Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

706 visninger
14 svar
0 synes godt om
17. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej skønne tøser..
Jeg har brug for jeres hjælp da jeg er på helt bar bund..

Sagen er den at min mand som er i lære som mekaninkker har fået konstateret Olie/hånd-eksem, så han må derfor afslutte sin uddannelse, og vil jo så blive fyrret fra praktikpladsen
Jeg er helt knust! for hvad nu?? hvad skal vi gøre osv.

Han har overvejet at søge KH på kommunen, men da vi ejer en bil vil dette jo ikke kunne lade sig gøre
Jeg er under uddannelse, så kan på ingen måde forsørge ham og vores fælles barn alene?!
Han skal selvfølgelig ud og søge arbejde, da dette jo vil være en bedre løsning end at gå derhjemme på KH, men det er bare så pokkers svært at finde et job

sagen er også den at han først for 14 dage siden er blevet meldt ind i sin fagforening, så de kan vel heller ikke hjælpe??

Jeg er så bange for at det hele vil gå i kage og at vi så ikke ville kunne klare det økonomisk når han bliver arbejdsløs hvor er jeg bare ked af det!!

Føler mig som den dårligste mor på denne jord, da jeg ikke syntes at vi kan byde vores barn denne sitiuation!!
Nu så det hele så lyst ud, og BUM så blev alt mørkt..
Har i evt. nogle forslag til hvad vi kan gøre??

Knus herfra..
undskylder mange gange, hvis i syntes at jeg ynker, jeg er bare så ked af det, og frustreret, da jeg ikke aner hvad jeg skal stille op!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Troldepussen

Altså hvis jeg var jer så kunne i jo "sælge" bilen til en af jeres forældre, men selvfølgelig sådan at i stadig betaler alle regninger osv, så vil han ikke kunne nægtes kontant hjælp. Men prøv at snakke med kommunen, for det kommer jo også lidt an på hvor ny en bil det er. for jeg tror seriøst ikke på at de vil sige at i ikke have en gammel brugt bil, men jeg kan da godt være forkert på den.

Om A-kassen vil hjælpe er jeg ikke sikker på, for det er noget med at man skal have været medlem ret længe før man kan få Dagpenge, men igen prøv at snakke med dem.

Anmeld

17. marts 2011

Cris

Er der ikke andet der intereserer ham, som han kan starte nu efter sommer? En eller anden uddannelse, som han kunne føle sig godt tilpas? Og så indtil den er det bare at finde vikar jobs og så efter nogle få måneder i gang med den nye uddannelse.

Anmeld

17. marts 2011

Anonym trådstarter

Det er en helt ny bil vi har købt, og vi skylder ikke på den.
Vi kan bare ikke rigtig undvære den syntes vi
Men hvem skal man snakke med på kommunen, om hvad man kan stille op??
Jeg føler mig lidt lost??
men han må ud og søge job hvor der søges kan, og så håber vi på lidt held.
Den nye uddannelse han skal starte på begynder først til AUGUST...

Anmeld

17. marts 2011

Troldepussen

Anonym skriver:

Altså jeg vil nok sige at hvis i har råd til at købe en Sprit ny bil kontant, så har i ikke behov for kontant hjælp. I øvrigt er det nok en fra Økonomisk sikring i skal snakke med, men spørg efter en sagsbehandler, så kan de nok hjælpe dig.

Anmeld

17. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

er i gift? ellers kan bilen vel skrives over i dit navn?

Anmeld

17. marts 2011

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

nej vi er ikke gift.. og vi har lånt penge til bilen af vores forældre, så vi har ikke haft råd til at betale den kontant alene..

Anmeld

17. marts 2011

Muffinmus

tja, min mand havde også fået bøvl med hænderne, som værktøjsmager...nu er han ved at uddanne sig til flymekaniker og det har gjort en kæmpe forskel, for han bliver ikke nær så grattet og det er hekt andre opgaver end den tidligere uddannelse, så han kommer slet ikke i kontakt med de samme slags væsker:-)

Men jeg håber da han finder et job så i ikke får bøvl, men som elev, der har han jo også skudt sig selv i foden hvis han  ikke har været medlem af en a-kasse der kan give dagpenge eller en fagforening.

Men det er jo jeres valg der.

Ang KH, det er gsu sidste udvej, og det søger man kun når alle andre udveje er testet og ikke var mulige. Men en sprit ny bil i ikke skylder noget på, vil jeg sige, sælg bilen og brug pengene til at leve for.

Gider ikke være smålig, men alle vi alm mennesker er jo sådan set dem der er med at til at betale folks KH, og folk der har råd til en ny bil, de skal altså lige bruge de penge først før de springer på og beder samfundet hjælpe...bare min mening.Så hør forældnre om de kan undvære afnetaling på bilen nogle mdr, til i får styr på det hele igen evt.

Men kan da godt forstå du er fustreret over hele situationen og håber i får den løst.

Anmeld

17. marts 2011

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

hvis bilen står i mot navn, sker der så intet ved det?? tager de så ikke bilen??

Anmeld

17. marts 2011

JulieE

Hvor er det dog en træls situation i er havnet i!!!

Jeg aner ikke noget om alt dte med kontanthjælp og sådan... men håber i får løst den sag...

Men jeg kom lige til at tænke på, om han seksem skyldes den olie han har abrejdet med? Hvis det er, skal det anmaldes til arbejdskadestyrelsen og behandles som en arbejdsrelataret sygdom...  Ved du om det er blevet gjort?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.