Ja, jeg ved hvad det koster på det offentlige, det står på klinikkernes hjemmesider så jeg mener det er meget let information at søge.
Jeg skal ikke gøre mig klog på hvorfor der ikke er ligeså mange henvisninger som tidligere andet end selvfølgelig økonomien, men jeg kan da fortælle hvorfor vi i første omgang har valgt det private frem for det offentlige.
Vi står i den meget priviligerede situation at vi faktisk har råd til at blive behandlet i det private. Da vi var til info møde på en offentlig klinik i januar fik vi at vide at vi ikke skulle regne med at komme til før august. I januar havde vi allerede været i behandling i et år og kunne derfor ikke "acceptere" den lange ventetid.
Der udover har vi været igennem en meget grundig udredning. Da den offentlige klinik synes at vi da lige skal igennem endnu en udredning før vi kan komme til, slog det klik for os. Klinikken kiggede på vores papirer og bekræftede at det var de præcis samme ting vi skulle undersøges for igen men de gjorde det altså på en anden måde WTF
Så tror da fanden at sundhedssektoren mangler penge!!!
Nå, hvor om alting er, så har vi sideløbende med vores forsøg i det private været igennem hele udredningen igen. Vi skal nu beslutte os for om vi vil "overlade vores skæbne" til det offentlige eller om vi tager et forsøg mere i det private. For selvom vi har pengene er det jo klart sjovere at får "varen" til 1/4 af prisen - desværre har vores erfarring med det offentlige so far ikke været positivt...
Anmeld