Forskellen på kort/lang behandling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.148 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. marts 2011

Kruse90

Jaa hvad er forskellen på kort og lang behandling?
´
Hvor langtid tager de forskellige ca.?

Nogle der kan fortælle lidt om det?`?

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

nielsen80

Jaa hvad er forskellen på kort og lang behandling?
´
Hvor langtid tager de forskellige ca.?

Nogle der kan fortælle lidt om det?`?

Kram

Hej søde, skal prøve og se om jeg nogenlunde kan forklare det( andre må meget gerne rette, hvis det ikke rammer helt korrekt) Forskellen på henholdvis den lange og korte behandling er "næsespray perioden". Denne har man i den lange behandling. Den starter på 21. dagen i din cyklus, og foresætter cirka 15 dage frem. Derefter skal du tage nogle sprøjter som fremmer din ægproduktion og sikrer at der dannes flere ægblærer. Disse sprøjter tog jeg i cirka 10 dage, derefter er der en ægløsningssprøjte og 36 timer senere er der ÆU, og ÆO 2 dage senere...så det bliver vel alt i alt cirka 27-28 dage med hormoner inden ÆU.

Den korte behandling tror jeg starter cirka på 6-8 dagen i din cyklus, hvor du ligeledes tager sprøjter, som fremmer ægproduktionen. Disse tror jeg du skal tage i en 8-10 dage som ved lang behandling, men da de her ikke har nedreguleret dine egne hormoner med næsespray er det sværere at styre. Når lægerne vurder, du er klar til ÆU, beder de dig tage en ægløsningssprøjte, og 36 timer senere får du æg taget ud.Så alt i alt  tager den korte behandling vel 10-15 dage med hormoner inden ÆU.

Fordelen med den lange behandling er man typisk får flere ensartet æg, og lægerne har større mulighed for at styre udviklingen. Fordelen ved den korte er at der er færre hormoner, og derved også færre bivirkninger.

Sprøjterne i sig selv var jeg virkelig nervøs for, men de blev hurtig en vane - selvom det er lidt grænseoverskridene at tage dem de første par gange,  gør det ikke ondt!

Uanset hvilken behandling du vælger, så håber jeg at det lykkes for jer hurtigt, så du kan nå at få en 2011 bebs - eller i det mindste en tidlig 2012 en

Anmeld

17. marts 2011

Miia90

Jeg var på lang behandling den tager 7uger, man danner flere æg på lang behandling

Anmeld

17. marts 2011

Kruse90

nielsen80 skriver:

Hej søde, skal prøve og se om jeg nogenlunde kan forklare det( andre må meget gerne rette, hvis det ikke rammer helt korrekt) Forskellen på henholdvis den lange og korte behandling er "næsespray perioden". Denne har man i den lange behandling. Den starter på 21. dagen i din cyklus, og foresætter cirka 15 dage frem. Derefter skal du tage nogle sprøjter som fremmer din ægproduktion og sikrer at der dannes flere ægblærer. Disse sprøjter tog jeg i cirka 10 dage, derefter er der en ægløsningssprøjte og 36 timer senere er der ÆU, og ÆO 2 dage senere...så det bliver vel alt i alt cirka 27-28 dage med hormoner inden ÆU.

Den korte behandling tror jeg strater cirka på 6-8 dagen i din cyklus, hvor du ligeledes tager sprøjter, som fremmer ægproduktionen. Disse tror jeg du skal tage i en 8-10 dage som ved lang behandling, men da de her ikke har nedreguleret dine egne hormoner med næsespray er det sværere at styre. Når lægerne vurder, du er klar til ÆU, beder de dig tage en ægløsningssprøjte, og 36 timer senere får du æg taget ud.Så alt i alt  tager den korte behandling vel 10-15 dage med hormoner inden ÆU.

Fordelen med den lange behandling er man typisk får flere ensartet æg, og lægerne har større mulighed for at styre udviklingen. Fordelen ved den korte er at der er færre hormoner, og derved også færre bivirkninger.

Sprøjterne i sig selv var jeg virkelig nervøs for, men de blev hurtig en vane - selvom det er lidt grænseoverskridene at tage dem de første par gange,  gør det ikke ondt!

Uanset hvilken behandling du vælger, så håber jeg at det lykkes for jer hurtigt, så du kan nå at få en 2011 bebs - eller i det mindste en tidlig 2012 en

tusinde tusinde tak søøde
Det var dejligt.
Så er det den lange behandling jeg skal starte på, for lægesekretæren sagde vi skulle til samtale inden dag. 21 for at nå det denne cyklus
Håber inder at det lykkedes hurtigt.
Det kan ikke nå at blive en 2011 Men en januar/februar babý ville være helt kanon

Anmeld

17. marts 2011

Kruse90

Miia90 skriver:

Jeg var på lang behandling den tager 7uger, man danner flere æg på lang behandling

7 uger fra næsespray start til svar?
eller 7 uger til ÆU eller ÆO

Anmeld

17. marts 2011

Miia90

Næsten en mdr uden medicen, kan ikk lige huske hvor mange dage og derefter opstart på næsespaey og så stikkerri passer med 7uger fra man tilmelder sig behandling til man ruger på guldægget. men prøv og søg på google søde (IVF behandling, så kan du læse om kort og lang behandlig )

Håber så meget det lykkes jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.