gravid og forhøjet blodtryk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.817 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. marts 2011

Anonym trådstarter

jeg har i dag været ved lægen fordi jeg har voldsom hovedpine og har haft det i noget tid - jeg fik målt mit blodtryk som sagde 154/112 hvilket jo i sig selv er ret højt.

jeg er gravid i uge 19 og er bekymret for min lille mus i maven, men har jeg grund til det ??

min læge siger det ikke er så galt, men hun er ret "ligeglad" med de andre graviditets gener jeg har, ond i lænden, bækken, hofter osv - det kan hun ikke gøre noget ved andet end at hun anbefaler at jeg tager panodil, også selvom det er dagligt det sker der ikke noget ved siger hun..

jeg ved snart ikke om jeg tør stole på hende, synes hun kommer med nogen ret uheldige udmeldinger..

hva siger i piger, skal jeg være bekymret eller er forhøjet blodtryk "ligemeget"..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

*A*

Jeg havde forhøjet blodtryk i den sidste del af min graviditet. Jeg blev indlagt på sygehuset i to uger og fik blodtryksnedsættende medicin. Blev efterfølgende sat igang... Min læge og sygehuset tog det meget alvorligt. Jeghavde ingen gener af det eller noget, men det blev opdaget til en rutinemæssig scanning (ved tvillingegraviditet bliver man scannet 1 gang om måneden).

Anmeld

16. marts 2011

Chr-Hei

Anonym skriver:

jeg har i dag været ved lægen fordi jeg har voldsom hovedpine og har haft det i noget tid - jeg fik målt mit blodtryk som sagde 154/112 hvilket jo i sig selv er ret højt.

jeg er gravid i uge 19 og er bekymret for min lille mus i maven, men har jeg grund til det ??

min læge siger det ikke er så galt, men hun er ret "ligeglad" med de andre graviditets gener jeg har, ond i lænden, bækken, hofter osv - det kan hun ikke gøre noget ved andet end at hun anbefaler at jeg tager panodil, også selvom det er dagligt det sker der ikke noget ved siger hun..

jeg ved snart ikke om jeg tør stole på hende, synes hun kommer med nogen ret uheldige udmeldinger..

hva siger i piger, skal jeg være bekymret eller er forhøjet blodtryk "ligemeget"..

Jeg er gravid i uge 30 og har også for højt blodtryk .. Har haft det siden jeg var i uge 12 ca... Mit blodtryk var ligeså højt som dit og led også med hovedpine... Var til tjek ved lægen hver 14 dag og fik taget blodprøver samt urin prøver hvergang .. Her var der ikke noget galt så efter en del gange kom jeg på medicin for det og er det stadig .. Det har hjulpet MEGET på mit blodtryk men går nu til kontrol på sygehuset hver 3. uge for at holde øje med det , da det kan være en strart til svangerskabs forgiftning..

Ved ikke om din læge har ret i det ikke er ret farligt self nok ikk endnu men det kan det altså blive hvis det vare ved.. Sys da i hvertfald hun burde tjekke dig regelmæssigt...

Anmeld

16. marts 2011

Fenja09

Ved mit første læge-besøg i 7. uge var mit blodtryk lidt for højt og det så de da ikke sådan helt mildt på - skulle have det målt igen nogle dage efter, for at være sikker på, at det ikke var sådan hele tiden.

Kan desværre ikke fortælle dig om du skal være bekymret for det ved jeg ikke nok om til at kunne svare på. Mit blodtryk var/ er normalt.

Mht. Panodil - jeg fik af vide at jeg måtte tage én enkelt hvis jeg har hovedpine, og selvfølgelig hvis det er rigtig slemt kan jeg tage to, men det var heller ikke noget lægen/sygeplejersken synes godt om - så lidt medicin som muligt og Panodil er så noget af det som mindst skadeligt/ eller slet ikke skader i mindre doser.

