at have et sygt barn, når man er på kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.737 visninger
19 svar
0 synes godt om
18. marts 2011

Bare mig..

har prøvet at google omkring det, men kan ikke finde svaret, så håber nogen af jer kan svare mig..

Jeg skal desværre på kh efter min barsel (4- april), da jeg intet job kan finde, og jeg har søgt ind på et studie der starter d. 1. sep.

Men så kom jeg til at tænke på noget.. Hvis jeg har et barn der er syg, må jeg så gerne blive hjemme med hende når hun er syg, og jeg er på kh, eller skal man finde en anden til at passe hende?

Altså må man være hjemme med sit syge barn når man er på kh?

Og hvor mange dage må man selv være syg, før de skal have en lægelig vurdering på det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

JacobsMoar

Nicolinesmor170510 skriver:

har prøvet at google omkring det, men kan ikke finde svaret, så håber nogen af jer kan svare mig..

Jeg skal desværre på kh efter min barsel (4- april), da jeg intet job kan finde, og jeg har søgt ind på et studie der starter d. 1. sep.

Men så kom jeg til at tænke på noget.. Hvis jeg har et barn der er syg, må jeg så gerne blive hjemme med hende når hun er syg, og jeg er på kh, eller skal man finde en anden til at passe hende?

Altså må man være hjemme med sit syge barn når man er på kh?

Og hvor mange dage må man selv være syg, før de skal have en lægelig vurdering på det?

Det kan godt være jeg spørger dumt, men hvor skal du være, hvis du ikke er hjemme, når du er på kontanthjælp ?

Anmeld

18. marts 2011

Dorthe1986

JacobsMoar skriver:

Det kan godt være jeg spørger dumt, men hvor skal du være, hvis du ikke er hjemme, når du er på kontanthjælp ?

Aktivering gætter jeg på

Anmeld

18. marts 2011

Bare mig..

JacobsMoar skriver:

Aktivering regner jeg da med!? Jeg har intet hørt endnu, så jeg undersøger det bare selv omkring regler osv..

Anmeld

18. marts 2011

Den lykkelige

JacobsMoar skriver:

Man går ikke hjemme fordi man er på kontanthjælp.. så bliver man aktiveret.. Enten skrive ansøgninger eller kommer ud og arbejder et sted.. Og hvis du ikke møder til det får du ingen penge..

Anmeld

18. marts 2011

Den lykkelige

Jeg er også på barsel på KH, desværre.. Men inden da hvor jeg var i aktivering varder en anden der havde barn og hun ringede bare og sagde det.. men ved jo så ikke om hun er blevet trukket i hjælpen, eller...

Anmeld

18. marts 2011

Bare mig..

milopilo skriver:

Jeg er også på barsel på KH, desværre.. Men inden da hvor jeg var i aktivering varder en anden der havde barn og hun ringede bare og sagde det.. men ved jo så ikke om hun er blevet trukket i hjælpen, eller...

Hmm, håber da godt nok ikke man bliver trukket fordi ens barn er syg Men man ved sgu aldrig med de sataner

Anmeld

18. marts 2011

JacobsMoar

Dorthe1986 skriver:

Aktivering gætter jeg på

Nååh ja.. Så langt tænkte jeg ikke lige.. Jeg tænkte bare at man sad der hjemme og skrev ansøgninger

Anmeld

18. marts 2011

Dorthe1986

Af hvad jeg lige kan google mig frem til ser det ud til at du ikke bliver trukket i kh, hvis du har en rimelig grund, for eksempel barnets 1. sygedag....

Anmeld

18. marts 2011

Den lykkelige

Nicolinesmor170510 skriver:

Hmm, håber da godt nok ikke man bliver trukket fordi ens barn er syg Men man ved sgu aldrig med de sataner

Nej det jo det..  Jeg har selv tænkt på det.. for det jo ikke altid man kan finde nogen til at tage de små..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.