uddannelser og manglende su klip??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.629 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. marts 2011

Anonym trådstarter

hvilke uddannelser kan man tage når man ikke har flere su klip tilbage???

sosou var eks engang lønnet men nu er det vidst su berettiget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

Anonym trådstarter

slet ik noget der kan hjælpe?

Anmeld

16. marts 2011

henh01

kontorass, tror ikke sosu er su endnu, øhm... mesterlære...... øh øh øhhh det var vidst det jeg lige kunne komme på. Du kan muligvis søge ekstra klip gennem SU medmindre du har sprunget fra en masse udd og det er derfor dine klip er opbrugt?

Anmeld

16. marts 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

kontorass, tror ikke sosu er su endnu, øhm... mesterlære...... øh øh øhhh det var vidst det jeg lige kunne komme på. Du kan muligvis søge ekstra klip gennem SU medmindre du har sprunget fra en masse udd og det er derfor dine klip er opbrugt?

er nemlig sprunget fra en masse udd

Anmeld

16. marts 2011

henh01

Anonym skriver:

er nemlig sprunget fra en masse udd

Ja så plejer de ikke rigtig at være så villige til at give dispentation. :

Hvad har du af eksamener? 9. klasse? andet?

Anmeld

16. marts 2011

Halbschön

henh01 skriver:

Undskyld til TS, at jeg lige afbryder Men kan man søge om dispensation til ekstra klip? Jeg har kun læst en uddannelse og gjorde den færdig og blev sygeplejerske her i januar.. Min drøm har altid været at læse medicin, så har nu søgt ind da det er svært at få job som sygeplejerske lige nu.. Hvis jeg kommer ind har jeg kun 22klip tilbage og så får jeg yderligere 12 når jeg starter på kandidaten, men det er jo først efter 3 år, så mangler en del SU

Anmeld

16. marts 2011

henh01

R&N skriver:

Undskyld til TS, at jeg lige afbryder Men kan man søge om dispensation til ekstra klip? Jeg har kun læst en uddannelse og gjorde den færdig og blev sygeplejerske her i januar.. Min drøm har altid været at læse medicin, så har nu søgt ind da det er svært at få job som sygeplejerske lige nu.. Hvis jeg kommer ind har jeg kun 22klip tilbage og så får jeg yderligere 12 når jeg starter på kandidaten, men det er jo først efter 3 år, så mangler en del SU

Jeg undersøgte da jeg læste min bachelor om jeg kunne søge dispentation til 12 ekstra klip og det kunne jeg godt (dermed ikke sagt at jeg ville få dem ) Min drøm var at læse til Jordemoder men ville her mangle 12 SU klip, de vurderer hver enkelt sag. Jeg har 1 uddannelse på 3,5 års varighed og SU damen sagde at når man ikek havde været inde og ude af udd. systemet og dermed "spildt" sine klip så var chancen større.

Du kan  forresten også få Slut lån - aner ikek hvordan det fungerer, men det er vidst også over 12 måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.