Frygter at spise! :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2011

Becks

MissGeoh skriver:

Hele dagen i går?

Ja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

MissGeoh

Tutter skriver:

Ja

Øøhm.. 

Til morgen spiste jeg en skål med yoghurt og musli.

Middag en lille smule af rester fra dagen før.. (noget kød med kartofler og løg og flåede tomater.)

Om eftermiddagen spiste jeg nogle pebernødder..

Og til aften fik vi stægt flæsk med persillesovs og kartofler.

Tror vist det var det..

Anmeld

16. marts 2011

Becks

MissGeoh skriver:

Øøhm.. 

Til morgen spiste jeg en skål med yoghurt og musli.

Middag en lille smule af rester fra dagen før.. (noget kød med kartofler og løg og flåede tomater.)

Om eftermiddagen spiste jeg nogle pebernødder..

Og til aften fik vi stægt flæsk med persillesovs og kartofler.

Tror vist det var det..

Grunden til jeg spørger er fordi, Metformin fungere som antabus over for sukker, hvede og "fed" mad..

Har du PCO og skal du tabe dig?

Da jeg startede med Metformin, havde jeg diarre de mange første dage, fik kvalme osv.. Da jeg fjernede alt sukker, hvede, hvide ris, hvide pasta, hvidt brød og fed mad, stoppede diarren!

Istedet spiser jeg, brune ris, fulkornspasta, fuldkornsbrød, rugbrød, grove knækbrød osv.

Jeg har fået Metformin, fordi jeg har PCO og skal tabe mig..

De dage hvor jeg "synder" kan diareen komme tilbage..

Dog synes jeg det er en stor dosis du skal starte ud med!
Jeg skulle tage 1 pille om morgenen i 1 uge, så 1 pille morgen og aften i 1 uge og derefter 1 pille morgen, middag og aften og fortsætte sådan.. Jeg regulere det selv, så hvis jeg ved der er dage hvor jeg skal noget, såsom stor fødselsdag, juleaften f.eks. så tager jeg ikke pillerne i de dage..

Anmeld

16. marts 2011

MissGeoh

Tutter skriver:

Grunden til jeg spørger er fordi, Metformin fungere som antabus over for sukker, hvede og "fed" mad..

Har du PCO og skal du tabe dig?

Da jeg startede med Metformin, havde jeg diarre de mange første dage, fik kvalme osv.. Da jeg fjernede alt sukker, hvede, hvide ris, hvide pasta, hvidt brød og fed mad, stoppede diarren!

Istedet spiser jeg, brune ris, fulkornspasta, fuldkornsbrød, rugbrød, grove knækbrød osv.

Jeg har fået Metformin, fordi jeg har PCO og skal tabe mig..

De dage hvor jeg "synder" kan diareen komme tilbage..

Dog synes jeg det er en stor dosis du skal starte ud med!
Jeg skulle tage 1 pille om morgenen i 1 uge, så 1 pille morgen og aften i 1 uge og derefter 1 pille morgen, middag og aften og fortsætte sådan.. Jeg regulere det selv, så hvis jeg ved der er dage hvor jeg skal noget, såsom stor fødselsdag, juleaften f.eks. så tager jeg ikke pillerne i de dage..

Ja det er fordi jeg har PCOS og skal tabe mig..

Jeg fik bare smidt det i hovedet i går, og tænkte ikke over det, så tog bare pillerne. og så fik jeg bare dårlig mave..

Jamen så må jeg bare se om jeg kan leve af rugbrød den første uges til.. Min mave rumler godt hele tiden næsten..

Ja jeg tænkte os det var meget.. Søgte lidt rundt og så din tråd om at du skulle spise 1 pille om morgenen.. Men jeg skal spise 2 om aftenen..

Jeg havde også lidt kvalme i går og halsbrand.. Men ikke noget slemt.. mest ondt i mausen.. 

Anmeld

16. marts 2011

Becks

MissGeoh skriver:

Ja det er fordi jeg har PCOS og skal tabe mig..

Jeg fik bare smidt det i hovedet i går, og tænkte ikke over det, så tog bare pillerne. og så fik jeg bare dårlig mave..

Jamen så må jeg bare se om jeg kan leve af rugbrød den første uges til.. Min mave rumler godt hele tiden næsten..

Ja jeg tænkte os det var meget.. Søgte lidt rundt og så din tråd om at du skulle spise 1 pille om morgenen.. Men jeg skal spise 2 om aftenen..

Jeg havde også lidt kvalme i går og halsbrand.. Men ikke noget slemt.. mest ondt i mausen.. 

Bare hold dig til det sunde og undlad for fed mad og sukker.. Med tiden, vil du selv kunne regulere hvor meget slik etc. du kan spise uden du får ondt..

