert fald med samme speciale) - jeg vil lige forsøge at finde ud af det i morgen  men hvem skal jeg ringe til? Niels Brock (skolen) eller

Må jeg evt. se den ansøgning, du sender afsted, det er rart med lidt nytænkning en gang i mellem?

Er proffessions bacheloren ikke på SU? For det har vi ikke råd til lige nu  det lyder ellers spændende...!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

eElak

K&S skriver:

Hejsa

Tusind tak for dit svar, jeg bliver jo faktisk helt i tvivl om jeg reelt må tage den samme uddannelse igen (i hvert fald med samme speciale) - jeg vil lige forsøge at finde ud af det i morgen  men hvem skal jeg ringe til? Niels Brock (skolen) eller

Må jeg evt. se den ansøgning, du sender afsted, det er rart med lidt nytænkning en gang i mellem?

Er proffessions bacheloren ikke på SU? For det har vi ikke råd til lige nu  det lyder ellers spændende...!

er du medlem af fagforening eller A-kasse?

For jeg skulle da mene at du har mulighed for at tage kurser via det, hvis det er.. Nu ved jeg ikke hvad du laver pt, og hvordan dine forhold er. 

professionsbacheloren er på SU. 

jeg nævner intet i min ansøgning omkring det med HR, som vi taler om... for jeg kan jo mange ting, meeeen der er et par ting jeg mangler - så jeg afvejer min ansøgning efter hvor jeg søger og sådan.. 

F.eks. var jeg til en jobsamtale, hvor jeg skulle lave forskellige ting - bl.a. personale med noget overenskomster. men der var samtidig tvivl om timetallet.. Der sagde jeg - som et forslag (de tolkede det vidst som forhandling) at jeg kunne godt tænke mig at videreuddanne mig indenfor personale, og der er et par ting på den front jeg kunne have brug for at få uddybet.. pga jeg ikke har været i en HR afdeling... 

Anmeld

20. marts 2011

kamtok

K&S skriver:

Jeg er jo blevet i tvivl efter at have læst alle jeres svar, så må jeg vende tilbage?

Bare i orden  Håber det flasker sig for dig. 

Anmeld

20. marts 2011

Isabeau

K&S skriver:

Hejsa

Tusind tak for tilbuddet, jeg undersøger lige i morgen om jeg reelt må tage den samme uddannelse igen - men ellers vil  jeg gerne sige ja tak til dit tilbud om gennemlæsning  må jeg vende tilbage?

Selvfølgelig

Anmeld

21. marts 2011

K&S

Isabeau skriver:

Selvfølgelig

Anmeld

24. marts 2011

K&S

Tennamor skriver:

Det er bare så nederen at tage en uddannelse som man ikke rigtig kan bruge til noget. Blev selv færdig med en uddannelse for 11 år siden, som jeg ikke kunne bruge til en skid ;(Jeg tænker bare på om du kan tage den samme uddannelse igen, eller har jeg misforstået dit indlæg? Jeg har samme uddannelse som dig og fik taget 3 måneder af min elevtid, da jeg tidligere var startet på en anden elevplads indenfor samme speciale. Vil foreslå at du undersøger sagen inden du bliver "fanget" i en eller anden dum regel.

Hej hej

Jeg ville da lige opdatere herfra, jeg snakkede med en studievejleder i går - og jo, jeg må gerne tage den samme uddannelse igen, MEN MEN MEN jeg kommer så under kategorien "dobbeltuddannelse", hvilket betyder, at jeg kun må bruge 1 år i stedet for 2.

Jeg vil stadig skulle på samme antal skoleophold, så jeg vil kun kunne være på praktikstedet meget få uger - så det bliver nok liiiidt svært at finde et sted, der vil ansætte mig (var studievejlederens ord)  så jeg må tænke i andre baner....!

Studievejlederen foreslog, at jeg "kursede" mig til erfaring

Katja

Anmeld

24. marts 2011

K&S

kamtok skriver:

Kan man godt blive elev igen, når man har gennemgået elev-delen én gang?

Jeg er selv elev (offentlig adm. med fokus på HR og personaleadm.), vil gerne kigge din ansøgning igennem og give feedback på den.

Hej hej

Jeg ville da lige opdatere herfra, jeg snakkede med en studievejleder i går - og jo, jeg må gerne tage den samme uddannelse igen, MEN MEN MEN jeg kommer så under kategorien "dobbeltuddannelse", hvilket betyder, at jeg kun må bruge 1 år i stedet for 2.

Jeg vil stadig skulle på samme antal skoleophold, så jeg vil kun kunne være på praktikstedet meget få uger - så det bliver nok liiiidt svært at finde et sted, der vil ansætte mig (var studievejlederens ord)  så jeg må tænke i andre baner....!

Katja

Anmeld

24. marts 2011

K&S

KaLee skriver:

Dejligt optimistisk, eftersom jeg er færdig om 3 måneder 

TIl trådstarter - spørgsmålet er om du ikke kan søge en stilling og så give udtryk for at du ønsker videreuddanelse med f.eks. HR... 

Det er måden jeg tackler det på pt, idet at jeg synes jeg mangler nogle ting på HR området...

jeg tror ikke at de ansætter elever, som har gået uddannelsen igennem en gang... der er nogle twists omkring lønnen for det første, og så virker det "lidt mærkeligt" hvis man har brug for at tage uddannelsen 2 gange.. selvom jeg udmærket godt kan følge dig....

Men det er kun mine tanker omkring det - jeg ved ikke hvordan det er i den virkelige verden... endnu

forresten.. har du set at offentlig administration faktisk også er blevet til en proffessions bachelor uddannelse?? Den er blevet oprettet i 2009 eller 2010... Overvej at undersøge den hvis det er....  

Hej hej

Katja

Anmeld

24. marts 2011

kamtok

K&S skriver:

Hej hej

Katja

Ja, kan godt forestille mig at det kunne være ret svært at finde en arbejdsgiver der ville gå med til det. Lyder som en god idé at "kurse" sig til lidt mere erfaring.

Håber det lykkes for dig. Alt held & lykke med det.

Anmeld

24. marts 2011

K&S

kamtok skriver:

Ja, kan godt forestille mig at det kunne være ret svært at finde en arbejdsgiver der ville gå med til det. Lyder som en god idé at "kurse" sig til lidt mere erfaring.

Håber det lykkes for dig. Alt held & lykke med det.

og tusind tak for hjælpen...!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.