Kan hårfarvning førertil abort?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.466 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. oktober 2008

Anonym trådstarter

Ja kort og godt, hvis ikke man er så langt henne i graviditeten (under 12. uge) kan det så fører til abort hvis man får sit hår farvet????

ER udemærket klar over skadelige stoffer mm, men kan det føre til en abort???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2008

MorCamilla

Jeg ved det ikke 100% men JA det tror jeg at det kan...  se evt her: https://www.baby.dk/debat/4833/gode-raad/gravid-og-haarfarvning--hvordan-er-det-nu.aspx...

Anmeld

12. oktober 2008

Skovurt

Jeg ved ikke om det direkte kan føre til en abort - men jeg vil gætte på at det kan.

Det som bla. miljøstyrelsen er ude at sige er at der i hårfarver (også i naturprodukter som henna) er en masse hormonforstyrrende stoffer, og stoffer som kan give allergiske reaktioner - og som kan gå fra mor til barn både under graviditeten og imens der ammes.

Jeg har ikke set noget sted at spontanabort er nævnt...

Anette

Anmeld

12. oktober 2008

A.

åhh det ved jeg ikke men har selv farvet hår da jeg var gravid og ingen abort her og har aldrig hørt om nogen

Anmeld

12. oktober 2008

Katjaro

Anonym skriver:

Ja kort og godt, hvis ikke man er så langt henne i graviditeten (under 12. uge) kan det så fører til abort hvis man får sit hår farvet????

ER udemærket klar over skadelige stoffer mm, men kan det føre til en abort???

Vil ikke tro at det fører til abort.

Men hvad er værst??? At barnet aborteres fordi skaderne er så store at det ikke kan overleve, eller at skaderne ikke kan ses med det blotte øje, og måske medfører at barnet med tiden får sværere ved at få børn??

Hvem ved - vi gør ikke. Men det er bevist at det IKKE er sundt for det ufødte barn at mor farver hår under graviditeten.

Hilsen Katja

Anmeld

12. oktober 2008

sbs78

Stil jer selv det spørgsmål. Hvad med frisøren, bliver de sygemeldt når de bliver gravide???? Nej det gør de ikke. Hvem står mest i det kunde eller frisøren???????
Hvis det virkeligt var så farligt som det siges, tror i så ikke at frisørne blive sygemeldt lige med det samme de blive gravide.

Anmeld

12. oktober 2008

Katjaro

sbs78 skriver:

Stil jer selv det spørgsmål. Hvad med frisøren, bliver de sygemeldt når de bliver gravide???? Nej det gør de ikke. Hvem står mest i det kunde eller frisøren???????
Hvis det virkeligt var så farligt som det siges, tror i så ikke at frisørne blive sygemeldt lige med det samme de blive gravide.

Frisørene bruger handsker og har derfor ikke direkte kontakt med de skadelige stoffer. Desuden har de (fleste steder) også fået punktudsugning, så de heller ikke går i dampene.

Så at kaste frisørene ind i debatten om hvorvidt vi som gravide bør farve hår eller ej - holder ikke. For vi får jo ikke en badehætte på hovedet inden der farves hår vel???

Hilsen katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.