Er jeg mon gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

566 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej, jeg er en pige på 20 år, og vil lige høre jeres mening. 

Jeg startede med p-piller i starten af januar 2011. Jeg fik menstruation den 1. marts, og den 6. marts besluttede vi os for at stoppe helt med p-piller og prøve at blive gravid. Den 10. marts fik jeg igen menstruation, men den var kort og varede kun 2-3 dage. Både søndag og mandag aften havde vi sex. Tirsdag morgen vågnede jeg op med kvalme, meget uren hud og siden har jeg haft det som om jeg har haft nogle ryk i underlivet. Desuden har jeg været lidt af en tudemarie. Kan jeg allerede være gravid og hvornår ville I så tage en graviditetstest? Jeg synes det er lang tid at vente næsten en måned på at tage en test. Eller kan det hele bare være indbildning? 

Tak for jeres svar! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Hailiesmom11

du har først ægløsning ca 14. dage efter din menstruation, så jeg tror ikke du er gravid endnu. Og der er ikke nogen der kan mærke det så hurtigt, det tror jeg i hvert fald ikke. Vent til næste måned hvor du ca skal have din mens og hvis du ikke får den så tjek.

Anmeld

17. marts 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Jeg startede med p-piller i starten af januar 2011. Jeg fik menstruation den 1. marts, og den 6. marts besluttede vi os for at stoppe helt med p-piller og prøve at blive gravid. Den 10. marts fik jeg igen menstruation, men den var kort og varede kun 2-3 dage. Både søndag og mandag aften havde vi sex. Tirsdag morgen vågnede jeg op med kvalme, meget uren hud og siden har jeg haft det som om jeg har haft nogle ryk i underlivet. Desuden har jeg været lidt af en tudemarie. Kan jeg allerede være gravid og hvornår ville I så tage en graviditetstest? Jeg synes det er lang tid at vente næsten en måned på at tage en test. Eller kan det hele bare være indbildning? 

Tak for jeres svar! 

Jeg tror ikke du ville kunne teste så kort tid efter menstruation. Du kan da prøve, men tror ikke du ville få noget ud af det. Synes du skal gøre "som man skal" og vente til næste forventede mens, for der er jo gået under 2 uger, hvorfor det er usansynligt ægget overhovedet skulle have sat sig fast endnu. Ikke for at pille dig ned, men jeg tvivler meget. Symptomerne kan skyldes så meget andet, fx at du gerne VIL være gravid. Jeg havde siiiindssygt mange symptomer første gang vi prøvede, men var ikke gravid. Måneden efter havde jeg ikke så mange, men var gravid. Håber ikke du tager det her forkert, men ud fra dine datoer og blødninger tror jeg det er meget usansynligt du vil kunne teste positiv nu. Men prøv da, måske tager jeg fejl

Anmeld

17. marts 2011

Swerg

Hmm .. At stoppe med p-piller kan godt spille et puds !

Der er mange som bliver mere følsomme, mindre blødning mm, efter p-pille stop

Men håber da for dig at du er gravid, hvis det er det du ønsker

Personligt blev jeg gravid i første hug efter p-pille stop.. Altså jeg nåede slet ikke at få min mens

for jer

Anmeld

17. marts 2011

Kløver

Anonym skriver:

Tak for jeres svar! 

Det er svært at sige, men du burde ikke få symptomer allerede dagen efter sex, da det tager nogle dage for sædcellerne at nå hen til ægget, og det sætter sig fast, og så skal der nås at producere hcg ( bliver prodiceret i moderkagen) og symptomerne kommer ofte i forbindelse med hcg, men ikke alle får symptomer.

bedste råd er jo nok at tage en test hvis din menstruation udebliver, eller evt på forventet mens-dag

Men man kan godt få symptomer uden at være gravid, hvis man ønsker dte eller feks er bange for at være gravid. psyken kan gøre meget

Anmeld

17. marts 2011

Darling<3

Anonym skriver:

Tak for jeres svar! 

Jeg tror bestemt ikke at du er gravid nu, det virker alt for urealistisk. Tog du dine første p-pille i januar, eller har du taget før?

Der kan gå lang tid inden det er ude af kroppen, så jeg vil da anbefale at du begynder med at teste for ÆL, så ved du meget mere om hvor lang din cyklus er, og og hvor dine chancer er størst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.