Rigshospitalet gør plads til mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

979 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. oktober 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Berlingske Tidende

Som det første hospital i Danmark kan Rigshospitalet nu tilbyde forældre til ekstremt tidligt fødte børn mulighed for at blive hos den nyfødte døgnet rundt. Ordningen kan brede sig til andre hospitaler.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2008

BellaT

Synes at det er fantastisk. Det burde have været gjort for laaang tid siden. Og burde have været på alle neonatal-afdelinger i flere år nu. Synes jeg.
Det virker så gammeldags at forældre og barn skal adskilles i sådan en svær tid. De går meget ind for kænguru-metoden og amning og lign. Så synes det er mærkeligt at der ikke gøres mere for at forældre og barn er fysisk tætte på hinanden så meget som forældrene nu kan klare.
Er moderen selv indlagt er det ofte i en helt anden ende eller etage hun befinder sig.
Så det er bare super. Håber det spreder sig til de andre sygehuse.

Anmeld

13. oktober 2008

MorCamilla

Jeg synes også det er en go ide.. Har seln været indlagt på neo afd med Mikkel eller det vil sige at Mikkel var indlagt der og jeg lagde på barselsafsnittet... (ALT for langt væk fra Mikkel) Så super go ide og endelig har de fundet ud af at det ikke fungere med mor og barn/børn adskildt i den periode... 

Anmeld

13. oktober 2008

moniquesmor

synes det er en go ting de gør der

Anmeld

13. oktober 2008

Pia.

Jamen det er da en dejlig nyhed...

Anmeld

13. oktober 2008

twinboys

Ja det burde de have gjort for 6 år siden, så havde vi også kunne have brugt den mulighed end at sove først på patienthotellet i Odense og i sygehusesenge i Skejby og Sønderborg...

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.