En særlig souvenir!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

475 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. marts 2011

AnneBJ

Okay! Godt så! Nogle af vores venner blev gift i lørdags, og er taget på bryllupsrejse til Rom. Hun havde (!!) termin, d. 6. maj, men de tager da lige en helt særlig souvenir med hjem fra Italien - deres søn!! Hun har lige født på et italiensk hospital..!

Jeg kan slet ikke "forstå" det (og er nu i øvrigt blevet overhalet indenom de sidste 2 dage (!!) af folk som skulle føde EFTER mig!)

Mit hoved er helt rundtosset og jeg tænker, hvordan kommer man hjem med sådan en lille bitte en, deres lejlighed er slet ikke klar, hun skulle have noget ekstra indlæggelse her i DK i forbindelse med fødsel, pga. amning med reducerede bryster osv. osv. Og jeg ved jo godt det hele er uendeligt ligegyldigt, for der bliver født børn i hele verden hver evig eneste dag, og de skal nok finde ud af det hele...! Men altså! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

A.

det  var da så også meget underlig tidspunkt at rejse på da ..har de kørt selv eller flyver for som vidt jeg kan huske så må man ikke flyve når man er højt gravid

Anmeld

17. marts 2011

AnneBJ

A. skriver:

det  var da så også meget underlig tidspunkt at rejse på da ..har de kørt selv eller flyver for som vidt jeg kan huske så må man ikke flyve når man er højt gravid

De er fløjet - med tilladelse fra både læge og flyselskab.. Jeg havde heller ikke gjort det; og havde det været mig, er jeg da glad for min "livrem-og-seler" indstilling; jeg ville være ked af at føde i udlandet... 

Anmeld

17. marts 2011

Kit

Ej, hvor vildt og samtidig ret skræmmende. En god historie at fortælle barnet senere, men godt det ikke er mig

Anmeld

17. marts 2011

AnneBJ

Kit skriver:

Ej, hvor vildt og samtidig ret skræmmende. En god historie at fortælle barnet senere, men godt det ikke er mig

Enig! 

Anmeld

17. marts 2011

Klumpe-dumpe

AnneBJ skriver:

De er fløjet - med tilladelse fra både læge og flyselskab.. Jeg havde heller ikke gjort det; og havde det været mig, er jeg da glad for min "livrem-og-seler" indstilling; jeg ville være ked af at føde i udlandet... 

Men hun er jo heller ikke høj gravid når hun først havde termin den 6 maj. (så kan hun jo ikke ha været i uge 38, hvor man er højgravid)

Men det er da en rigtig skøn og sød historie.

Det "væreste" er næste alt der t papir arbejde der skal til i Italien, så den lille kan komme lovligt til DK.

Og som du kan høre kunne jeg også ha´fundet på at tage afsted på det tidspunkt i min graviditet (altså ikke lige den med dronningen, men ellers)

Anmeld

17. marts 2011

AnneBJ

Rose <3 skriver:

Men hun er jo heller ikke høj gravid når hun først havde termin den 6 maj. (så kan hun jo ikke ha været i uge 38, hvor man er højgravid)

Men det er da en rigtig skøn og sød historie.

Det "væreste" er næste alt der t papir arbejde der skal til i Italien, så den lille kan komme lovligt til DK.

Og som du kan høre kunne jeg også ha´fundet på at tage afsted på det tidspunkt i min graviditet (altså ikke lige den med dronningen, men ellers)

Nej hun er (var!) nemlig ikke højgravid og det var/er vildt skønt for dem de kunne nå at komme af sted inden hun skulle føde... - eller noget!

Den lille er heldigvis ikke superlille, 2700 g., men ja, jeg kunne forestille mig der er meget papirarbejde.. Hvad gør man i forhold til papirarbejde ved du det? Bare for at stille min nysgerrighed altså

Anmeld

18. marts 2011

Klumpe-dumpe

AnneBJ skriver:

Nej hun er (var!) nemlig ikke højgravid og det var/er vildt skønt for dem de kunne nå at komme af sted inden hun skulle føde... - eller noget!

Den lille er heldigvis ikke superlille, 2700 g., men ja, jeg kunne forestille mig der er meget papirarbejde.. Hvad gør man i forhold til papirarbejde ved du det? Bare for at stille min nysgerrighed altså

Jeg kunne forstille mig, at ambasaden skal lave papirarbejdet, fødselsattes, papir på at hun har født den bette og midlertidig pas.

Det er vel noget af, det samme som hvis man adoptere, hvor barnet skal ind i DK. Og ja så at de danske myndigheder kan se at barnet lovligt tilhøre dem og ikke er stjålet....

Men jeg glæder mig til at høre en opdate, når den lille familie er vel hjemme i DK igen.

Ps. hvad tror du, at den bettes konfirmationssang kommer til at omhandle ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.