Hvis jeg var dig og ikke stolede 100 % på min læge, så ville jeg enten skifte eller få en second opinion - det er i mine øjne ret vigtigt at man generelt stoler på ens læge.

Har selv skiftet læge under min graviditet, fordi jeg synes min daværende læge havde alt for travlt og virkede som om at patienterne bare skulle ud af døren hurtigst muligt.

/Fenja

Anmeld

16. marts 2011

Christina.78

Ville få flere lægers mening..om ikke andet så jordemoder eller sygehus...man skal aldrig spøge med forhøjet blodtryk..kan som sagt være opstart til svangerskabsforgiftning...

hellere en gang for meget til læge end for lidt...

Anmeld

16. marts 2011

Anonym trådstarter

jeg har snakket om at skifte læge da jeg slet ikke er tryg ved hende jeg har nu, det virker også meget fabrik agtig som en anden skriver, men jeg blev oplyst om at man kun kan skifte læge i sept ??

det er måske hellerik rigtigt - jeg vil gerne ha hjælp så det ikke ender med indlæggende eller svangerskabsforgiftning.

Anmeld

16. marts 2011

SussieThyssen

For en ung kvinde som du, skal blodtrykket gerne ligge på omkring 120/80, så det synes jeg ikke du skal overhøre.
Prøvetog han det også efter du havde hvilet??
Det skal han nemlig, for du kan have været stresset og anspændt.
hvis han ikke gjorde det, så vil jeg kalde ham sjusket og uansvarlig

Derfor vil mit råd til dig være, at du finder en anden læge eller ganske enkelt ringer til din jordemoder og snakker med hende eller endnu bedre, kontakter FG og fortæller om din bekymring, og spørger om det kan være rigtigt, at en læge er helt ligeglad og endda råder dig til, bare at æde løs af panodiler.
Husk også at nævne, at du nu i længere tid har haft hovedpine hver dag.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

jeg har snakket om at skifte læge da jeg slet ikke er tryg ved hende jeg har nu, det virker også meget fabrik agtig som en anden skriver, men jeg blev oplyst om at man kun kan skifte læge i sept ??

det er måske hellerik rigtigt - jeg vil gerne ha hjælp så det ikke ender med indlæggende eller svangerskabsforgiftning.

Du kan skifte læge, når du vil, men det koster så et vist beløb, hvis man gør det uden for skifte-tidspunktet, som er 1 måned før en bestemt dato.

Anmeld

16. marts 2011

Anonym trådstarter

nu tog selve undesøgelsen jo ikke ret lang tid, men mit blodtryk blev først målt da vi havde snakket lidt, og jeg havde siddet lang tid i venteværelseet så det var ikke sådan at jeg lige var hoppet af cyklen og så ind og få det målt.

jeg tror nu helt bestemt at jeg vil ringe til min jordmor i morgen og høre hvad hun siger for jeg er godt nok bekymret.

nej jeg forstår heller ikke at man som læge kan anbefale at man bare spiser løs af panodiler, jeg har taget noget stykker, men en panodil kan jo ikke tage mine smerter og jeg tør simpelhen ikke tage flere af gangen, må ærligt indrømme at jeg synes den sidste tid har været hård for mig - specielt fordi jeg ikke føler jeg bliver hørt eller kan få hjælp nogen steder.

Anmeld

16. marts 2011

Thereseh

Anonym skriver:

Jeg synes du skal sætte foden i gulvet, og forlange yderligere undersøgelse. 

Jeg blev sygemeldt i 12. uge, pga "nervøst blodtryk". Det er forhøjet når jeg er hos lægen... men normalt hjemme .. Men min læge tog ingen chancer, for har det først været højt, kan det hurtigt svinge. 

Jeg blir scannet på Hvidovre hver 8. uge, og går til kontrol hver 5. uge på kardiologisk afdeling - selv om målingerne er helt normale, holder de ved med at ville tjekke mig frem til terminen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.