Jeg har ikke været i behandling i Hillerød, men regner med at det er sådan nogenlunde det samme.... mit forløb(som også var lang nedregulering) har været:
på 21. dagen i din cyklus starter du på næsespray, man skal tage et pift af 4 gange dagligt. Sprayen starter en slags falsk overgangsalder(nedregulerer dine egne hormoner).
15 dage senere starter man så op på at sprøjte hormoner ind, med det formål at stimulerer din ægmodning(puregon/gonal F) etc. Dem kender du sikkert fra insemination. Jeg tog en sprøjte i 10 dage, hvor der imellem der, var scanninger for at se, hvor mange ægblærer jeg havde udviklet, og hvor store de var. Simultant med dette foresatte jeg med næsesprayen, dog kun 3 pift.
Når lægerene så vurdere der er nok ægblærer og de har den rette størrelse, får du en tid hvor du skal tage ægløsningssprøjten, og 36 timer senere tager de æg ud.
Når æggene er taget ud lægges sæden ned til dem, og man observere hvor mange der bliver befrugtet og derefter om de deller sig optimalt. Hvis der er et æg eller flere der har delt sig optimalt(hvilket der selvfølgelig er
) kan disse sættes op 48-52 timer efter ægudtagningen.
Endelig skal du nu hver dag tage progestron enten i form af en pille, eller som noget gele som skal ind i skeden.
14 dage senere er det blodprøve tid - og du får af vide du skal være mor

Dagene og doseringer varierer selvfølgelig fra person til person... Lige til sidst, så har det faktisk ikke været så slemt som jeg havde frygtet ! Men 

for du ikke skal igennem det, og du bliver gravid i jeres sidste IUI forsøg

Anmeld