Graviditet og usund mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.060 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

Anonym trådstarter

Ej altså.. Jeg er snart ovre førstre trimester, og jeg er så usund! Har kun taget et kilos penge på, men jeg har det dårligt med det, for før var jeg mega sund. Jeg er bare så usund lige nu, fordi der ikke er så meget mad jeg kan klare. Jeg spiser virkelig mange chips og drikker sodavand, og sådan vil jeg ikke være! Skader jeg barnet ved det?

Det er bare det eneste jeg kan holde ud at spise lige nu ud over lidt rugbrød og sandwich. Om aftenen er jeg som regel så udkørt at jeg ikke magter en masse madlavning, og kæresten kommer pt. tit sent hjem og er træt.

Skader det? Jeg får mine vitaminer. Jeg har det så dårligt med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Tina&Laura

Anonym skriver:

Ej altså.. Jeg er snart ovre førstre trimester, og jeg er så usund! Har kun taget et kilos penge på, men jeg har det dårligt med det, for før var jeg mega sund. Jeg er bare så usund lige nu, fordi der ikke er så meget mad jeg kan klare. Jeg spiser virkelig mange chips og drikker sodavand, og sådan vil jeg ikke være! Skader jeg barnet ved det?

Det er bare det eneste jeg kan holde ud at spise lige nu ud over lidt rugbrød og sandwich. Om aftenen er jeg som regel så udkørt at jeg ikke magter en masse madlavning, og kæresten kommer pt. tit sent hjem og er træt.

Hej du.

Under min graviditet var jeg heller ikke ligefrem den mest sunde - LANGT FRA faktisk  !

Jeg tror ikke på det skader, selvfølgelig skal du tænker over det hvis baby ikke tager på - men min Laura fejler intet, overhovedet! Hun er højst lidt hys, meen det kommer nok et andet sted fra 

Din krop skal nok sige til hvis den virkelig mangler noget - for baby tager før du gør.

Klart, bliver du skidt skal du spise bedre. Ingen tvivl om at det er godt at spise varrieret og sundt, men orker du det ikke har jeg det sgu også okay med at man bare er doven! Bare min mening, synes bestemt ikke du skal have dårlig samvittighed

Anmeld

15. marts 2011

Anonym trådstarter

Tina&Daniel skriver:

Hej du.

Under min graviditet var jeg heller ikke ligefrem den mest sunde - LANGT FRA faktisk  !

Jeg tror ikke på det skader, selvfølgelig skal du tænker over det hvis baby ikke tager på - men min Laura fejler intet, overhovedet! Hun er højst lidt hys, meen det kommer nok et andet sted fra 

Din krop skal nok sige til hvis den virkelig mangler noget - for baby tager før du gør.

Klart, bliver du skidt skal du spise bedre. Ingen tvivl om at det er godt at spise varrieret og sundt, men orker du det ikke har jeg det sgu også okay med at man bare er doven! Bare min mening, synes bestemt ikke du skal have dårlig samvittighed

Tak for svaret Bliver ved at sige det skal blive bedre, men det er bare svært, når andet mad gør én skidt

Anmeld

15. marts 2011

Frejsmor

Altså det er jo ikke sundt, det kan vi blive enige om.. Men om det direkte er skadeligt det kan jeg ikke sige..

Men man siger altid at man aldrig må lade vitaminerne erstatte en sund og varieret kost.. Så hvis jeg var dig ville jeg forsøge at erstatte de chips og colaen med noget andet, især hvis det næsten er det eneste du spiser udover lidt rugbrød og sandwich.. Og hvis det er fordi du ikke kan klemme så meget ned for tiden, så prøv måske nogle govboller eller kiks eller noget yoghurt, et stykke frugt eller en gullerod, bare for at få noget andet og knap så fed og salt mad..

Anmeld

15. marts 2011

Tina&Laura

Anonym skriver:

Tak for svaret Bliver ved at sige det skal blive bedre, men det er bare svært, når andet mad gør én skidt

Ja jeg kan godt forstå dig.

