Nægter pludselig sit bad??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

587 visninger
4 svar
0 synes godt om
16. marts 2011

linemouse

Min datter har altid elsket at komme i bad - det er det bedste hun ved.

Nu har jeg - i 14 dage - ikke kunne drive hende i bad. Hun bliver ulykkelig, hysterisk og alt mulig andet. Jeg ved ikke, hvad jeg skal stille op.

Er det mon bare en 'periode' - et led i 'jeg-bestemmer-selv'.

Synes vi har prøvet alt.

Andre der kan genkende det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

Janni85

Da vi flyttede fra vores lejlighed over i vores hus, gik der en lille måned, så nægtede Magnus at gå i bad. Faktisk fra den ene dag til den anden. Han skreg som om vi mishandlede ham når vi sagde han skulle i bad. Det blev til lyn bad når han skulle i bad hvor han skreg (da man jo skal vaskes), hvor både jeg og hans far var der. Og så fra den ene dag til den anden dag, ville han gerne i bad igen. Kan ikke huske hvor længe det stod på, men øv en kamp.

Anmeld

16. marts 2011

quar20

JEP Tino har lige været inde i sådan en periode hvor han bare IKKE ville i bad, og han skreg som han havde fået en hammer i hovedet.. Når vi ville løfte ham op i badekaret ,trak han benene til sig og skreg som jeg ved ikke hvad..!!

Snakkede så med min sp om det, da vi alligevel sku ha 2års tjek og hun sagde at det er meget normalt at der kommer en periode omkring 1-2år hvor de IKKE vil ibad.. Der er det meget vigtigt at man tillader at de IKKE kommer i bad ved tvang, men at man stille og rolig indfører at det er HELT okay..!! Vi gjorde det ved at jeg gik i bad med ham, også tog vi en masse legetøj med derud..!! Også sang og pjattede vi..!! På den måde var vi over den periode på nul komma dut..

Anmeld

16. marts 2011

sarahb

vi har lige haft sådan en tur da han var 2...Ej hvor var det træls. Men så fik han en masse legetøj til badet i julegave, og så ville han i bad igen

Anmeld

16. marts 2011

linemouse

Hvor ER det dejligt at høre!! - trods alt!

Her falder det også sammen med, at vi er flyttet fra lejlighed til hus. Måske det også er de nye omgivelser. Jeg fylder dog stadig det lille badekar af genkendeligheden grund.

Det hjælper ikke, at jeg går med i bad -d et er også prøvet. Vi bader også dukken hver aften.

Jeg har taget hende med under bruser 2 gange - lynbade for at få hende vasket ordentligt. Ellers har jeg bare vasket hende med en vaskeklud.

Men det lyder til at der er håb forude, trods alt.

Tak for jeres svar - det giver en vis ro.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.