Date søsters venner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

617 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. marts 2011

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg har en søster, som er over 10 år ældre end mig.
Hun har flere gange "lagt i" med mine kammerater og bekendte, og det er egentlig ikke noget jeg har sagt noget til. Selv om jeg inde i mig selv synes det er lidt mærkeligt.
Hun ringer tit efter en weekend og fortæller højt og flot om hvem hun nu havde med hjemme, og hun synes det er fedt at hun, i hendes alder, stadig kan score så lækre "små drenge" som hun kaler dem.
De er altså kun et sted mellem 5 og 7 år ældre end hendes ældste søn

Nu er sagen så den at hun har en kammerat, der er 5 år yngre end hende selv, og altså 6 år ældre end jeg.
Ham og jeg har fået et ret gode øje til hinanden, MEN min søster er altså helt i hundene over det.
Hun synes det er dybt tragisk og ulækker at jeg skal til at date en af HENDES kammerater.
Hvad der er hendes er hendes og hvad der er mit er VORES, åbenbart!

Nu er spørgsmålet så, hvordan dælen skal jeg forholde mig til dette? Skal jeg være ligeglad med min søsters mening, og følge mit hjerte, eller har min søster ret i at jeg ikke kan tillade mig at date en af hendes venner?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Holbæktrunten

Ja jeg havde jo været ligeglad... Og refereret til hendes udskejelser med mine kammerater.

Medmindre hun altså har en rigtig god grund til at have det som hun har det - men det kræver jo at hun åbner munden (og at du spørger)

Anmeld

17. marts 2011

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Ja jeg havde jo været ligeglad... Og refereret til hendes udskejelser med mine kammerater.

Medmindre hun altså har en rigtig god grund til at have det som hun har det - men det kræver jo at hun åbner munden (og at du spørger)

Jeg tror faktisk bare hun har ejerfornemmelse.
Og så ser hun mig måske som en konkurrent. Altså at jeg skulle komme til at "hugge" hendes venner, eller ligende.
De er jeg jo slet ikke interesseret i, jeg er jo kun interesseret i ham

Anmeld

17. marts 2011

Lisbeth85

Kærligheden frem for alt

Hvis din søster VIRKELIG holder af dig, så vil hun da ikke lade dette komme imellem Jer. Hun vil da forhåbentlig ønske at se sin søster lykkelig - om det er med hendes kammerat, en fra Rusland eller en helt trejde er da fløjtende ligegyldigt. DU finder ham tiltrækkende og hvis han også er med på den, så skal I da se, hvad det kan føre til

Anmeld

17. marts 2011

Maalene

Du skal nok ikke være ligeglad - hun er trods alt din søster

Men sæt dig ned og tag en stille og rolig snak med hende, og spørg hende, hvorfor hun må date dine kammerater, når du ikke må date ham? Og så fortæl hende, at du altså har en rigtig godt øje til ham, og det ikke kun er for at få gengæld, men at du virkelig godt kan lide ham, og håber at I kan få hendes accept... Og forklar de stadig gerne må hænge ud som venner, og gøre det de tidligere har gjort - altså som venner

Kan være grunden er, at hun selv har et godt øje til ham? Synes du skal få dig en rigtig god snak med hende, så hun ved hvordan du har det, og du finder ud af, hvorfor hun ikke er så glad for det...

Er sikker på, at hun vil ombestemme sig, hvis hun ved hvordan du virkelig har det - det er det man har søstre for

Anmeld

17. marts 2011

Lillefe

Hun har flere gange "lagt i" med mine kammerater og bekendte, og det er egentlig ikke noget jeg har sagt noget til. Selv om jeg inde i mig selv synes det er lidt mærkeligt.
Hun ringer tit efter en weekend og fortæller højt og flot om hvem hun nu havde med hjemme, og hun synes det er fedt at hun, i hendes alder, stadig kan score så lækre "små drenge" som hun kaler dem.

Nu er sagen så den at hun har en kammerat, der er 5 år yngre end hende selv, og altså 6 år ældre end jeg.
Ham og jeg har fået et ret gode øje til hinanden, MEN min søster er altså helt i hundene over det.
Hun synes det er dybt tragisk og ulækker at jeg skal til at date en af HENDES kammerater.

Nu er spørgsmålet så, hvordan dælen skal jeg forholde mig til dette? Skal jeg være ligeglad med min søsters mening, og følge mit hjerte, eller har min søster ret i at jeg ikke kan tillade mig at date en af hendes venner?

Jeg havde nok slynget ud i hovedet på hende at når hun kunne bolle med mine venner osv.. så skulle hun da ikke tro hun ejede alt.. eller lign.. bliver sku helt tosset over det der.. det er noget pis! så helt ligelgad.. skal hun slet ikke blande sig i...

Anmeld

17. marts 2011

N&J

Anonym skriver:

Altså jeg syntes du skal være ligeglad med hvem din søster dater, og hun skal så sandelig også være ligeglad med hvem du dater, det er jo ikke hendes x, så var jeg måske også blevet lidt tvær, men ellers så go for det, hun skal da være glad på jeres vejne.. 

Anmeld

17. marts 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Moral er godt, dobbelt-moral er dobbelt så godt.....

Hun kan da ikke tillade sig at stille moralske regler op for andre, som hun ikke selv vil efterleve??

Gad vide, om der ikke er noget misundelse i det - for du og kammeraten har jo et godt øje til hinanden (som i mulig forelskelse/forhold), mens din søster "kun" kan få one-night-stands....og med fare for at fornærme dig - gad vide, om hun ikke kun kan score dem, fordi de ved, at hun er "nem" (sorry, ved ikke, hvordan jeg ellers skal forklare det).

Jeg synes bare, at du skal springe ud i det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.