Hvorfor er der forskel på hunde og katte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

465 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. marts 2011

Dictes mor

Det her en undringstråd, jeg har nemlig lagt mærke til, at hvis nogle skal af med deres kat, så får de udelukkende gode og venlige kommentarer og kommer ret nemt af med dem, men hvis nogen skal af med deres hunde, så opstår der lange diskussioner om, at det er problemhunde, og hvorfor man skal af med den osv. Jeg synes egentlig at det er lidt synd, og spekulerer på om hundemennesker er mere hellige end kattemennesker? Jeg er selv hundemenneske, så det er ikke en kritik af hundemennesker, for jeg er selv en af dem, der kan undre og spekulere over, om der mon stikker noget under, hvilket der jo som oftest slet ikke gør, men hvorfor er vi hundemennesker så mistroiske, når kattefolket ikke er det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

otlitrom

Det er ikke noget jeg selv har tænkt over, men nu du siger det, så kan jeg faktisk godt se det.. Jeg synes et dyr er et dyr..

Anmeld

18. marts 2011

Ni-ko-li-ne

du har egentlig helt ret...  ret sært

Anmeld

18. marts 2011

BinaMor

det er rigtigt.

Anmeld

18. marts 2011

Holbæktrunten

Dictes mor skriver:

Det her en undringstråd, jeg har nemlig lagt mærke til, at hvis nogle skal af med deres kat, så får de udelukkende gode og venlige kommentarer og kommer ret nemt af med dem, men hvis nogen skal af med deres hunde, så opstår der lange diskussioner om, at det er problemhunde, og hvorfor man skal af med den osv. Jeg synes egentlig at det er lidt synd, og spekulerer på om hundemennesker er mere hellige end kattemennesker? Jeg er selv hundemenneske, så det er ikke en kritik af hundemennesker, for jeg er selv en af dem, der kan undre og spekulere over, om der mon stikker noget under, hvilket der jo som oftest slet ikke gør, men hvorfor er vi hundemennesker så mistroiske, når kattefolket ikke er det?

Hmm, personligt ville jeg hellere have en kat end en hund - og derfor være mere villig til at "adoptere" en kat.

Ikke fordi at jeg tror at der er større risiko for at få en "problem" hund end kat. Men fordi at en kat er nemmere at passe, man kan lade den være alene hjemme en weekend, og skal man på ferie skal man bare finde nogen der kan køre forbi og fodre den engang imellem.

En hund er jo noget mere krævende. Tænker at folk der spørger indtil om der er nogen problemer ifht den hund man gerne vil af med, er meget bevidste om at andre evt skal kunne passe den når de er ude. Og hvis det er børnefamilier, kan vi jo ikke komme udenom at hunde kan gøre mere skade end en kat hvis uheldet skulle være ude.

Så jeg forstår godt at folk er mere påpasselige mht hunde (kan godt selv lide hunde, gider bare ikke ha ansvaret for en )

Anmeld

18. marts 2011

Laulund87

Jeg har tænkt på lige nøjagtig det samme!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.