Er mange scanninger skadeligt for barnet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.050 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. marts 2011

Zibi_84

Ved i om det er skadeligt for barnet, hvis man bliver scannet MANGE gange?? Tænker på scanning ude på maven, f.eks. tryghedsscanning? Mvh. Zibi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Frøken J.

Zibi_84 skriver:

Ved i om det er skadeligt for barnet, hvis man bliver scannet MANGE gange?? Tænker på scanning ude på maven, f.eks. tryghedsscanning? Mvh. Zibi

Har læst MANGE steder, at man endnu ikke har påvist, at ultralydsscanninger skulle være skadeligt for fostre

Anmeld

17. marts 2011

Mka

Jeg har aldrig hørt det skulle være skadeligt. Jeg blev scannet 7 gange mener jeg det var.

Anmeld

17. marts 2011

sandratobias

Tror næppe det er skadeligt... 

Jeg er blevet scannet hver dag i en periode inden fødslen her i 2. graviditet... Inden for de 15 dage jeg var indlagt inden fødslen... 

Og 1. graviditet var det vist oz hver dag, og det var i en uge... 

Anmeld

17. marts 2011

kamtok

Zibi_84 skriver:

Det håber jeg da ikke at det er, for hvis man (som min veninde) har haft mange komplikationer og har født en lille baby for tidligt i første graviditet, så tilbydes man ekstra scanninger på hospitalet i den næste graviditet. Hun er da blevet scannet næsten hver måned og har termin i maj, og har stadig mindst 1 scanning tilbage. 

Anmeld

17. marts 2011

Maddox

Det håber jeg ikke, for jeg blev scannet MANGE gange under min sidste graviditet (grundet leverbetinget graviditetskløe)

Anmeld

18. marts 2011

Pige2009

Zibi_84 skriver:

Det kan det være, men der findes stadig ikke så mange undersøgelser på feltet

Anmeld

18. marts 2011

Valle81

Zibi_84 skriver:

Jeg spurgte en scanningslæge under en scanning - hun fortalte at det vidste man slet ikke - men at man mente at barnet "blev påvirket" på en eller anden måde i form af fx at kunne høre det da det jo er lydbølger der bliver sendt ud.

Anmeld

18. marts 2011

henh01

Secrets skriver:

Har læst MANGE steder, at man endnu ikke har påvist, at ultralydsscanninger skulle være skadeligt for fostre

og heller ikke påvist hvorvidt de skulle være usunde for fostret

Det er noget med at de kan blive lidt stresset af de lydbølger der bliver sendt ind. Men der er endnu ikke forsket nok på området til at nogle tør udtale sig.

Anmeld

18. marts 2011

tinasmor

Det eneste jeg har læst, var en underøgelse fra USA (tror jeg det var)og det drejede sig om den der maskine hvor man kan høre barnets hjertelyd (den man selv bruger der hjemme) der havde de testet at baby viste tegn på stress og forhøjet hjerterytme når man brugte den ofte.

Men det drejede sig ikke om de almidelige scanninger som de laver på hospitalet, som jeg ikke tror der er fare ved.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.