trodsalder/selvstændighedsalder...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.423 visninger
11 svar
1 synes godt om
15. marts 2011

Anonym trådstarter

hvornår kommer de i den?

har læst at det først er 3 år, men min datter på 15 mdr, er begyndt at kaste sig på gulvet, hvis hun ikke får sin vilje, eller også så begynder hun at skrige.

kan det passe at hun allerede er i den alder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Mortilelias<3

Anonym skriver:

hvornår kommer de i den?

har læst at det først er 3 år, men min datter på 15 mdr, er begyndt at kaste sig på gulvet, hvis hun ikke får sin vilje, eller også så begynder hun at skrige.

kan det passe at hun allerede er i den alder?

lyder som min søn han er 16 mdr gør han noget jeg ikk vil ah og tager ham væk skriger han og går helt amok !

Anmeld

15. marts 2011

Anonym trådstarter

MorTilElias<3 30/10/09! skriver:

lyder som min søn han er 16 mdr gør han noget jeg ikk vil ah og tager ham væk skriger han og går helt amok !

okay så er det nok ikke helt unormalt... men kan det virkelig allerede være den alder

Anmeld

15. marts 2011

Mortilelias<3

Anonym skriver:

okay så er det nok ikke helt unormalt... men kan det virkelig allerede være den alder

åben bart. min søn gør ihvertifald 

Anmeld

15. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, det er ikke trods alderen. De har svært ved, at udtrykke sig og det kommer i form, at afmagt fra dem ved, at de evt. smider sig på gulvet og bliver helt hys. Begge mine har gjort det og det går over igen når de begynder, at få mere sprog. Så der er lys forude indtil den "rigtige" selvstændighedsalder kommer

Anmeld

16. marts 2011

Tkcuf

Det er ikke trods- det er fordi de føler sig ikke forstået, vi forældre har lidt svært ved at læse vores børn, selv om vi tror vi kan. Prøv at forstille dig at du havde brug for at udtrykke noget og ikke kunne tale- og du så følte at ingen gad prøve at forstå dig. Rimelig irriterende

Jeg er selv mor til en skøn pige på 3år, men trodsalderen lader vente på sig, så kan man så diskutere om det er godt eller skidt

Anmeld

16. marts 2011

Lone Jakobsen

uanset hvad i kalder den alder, så er det lige der den starter. de begynder at have et sprog, men ikke nok, de begynder at finde ud af hvad de vil, men kan ikke udtrykke sig klart nok til at mor og far forstå. og lykkedes det dem endelig, så kan de sørme også risikere et "nej"

så selvfølgelig er det en svær alder, og den starter gerne omkring den tid hvor børnene begynder at få et sprog. Rasmus er ca 1½ og er lige midt i den tid.

Anmeld

20. marts 2011

Anonym trådstarter

tak for jeres svar

kan se der er lidt delte meninger om hvornår den begynder. 

typisk når hun bliver hys, så er det jo fordi hun vil noget som hun ikke kan eks at hun vil ned og gå, men kan det ikke fordi at der er for mange mennersker og simpelhen vil blive trampet ned, så er det at hun får sine raseri anfald. 

sådan som jeg forstår det, så er trods/selvstændighedalderen der hvor de gerne vil selv/kan selv og bliver sure hvis de ikke får lov...

Anmeld

20. marts 2011

Bondepigen

Emma var osse sådan omk. den alder, og jeg troede/håbede naivt, at det nok var den trodsalder. Men jeg blev klogere... ej hun er ikke så slem...endnu da

Anmeld

20. marts 2011

UngMor83

nutche skriver:

uanset hvad i kalder den alder, så er det lige der den starter. de begynder at have et sprog, men ikke nok, de begynder at finde ud af hvad de vil, men kan ikke udtrykke sig klart nok til at mor og far forstå. og lykkedes det dem endelig, så kan de sørme også risikere et "nej"

så selvfølgelig er det en svær alder, og den starter gerne omkring den tid hvor børnene begynder at få et sprog. Rasmus er ca 1½ og er lige midt i den tid.

Lige præcis...

Her er Astrid 3 og Sigrid knap 2, og de er begge i den fase nu. MY GOD det er PISSE træls...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.