Jaa hvad er forskellen på kort og lang behandling?
´
Hvor langtid tager de forskellige ca.?
Nogle der kan fortælle lidt om det?`?
Kram
Hej søde, skal prøve og se om jeg nogenlunde kan forklare det( andre må meget gerne rette, hvis det ikke rammer helt korrekt) Forskellen på henholdvis den lange og korte behandling er "næsespray perioden". Denne har man i den lange behandling. Den starter på 21. dagen i din cyklus, og foresætter cirka 15 dage frem. Derefter skal du tage nogle sprøjter som fremmer din ægproduktion og sikrer at der dannes flere ægblærer. Disse sprøjter tog jeg i cirka 10 dage, derefter er der en ægløsningssprøjte og 36 timer senere er der ÆU, og ÆO 2 dage senere...så det bliver vel alt i alt cirka 27-28 dage med hormoner inden ÆU.
Den korte behandling tror jeg starter cirka på 6-8 dagen i din cyklus, hvor du ligeledes tager sprøjter, som fremmer ægproduktionen. Disse tror jeg du skal tage i en 8-10 dage som ved lang behandling, men da de her ikke har nedreguleret dine egne hormoner med næsespray er det sværere at styre. Når lægerne vurder, du er klar til ÆU, beder de dig tage en ægløsningssprøjte, og 36 timer senere får du æg taget ud.Så alt i alt tager den korte behandling vel 10-15 dage med hormoner inden ÆU.
Fordelen med den lange behandling er man typisk får flere ensartet æg, og lægerne har større mulighed for at styre udviklingen. Fordelen ved den korte er at der er færre hormoner, og derved også færre bivirkninger.
Sprøjterne i sig selv var jeg virkelig nervøs for, men de blev hurtig en vane - selvom det er lidt grænseoverskridene at tage dem de første par gange, gør det ikke ondt!
Uanset hvilken behandling du vælger, så håber jeg at det lykkes for jer hurtigt, så du kan nå at få en 2011 bebs - eller i det mindste en tidlig 2012 en
Anmeld