Fuck hvor det klør!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.557 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. marts 2011

170811

Hej piger.

Jeg troede at graviditetskløe var noget der opstod omkring maven, fordi at maveksindet strakte sig, og huden blev tør osv. Men det klør OVER det hele. MEGET på ryggen. Og på brystet, og på fødderne og på benene. OVER DET HELE. Bliver f****** sindssyg.

Er 18+0 og min mave er ikke særlig stor.

Hvad gjorde i andre ved den forbandede kløe? Bruger creme osv.. Nogen gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

maria_wlt

170811 skriver:

Hej piger.

Jeg troede at graviditetskløe var noget der opstod omkring maven, fordi at maveksindet strakte sig, og huden blev tør osv. Men det klør OVER det hele. MEGET på ryggen. Og på brystet, og på fødderne og på benene. OVER DET HELE. Bliver f****** sindssyg.

Jeg fik det i stor stil sidste gang, og kunne faktisk ikke rigtig få det til at stoppe lige meget hvad jeg smurte på..

Men vil så sige at du skal  nævne det for din JM.. Så der bliver holdt øje med det..

Anmeld

16. marts 2011

170811

maria_wt skriver:

Jeg fik det i stor stil sidste gang, og kunne faktisk ikke rigtig få det til at stoppe lige meget hvad jeg smurte på..

Men vil så sige at du skal  nævne det for din JM.. Så der bliver holdt øje med det..

Holdt øje med det? Er det alvorligt? Troede det var helt normalt!

Øv bøv, synes det hjælper lige når cremen kommer på.. Men kan jo ikke smøre mig med creme hver 10. min

Anmeld

16. marts 2011

Fenja09

Jeg har haft det på samme måde, men det var noget tidligere i graviditeten - det startede omkring uge 7 og har stadig lidt engang imellem - det klør mest på ryggen. Jeg bruger en fed creme - den samme som jeg smøre maven ind i.

Men synes da lige at du skal nævne det for lægen, for det kan være leverbetinget graviditetskløe, det finder man ud af via en blodprøve. Det er helt almindeligt og ofte er det ikke alvorligt og bare kløe, men for en sikkerheds skyld, så synes jeg du skal få det tjekket.

/Fenja

Anmeld

17. marts 2011

Maddox

Jeg var i behandling for leverbetinget graviditetskløe, under min sidste graviditet. Det plejer dog først at opstå i det sidste trimester af graviditeten.

Men tal med din JM eller læge omkring det, sa du kan få taget nogle blodprøver!

Mit startede omkring uge 30 og jeg kløede afsindigt over hele kroppen. Det starter som regel under fødderne og i håndfladerne, men også min ryg, mave, arme og ben kløede, så jeg flere steder fik kradset hul på huden  mine levertal var ret høje, så jeg kom hurtigt i Ursofalk behandling og blev holdt øje med under resten af graviditeten. Jeg var på FG hver uge, for at få taget blodprøver, kørt CTG, flow gennem navlestrengen og vækstscanning.

Men frygt ikke noget, før du har snakket med læge eller JM, det kan jo også bare være hormonerne, som får det til at klø

Du er velkommen til at spørge, hvis du har nogle spørgsmål

Anja

Anmeld

17. marts 2011

170811

Solajma skriver:

Jeg var i behandling for leverbetinget graviditetskløe, under min sidste graviditet. Det plejer dog først at opstå i det sidste trimester af graviditeten.

Men tal med din JM eller læge omkring det, sa du kan få taget nogle blodprøver!

Mit startede omkring uge 30 og jeg kløede afsindigt over hele kroppen. Det starter som regel under fødderne og i håndfladerne, men også min ryg, mave, arme og ben kløede, så jeg flere steder fik kradset hul på huden  mine levertal var ret høje, så jeg kom hurtigt i Ursofalk behandling og blev holdt øje med under resten af graviditeten. Jeg var på FG hver uge, for at få taget blodprøver, kørt CTG, flow gennem navlestrengen og vækstscanning.

Men frygt ikke noget, før du har snakket med læge eller JM, det kan jo også bare være hormonerne, som får det til at klø

Du er velkommen til at spørge, hvis du har nogle spørgsmål

Anja

Har læst om folk med leverbetinget graviditetes kløe på nettet nu, og det lyder som om deres kløe er langt værre end min overhoved har været på det værste tidspunkt, så tror bare det er hormonerne der går amok :p

Men nævner det får jordmoderen på tirsdag til scanning

Anmeld

17. marts 2011

PsychedeliC

Jeg havde det på samme måde og det gik mest udover mine ben. Jeg havde masser af sår på mine ben fordi jeg kløede hul .

Men det er vigtigt at få det tjekket for det kan vist godt være lidt alvorligt hvis man er uheldig.

Anmeld

17. marts 2011

Rebecca55

170811 skriver:

Hej piger.

Jeg klør også meget på ryg og nogen gange resten af kroppen...

Min jordmor sagde at hvis det blev slemt skulle jeg ringe til lægen, fik ikke fat i hvorfor. Men fik indtryk af det skulle under opsyn så.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.