Hjælp - med idéer til min første kage!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.475 visninger
27 svar
0 synes godt om
16. marts 2011

Ansemusen

Hejsa alle I gæve kagetøser

Jeg skal lave min første fondantkage til d. 26. og jeg har nogle idéer om hvad kagen kunne bestå af (altså selve kagen). Men kunne rigtig godt bruge nogle opskrifter til det jeg har tænkt mig, da kagen vel ikke skal være så tung, som nogle almindelige kager er, eller?

Tænker på at lave kagen af to forskellige kager lagt sammen i fire lag (hver kage skæres over på langs, så der bliver to 'bunde' af hver slags) - en chokoladekage og en lys kage af en art (enten neutral, med kokos eller...?). Så har jeg tænkt mig at lægge den sammen således: Chokoladebund, hvid chokoladecreme, chokoladebund, hindbærcreme (gerne lidt syrlig, så kagen ikke bliver for vammelsød), lys kagebund, hindbærcreme eller hvid chokoladecreme, hvid bund.

Er der nogen som har nogle gode opskrifter på en  chokoladekage og en lys kage, som egner sig til en fondantkage. Og ligeledes til en hvid chokoladecreme og en hindbærcreme.

Håber I kan hjælpe mig lidt på vej

Knus Anna - the fondant cake virgin *griner*

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

lounika

jeg har lave denne.. den var vildt go...

bage en bradepande med lagkage bund med lidt mandel lisens i så smager de fantastisk der kan man også komme kacao i jo..

så delte jeg dem så de ik var såå tykke igen og i 4 lag.

1 kagebund- så noget jordbær/hindbær muss jeg hade lavet ved at blente en pose frossen bær a vær og blandet det med flødeskum og smagte til med sukker.. så banan så igen en bund så alm kage crem og kakket marbu chokolade så bund og så muss igen og friske jordbær så bund og pynt...  den var vildt frisk og ikke en tung kage og alle kunne lide den..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

18. marts 2011

Ansemusen

Den ser også god ud, og flot slutreaultat

Anmeld

18. marts 2011

Magsen

lounika skriver:

jeg har lave denne.. den var vildt go...

bage en bradepande med lagkage bund med lidt mandel lisens i så smager de fantastisk der kan man også komme kacao i jo..

så delte jeg dem så de ik var såå tykke igen og i 4 lag.

1 kagebund- så noget jordbær/hindbær muss jeg hade lavet ved at blente en pose frossen bær a vær og blandet det med flødeskum og smagte til med sukker.. så banan så igen en bund så alm kage crem og kakket marbu chokolade så bund og så muss igen og friske jordbær så bund og pynt...  den var vildt frisk og ikke en tung kage og alle kunne lide den..

hvilken opskrift har du brugt til bradepandekagen? :p

Anmeld

18. marts 2011

lounika

Maggieh skriver:

hvilken opskrift har du brugt til bradepandekagen? :p

300 flydne margarine

300g sukker

300g mel

2 æg

2 tsk bage pulver

1 s, ske mandel lisens

det er til en hel stor ovn bradepande. så bliver den så tyk at når man har kølet den af så tager man og skær den form man vil lave også med den største kniv man har deler vær bund på mitten i to som man ville gør med et fluts. så de nemmelig ikke for tykke..

når ja 200 grader i  ca 20 min vam luft

du kan også bare tage det halve også kun bage den i 12-15 min ..   man kan også spise den uden fyld i som skære kage men den alså go go med et eller andet inden i  :0)

Anmeld

18. marts 2011

lounika

Ansemusen skriver:

Hejsa alle I gæve kagetøser

Jeg skal lave min første fondantkage til d. 26. og jeg har nogle idéer om hvad kagen kunne bestå af (altså selve kagen). Men kunne rigtig godt bruge nogle opskrifter til det jeg har tænkt mig, da kagen vel ikke skal være så tung, som nogle almindelige kager er, eller?

Tænker på at lave kagen af to forskellige kager lagt sammen i fire lag (hver kage skæres over på langs, så der bliver to 'bunde' af hver slags) - en chokoladekage og en lys kage af en art (enten neutral, med kokos eller...?). Så har jeg tænkt mig at lægge den sammen således: Chokoladebund, hvid chokoladecreme, chokoladebund, hindbærcreme (gerne lidt syrlig, så kagen ikke bliver for vammelsød), lys kagebund, hindbærcreme eller hvid chokoladecreme, hvid bund.

Er der nogen som har nogle gode opskrifter på en  chokoladekage og en lys kage, som egner sig til en fondantkage. Og ligeledes til en hvid chokoladecreme og en hindbærcreme.

Håber I kan hjælpe mig lidt på vej

Knus Anna - the fondant cake virgin *griner*

glæder mig til at se hvad du får lavet???

Anmeld

18. marts 2011

Magsen

lounika skriver:

300 flydne margarine

300g sukker

300g mel

2 æg

2 tsk bage pulver

1 s, ske mandel lisens

det er til en hel stor ovn bradepande. så bliver den så tyk at når man har kølet den af så tager man og skær den form man vil lave også med den største kniv man har deler vær bund på mitten i to som man ville gør med et fluts. så de nemmelig ikke for tykke..

når ja 200 grader i  ca 20 min vam luft

du kan også bare tage det halve også kun bage den i 12-15 min ..   man kan også spise den uden fyld i som skære kage men den alså go go med et eller andet inden i  :0)

flydende margarin .. smeltet margarin, right? :p

jeg skal bruge bradepande str. skal nemlig lave en røv kage 

Alle opskrifter står herinde, du skal bare skrive det i søgefeltet  

Anmeld

18. marts 2011

lounika

Maggieh skriver:

flydende margarin .. smeltet margarin, right? :p

jeg skal bruge bradepande str. skal nemlig lave en røv kage 

Alle opskrifter står herinde, du skal bare skrive det i søgefeltet  

alså jeg har brugt købt flydne men det må jo give det samme som hvis du smælter det.. syntes bare det købt flydne er nemt..

en røv.. kage heheh...  ja jeg ville bage en hel da den jo ikke er så dyr at lave så har du noget at forme af og lave lag på lag.. 

Anmeld

18. marts 2011

Ansemusen

Hvordan gør I egentlig når I samler kagen i formen? Beklæder i så formen med noget plast af en art eller noget andet inden i samler kagen? Og skal kagen så stå på køl i formen i nogle timer før den kan overtrækkes med fondant og pyntes?

Anmeld

18. marts 2011

Magsen

lounika skriver:

alså jeg har brugt købt flydne men det må jo give det samme som hvis du smælter det.. syntes bare det købt flydne er nemt..

en røv.. kage heheh...  ja jeg ville bage en hel da den jo ikke er så dyr at lave så har du noget at forme af og lave lag på lag.. 

ja det har jeg også tænkt mig hehe :p

smager de godt de bunde? :p

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.