Okay jeg er nødt til lige at have en anden vinkel på vores historie, for det er blevet lidt underligt. Vi bor på kollegie og der er den her lange gang med døre til 8 lejligheder. Der er fælles rengøring af gangen, hvilket vil sige man skiftes til at gøre rent en gang om ugen (officielt, uofficielt har vi fået at vide at det bare skal gøre når det trænger selv om der måske går mere end en uge). Der hænger et skilt på døren når man har tur til at gøre rent og det flytter man så på døren til højre for sin egen når man har gjort det.
Nu var det vores tur, men vi tog på weekend og kom sent hjem i aftes hvor vi kunne konstatere skiltet var flyttet til næste selv om vi ikke har gjort rent, men det så jo pænt ud nu. Vi regnede med vi nok har fået en regning på det fordi der sendes firma på når beboerne ikke selv får det gjort. Så vi tænkte ikke mere over det før nabodamen kom og virkede smækfornærmet over det og sagde at de i hvert fald ikke gider bla bla. Jeg forklarede at vi aner ikke hvorfor og hvordan, men vi går ud fra vi får en regning på det. Hun sagde bla. "i har ikke gjort rent". Så sagde hun at hun var på hospital hos sin kæreste i går og skiltet hang hos dem da hun kom hjem. Jeg sagde selvfølgelig bare at det skal vi nok gøre og fred være med det osv. Det var først bagefter jeg tænkte over at det ingen mening giver. For hvordan kan hun vide det ikke er gjort hvis hun var væk hele dagen? Det er jo lige så godt hvis nogen har gjort det for os og det ser da sådan ud. Hun står jo heller ikke normalt og kigger på vi gør rent. Ergo må det være hende selv der har flyttet det og så er hun jo skrupskør. Mangler hun venner eller hvad? Og hvis hun gør, hvorfor inviterer hun så ikke bare på kaffe?
Det skal lige siges at jeg tidligere har bedt dem om at lade være at spille trommer mange timer ad gangen i en meget lydt kollegielejlighed midt i eksamensperioden da jeg derfor havde svært ved at læse, men det synes jeg nu heller ikke er at gå i små sko.
Synes i ikke det lyder underligt?
Anmeld