Ivf på Hillerød...nogen der har erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

716 visninger
2 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

Neki

Hej Piger.

Så er vi i gang med sidste Iui, og jeg skal insemineres på lørdag. Var til sidste scanning inden i dag, og det så rigtig fint ud. Der var tre store æg og en fin tyk slimhinde. Så krydser alt for, at det er det der skal til
Men hvis det heller ikke lykkes denne gang, skal vi i gang med IVF på Hillerød. Skal faktisk allerede til samtale på næste torsdag, men jeg håber ikke det bliver nødvendigt med mere end den ene samtale. For SELVFØLGELIG lykkes det os i fjerde Iui

Men spørgsmålene er alligevel begyndt at melde sig omkring IVF. Så er der nogen der kunne tænke sig at fortælle om deres forløb med ivf, og også meget gerne hvis i ovenikøbet er blevet behandlet på Hillerød/Riget.

Jeg har fået af vide, at jeg skal i lang behandling, så jeg vil også meget gerne høre hvor længe man er i ned-og opregulering inden ÆU/ÆO?

Kram Neki

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

nielsen80

Jeg har ikke været i behandling i Hillerød, men regner med at det er sådan nogenlunde det samme.... mit forløb(som også var lang nedregulering) har været:

på 21. dagen i din cyklus starter du på næsespray, man skal tage et pift af 4 gange dagligt. Sprayen starter en slags falsk overgangsalder(nedregulerer dine egne hormoner).

15 dage senere starter man så op på at sprøjte hormoner ind, med det formål at stimulerer din ægmodning(puregon/gonal F) etc. Dem kender du sikkert fra insemination. Jeg tog en sprøjte i 10 dage, hvor der imellem der, var scanninger for at se, hvor mange ægblærer jeg havde udviklet, og hvor store de var.  Simultant med dette foresatte jeg med næsesprayen, dog kun 3 pift.

Når lægerene så vurdere der er nok ægblærer og de har den rette størrelse, får du en tid hvor du skal tage ægløsningssprøjten, og 36 timer senere tager de æg ud.

Når æggene er taget ud lægges sæden ned til dem, og man observere hvor mange der bliver befrugtet og derefter om de deller sig optimalt. Hvis der er et æg eller flere der har delt sig optimalt(hvilket der selvfølgelig er) kan disse sættes op 48-52 timer efter ægudtagningen.

Endelig skal du nu hver dag tage progestron enten i form af en pille, eller som noget gele som skal ind i skeden.

14 dage senere er det blodprøve tid - og du får af vide du skal være mor

Dagene og doseringer varierer selvfølgelig fra person til person... Lige til sidst, så har det faktisk ikke været så slemt som jeg havde frygtet ! Men  for du ikke skal igennem det, og du bliver gravid i jeres sidste IUI forsøg

Anmeld

15. marts 2011

Neki

nielsen80 skriver:

Jeg har ikke været i behandling i Hillerød, men regner med at det er sådan nogenlunde det samme.... mit forløb(som også var lang nedregulering) har været:

på 21. dagen i din cyklus starter du på næsespray, man skal tage et pift af 4 gange dagligt. Sprayen starter en slags falsk overgangsalder(nedregulerer dine egne hormoner).

15 dage senere starter man så op på at sprøjte hormoner ind, med det formål at stimulerer din ægmodning(puregon/gonal F) etc. Dem kender du sikkert fra insemination. Jeg tog en sprøjte i 10 dage, hvor der imellem der, var scanninger for at se, hvor mange ægblærer jeg havde udviklet, og hvor store de var.  Simultant med dette foresatte jeg med næsesprayen, dog kun 3 pift.

Når lægerene så vurdere der er nok ægblærer og de har den rette størrelse, får du en tid hvor du skal tage ægløsningssprøjten, og 36 timer senere tager de æg ud.

Når æggene er taget ud lægges sæden ned til dem, og man observere hvor mange der bliver befrugtet og derefter om de deller sig optimalt. Hvis der er et æg eller flere der har delt sig optimalt(hvilket der selvfølgelig er) kan disse sættes op 48-52 timer efter ægudtagningen.

Endelig skal du nu hver dag tage progestron enten i form af en pille, eller som noget gele som skal ind i skeden.

14 dage senere er det blodprøve tid - og du får af vide du skal være mor

Dagene og doseringer varierer selvfølgelig fra person til person... Lige til sidst, så har det faktisk ikke været så slemt som jeg havde frygtet ! Men  for du ikke skal igennem det, og du bliver gravid i jeres sidste IUI forsøg

TUSIND TAK for dit lange uddybende svar. Det var simpelthen SÅ dejligt at få en gennemgang af forløbet sådan helt slavisk. Jeg er kontrolfreak, så det der med ikke at vide hvad der skal ske, og bare lægge sin skæbne i andres hænder, det er jeg bare ikke særlig god til. Så dit svar hjalp mig virkelig meget, og ivf er blevet lidt afmystificeret.

Jeg håber heller ikke vi når så langt! Ville være skønt hvis der var held i sprøjten her ved sidste iui

Held og lykke til jer også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.