Én af de føste dage jeg tog pillerne, der drak jeg en alm Coca Cola, og nøj hvor fik jeg det dårligt.. Idag kan jeg godt drikke én uden og blive dårlig, men skal så heller ikke have mere!

http://www.pcoinfo.dk/ her kan du finde opskrifter osv..

Du er altid velkommen til og skrive, hvis du har spørgsmål..

Anmeld

16. marts 2011

MissGeoh

Tutter skriver:

Bare hold dig til det sunde og undlad for fed mad og sukker.. Med tiden, vil du selv kunne regulere hvor meget slik etc. du kan spise uden du får ondt..

Én af de føste dage jeg tog pillerne, der drak jeg en alm Coca Cola, og nøj hvor fik jeg det dårligt.. Idag kan jeg godt drikke én uden og blive dårlig, men skal så heller ikke have mere!

http://www.pcoinfo.dk/ her kan du finde opskrifter osv..

Du er altid velkommen til og skrive, hvis du har spørgsmål..

Uhh, jeg drak også cola i går..

Så det kan være det er derfor jeg fik så ondt i maven..

Ja det kommer nok stille og roligt..

Jeg er ihvertfald sikker på de nok skal hjælpe.. Og håber da på et lækkert vægttab.

Anmeld

16. marts 2011

SussieThyssen

MissGeoh skriver:

Jeg får 2 piller til aften af 500mg..

Hej søde.
Du kan tro jeg kender bivirkninger ved Metformin, for jeg får det pga. min diabetes...og ja, det er virkeligt hårdt ved maven.
Men jeg har et par små tricks, som du så kan prøve om det virker på dig.
Sørg for at tage 3 paragurt tabs sammen med pillerne og tag dem mens du spiser, så de bliver blandet med aftensmaden.
Derudover hjælper det meget hvis du i løbet af dagen også indtager cultura.
Så virker det rimeligt på maven, og det skulle gerne stoppe diareen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. marts 2011

MissGeoh

SussieThyssen skriver:

Hej søde.
Du kan tro jeg kender bivirkninger ved Metformin, for jeg får det pga. min diabetes...og ja, det er virkeligt hårdt ved maven.
Men jeg har et par små tricks, som du så kan prøve om det virker på dig.
Sørg for at tage 3 paragurt tabs sammen med pillerne og tag dem mens du spiser, så de bliver blandet med aftensmaden.
Derudover hjælper det meget hvis du i løbet af dagen også indtager cultura.
Så virker det rimeligt på maven, og det skulle gerne stoppe diareen.

Kærligst
Sussie

Hej Sussie.

Tak for svar..

Jeg vil prøve og se om det er noget der hjælper. 

For jeg er godt nok ved at have ondt i måsen..  

Anmeld

16. marts 2011

Becks

MissGeoh skriver:

Uhh, jeg drak også cola i går..

Så det kan være det er derfor jeg fik så ondt i maven..

Ja det kommer nok stille og roligt..

Jeg er ihvertfald sikker på de nok skal hjælpe.. Og håber da på et lækkert vægttab.

Kan sagtens være cola der er synderen :) Der er sukker i..

Hvis de virker ligeså godt på dig, som på mig - Så glæd dig! Jeg har tabt 23 kg siden jeg startede med dem i start oktober.. De første 16 kg røg af TEMMELIG hurtigt, nu går det heldigvis mere stille for sig..

Jeg dyrker ikke motion, udover det jeg får på mit job.. Cykler til og fra job 10 min hver vej og arbejder i hjemmeplejen om aftenen, hvor vi kører i biler, men går op og ned af trapper mange gange på en aften, har løft osv..

Og så har jeg jo ændret min kostvaner..

Anmeld

16. marts 2011

MissGeoh

Tutter skriver:

Kan sagtens være cola der er synderen Der er sukker i..

Hvis de virker ligeså godt på dig, som på mig - Så glæd dig! Jeg har tabt 23 kg siden jeg startede med dem i start oktober.. De første 16 kg røg af TEMMELIG hurtigt, nu går det heldigvis mere stille for sig..

Jeg dyrker ikke motion, udover det jeg får på mit job.. Cykler til og fra job 10 min hver vej og arbejder i hjemmeplejen om aftenen, hvor vi kører i biler, men går op og ned af trapper mange gange på en aften, har løft osv..

Og så har jeg jo ændret min kostvaner..

UHA hvor er det FLOT.. 

Ja så kan jeg roligt fortælle dig at jeg glæder mig..

Jeg fik besked på at jeg nok kunne tabe mig en 5 kg eller sådan noget..

Men jeg håber da lige på der kan ryge ihvertfald en 15 kg.. Kunne være SÅ dejligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.