Ammestop medicin??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.508 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. marts 2011

Den lykkelige

Hej alle i skønne hjælpsomme kvinder
Jeg opgiver kampen med den amning nu..
Har bare kæmpet med at få det til at fungere, men vores datter er bare så ked og ulykkelig og hysterisk når hun skal sove.. Har så købt en bryst pumpe og kan kun malke 10 ml ud.. så det jo klart hun mangler noget..

Har hørt fra flere man selv kan trappe ned for at stoppe produktionen, men at det er bedst at tage den medicin i stedet for at trappe ud/ned med amningen.. da det er noget med homonerne også..
Nogle der har prøvet det? hvordan virkede det og hvad kostede det? Er det på recept hos lægen eller er det i håndkøb??
Tænkte måske at forsætte med at malke ud så hun i det mindste får lidt af "den ægte vare".. Men hvad er jeres erfaringer med det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

afrobabies

milopilo skriver:

Har bare kæmpet med at få det til at fungere, men vores datter er bare så ked og ulykkelig og hysterisk når hun skal sove.. Har så købt en bryst pumpe og kan kun malke 10 ml ud.. så det jo klart hun mangler noget..

Har hørt fra flere man selv kan trappe ned for at stoppe produktionen, men at det er bedst at tage den medicin i stedet for at trappe ud/ned med amningen.. da det er noget med homonerne også..
Nogle der har prøvet det? hvordan virkede det og hvad kostede det? Er det på recept hos lægen eller er det i håndkøb??
Tænkte måske at forsætte med at malke ud så hun i det mindste får lidt af "den ægte vare".. Men hvad er jeres erfaringer med det??

Jeg fik at vide af min læge at det var bedst at trappe ned selv, så jeg gjorde det ved at give flaske, og så ammede jeg kun morgen og aften, så de ikke var så spændte mere.

Anmeld

17. marts 2011

Lisbeth85

Jeg fik af vide af min SP, at det  var bedst selv at trappe ud. Desuden giver de vist ikke bare de der piller for ammestop sådan uden videre. Det fik jeg i hvert fald at vide - men hvad ved jeg Når du ikke har ret meget mælk, så vil det ikke tage længe før du er trappet helt ned. Massér bare godt når du er i bad, og så tag en hovedpinepille + gå med en stram BH, hvis det kommer til at gøre ondt (Rådene fra min SP).

Håber det kan bruges, ellers må du snuppe pillerne. Jeg synes bare det var rart selv at kunne gøre det, så man ikke skulle have noget unødigt i sin krop

Anmeld

17. marts 2011

Den lykkelige

Lisbeth85 skriver:

Jeg fik af vide af min SP, at det  var bedst selv at trappe ud. Desuden giver de vist ikke bare de der piller for ammestop sådan uden videre. Det fik jeg i hvert fald at vide - men hvad ved jeg Når du ikke har ret meget mælk, så vil det ikke tage længe før du er trappet helt ned. Massér bare godt når du er i bad, og så tag en hovedpinepille + gå med en stram BH, hvis det kommer til at gøre ondt (Rådene fra min SP).

Håber det kan bruges, ellers må du snuppe pillerne. Jeg synes bare det var rart selv at kunne gøre det, så man ikke skulle have noget unødigt i sin krop

Nå jamen det jo perfekt.. for jeg vil også helst kunne trappe ud selv.. I stedet for at skulle fylde mig med det.. troede bare det var bedst det andet ud fra hvad jeg havde hørt.. men vil da prøve selv.. men ja kommer nok af sig selv med så lidt som jeg har..

Anmeld

17. marts 2011

Den lykkelige

victoria2008 skriver:

Jeg fik at vide af min læge at det var bedst at trappe ned selv, så jeg gjorde det ved at give flaske, og så ammede jeg kun morgen og aften, så de ikke var så spændte mere.

Ok jamen det prøver jeg så også.. Troede bare det var bedst det andt.. men vil da langt heller være fri for de piller..

Anmeld

17. marts 2011

Lisbeth85

milopilo skriver:

Nå jamen det jo perfekt.. for jeg vil også helst kunne trappe ud selv.. I stedet for at skulle fylde mig med det.. troede bare det var bedst det andet ud fra hvad jeg havde hørt.. men vil da prøve selv.. men ja kommer nok af sig selv med så lidt som jeg har..

Ja, jeg er sikker på, at det ikke vil tage lang tid. Hvis de bliver meget spændte så kan du jo malke lidt ud.

Jeg startede med at springe en amning over om dagen, og stille og roligt sprang jeg endnu en over etc. Kroppen finder hurtigt ud af, at den slet ikke skal producere så meget

Held og lykke med det

Anmeld

17. marts 2011

Vial

milopilo skriver:

Jeg havde en sindssyg vild produktion, desværre var det mine tvillinger, der var for sløve til at sutte. Da jeg ikke kunne øve-amme to børn, pumpe ud, give flaske x2 OG sterilisere brystpumpe og flasker hver 3. time døgnet rundt, så blev jeg anbefalet at stoppe amningen! Det bedste jeg har gjort!

Jeg fik piller. Det var SKRÆKKELIGT! Jeg måtte have ekstra dosis for at slå mælken ned. Det var også meget følsomt, da jeg jo var ked af løsningen på det tidspunkt. Jeg blev meget dårlig fysisk af pillerne. Det er nogle alvorlige hormoner, der skal til, når man skal stoppe en mælkeproduktion. I et par dage kunne jeg dårligt tage mig af mine børn, så skidt var jeg. Udover svimmelhed, så fik jeg de største mælkeknuder og de ondeste spændinger.

Jeg ville trapppe ud - specielt, når du ikke producerer vildt meget mælk.

Anmeld

17. marts 2011

JacobsMoar

Jeg stoppede fra den ene amning til den anden.. Det var HÅRDT !!!! Men jeg har ikke fortrudt.. Jeg gik i bad et par gange om dagen, og masserede brysterne så der ikke var knuder i.. Malkede ikke ud, var bange for at malke for meget ud, så det aldrig forsvandt... Der gik et par dage, så var det helt slut 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.