Barsels Forvirret!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

443 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. marts 2011

AmalieMalle

Hej Piger!

Jeg er så forvirret over alt det med barsel og hvem skal havde hvor meget osv?

Vi indsendte papirende og der valgte vi at jeg skulle have det hele. Meeeen, nu vil min kæreste os gerne have noget, sammen med mig. Aner bare ikke om man kan ændre det, om han  overhoved kan få noget tid sammen med mig, eller hvordan det fungere.

Håber at nogen af jer er lidt kloger på dette punkt end mig :/

- Amalie.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

sarahb

mm han har en overenskomst med hans job om han kan få fuld løn under barsel så kan han ikk holde samtidig med dig og få dp. så kan han holde efter dig. sådan mener jeg det er.

Anmeld

17. marts 2011

AmalieMalle

sarahb skriver:

mm han har en overenskomst med hans job om han kan få fuld løn under barsel så kan han ikk holde samtidig med dig og få dp. så kan han holde efter dig. sådan mener jeg det er.

Dvs. at hvis han laver en aftale med mester om at han kan holde barsel med løn, i fx. 2 måneder - så kan han godt?

Anmeld

17. marts 2011

sarahb

AmalieMalle skriver:

Dvs. at hvis han laver en aftale med mester om at han kan holde barsel med løn, i fx. 2 måneder - så kan han godt?

det ved jeg ikke når det ikke direkte er en overenskomst, men en intern aftale- Men så har du også 2mdr mindre tids barsel...

Min mand har fx en overenskomst der giver ham 8 uger med fuld løn, dem tog han sammen med mig og fik fuld løn men så skal jeg også 8 uger før tilbage på job.

Anmeld

17. marts 2011

AmalieMalle

sarahb skriver:

det ved jeg ikke når det ikke direkte er en overenskomst, men en intern aftale- Men så har du også 2mdr mindre tids barsel...

Min mand har fx en overenskomst der giver ham 8 uger med fuld løn, dem tog han sammen med mig og fik fuld løn men så skal jeg også 8 uger før tilbage på job.

Jeg har barsel indtil d. et eller andet marts 2012, men jeg har kun taget til d. 29 jan. for skal starte på HF.

Så kan man ikke bare bruge de "aflagte" uger?

Anmeld

17. marts 2011

sarahb

AmalieMalle skriver:

Jeg har barsel indtil d. et eller andet marts 2012, men jeg har kun taget til d. 29 jan. for skal starte på HF.

Så kan man ikke bare bruge de "aflagte" uger?

jo hver for sig men ikke sammen, med mindre det er en del af Hans overenskomst på arbejdet. Han kan tage de resterende uger med barselsdagpenge EFTER dig.

Anmeld

17. marts 2011

AmalieMalle

sarahb skriver:

jo hver for sig men ikke sammen, med mindre det er en del af Hans overenskomst på arbejdet. Han kan tage de resterende uger med barselsdagpenge EFTER dig.

Hm. Og hvordan finder man ud af om der er en overenskomst med arbejdet?

Undskyld at jeg spørg så meget, men syntes virkelig ikke at det er let

Anmeld

17. marts 2011

sarahb

AmalieMalle skriver:

Hm. Og hvordan finder man ud af om der er en overenskomst med arbejdet?

Undskyld at jeg spørg så meget, men syntes virkelig ikke at det er let

det skal han bare spørge sin chef om, men det er sjældent m.m. det er større virksomheder og hvor medaarbejderne i samarbejde med den fagforening der er knyttet til virksomheden har fået stablet på benene... En form for medarbejdergode.

Anmeld

17. marts 2011

AmalieMalle

sarahb skriver:

det skal han bare spørge sin chef om, men det er sjældent m.m. det er større virksomheder og hvor medaarbejderne i samarbejde med den fagforening der er knyttet til virksomheden har fået stablet på benene... En form for medarbejdergode.

Når okaj, så er chancerne nok ikke så store. Æv altså

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.