Men jeg synes ikke du skal have dårlig samvittighed over at du lever som du gør lige nu. Selvfølgelig er det ikke holdbart at leve med den kost i længere tid, det er du jo også godt selv klar over - men som skrevet før, din krop skal nok sige til og baby tager først så det er dig der bliver skidt først. 

..

Anmeld

15. marts 2011

Sitrani

Hej med dig 

Jeg har selv haft det på lidt samme måde, som dig.. Især i starten! Jeg havde slet intet overskud til noget som helst, og min største synder var is! SODAVANDSIS!! Mmmmh... nok mest pga. kvalmen...

Nu har jeg fået meget mere overskud, og kan derfor bedre få de lidt sundere ting ned.... i bund og grund synes jeg, at det er vigtigere, at få noget ned, end næsten intet at spise, fordi det lige er sundt.... Din krop skal nok sige til, hvis den mangler noget... Min baby vokser som den skal indtil videre, og jeg er først lige begyndt, at tænke lidt mere over hvad jeg putter i munden, for nu har jeg lyst til det....

Synes, at det vigtigt, at man spiser det, som man har lyst til... og alle tager på under en graviditet, så du skal ikke have dårlig samvittighed.... jeg har selv taget ca. 8 kg på nu, og er 24+3 i dag, så der er stadig ca. 3½ måned til fødslen... der skal nok ryge flere kg på, men så taber jeg det bare igen bagefter.... det vigtigste er, at min baby trives, så må jeg tage mig af mig selv og mit udseende bagefter 

Anmeld

15. marts 2011

Fenja09

Det vigtigste lige nu må være at du får noget ned - altså spiser. Jeg har selv døjet ekstremt med kvalme og utilpashed, og levede længe af vand og sodavandsis, samt lidt kiks. Ikke noget der er videre sundt - men kunne ikke få andet ned. Det går bedre nu og jeg kan spise mere varieret, dog er det stadig ikke super, men på et tidspunkt vil bebsen kræve mere mad og så bliver man nødt til at spise

Jeg har tabt mig næsten 6 kg og er i uge 17 nu - tror ikke på, at du ligefrem skader barnet, men så snart du kan spise andet, mere sundt, så gør det

/Fenja

Anmeld

16. marts 2011

Moar2011

de første 3mdr, handlet det for mig bare om at få noget ned, og der var mit altså os cola der var en god ting.. for det blev nede .

jeg er altså heller ikke ligefrem det sundeste menneske, og jeg spiser faktisk det jeg ville os dagen idag..  Mmm ..

og min læge har alle dage sagt + sygehuset+ JM at baby er sund og rask og får alt det han skal

Og bare vent, du skal nok få en mere appetit til flere ting .. så ikke have det dårligt ..

Knus uge 30

Anmeld

17. marts 2011

Augusta11

Det er virkelig svært at få sund kost, når man ikke har lyst til noget. Spis det du orker. Det må være bedre end ikke at spise. Hvis du kunne erstatte chips med nogle kartoffelbåde i ovnen, ville det nok være bedre. Og cola med saft? Allerhelst skulle du selvfølgelig bare spise mega sundt, men det er nok ikke en mulighed lige nu. Tag revanche så snart du får appetit til lidt flere fødevarer. Min appetit kom heldigvis tilbage lidt efter lidt, og nu kan jeg næsten spise alt igen. Jeg overlevede på frugt, yoghurt og knækbrød (med masser af smør).

Anmeld

17. marts 2011

Cris

Hvad med at have noget brød ligende om aften og salat og så kan du lave en lækker sandwich? For jeg kan ikke finde ud af spise alt det der rugbrød hele tiden (jeg er ikke danskere... tihi!) Men jeg elsker at have noget grov brød og så putter jeg nogle salat blade, tomater, avocado osv osv med lidt pesto på og noget gedeost... hmmm... Det tager ikke så lang tid at lave sådan en sandwich!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.