Ang møde i statsamtet (samvær)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.622 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

pussepige

Har en kammerat der skal i amtet ang samvær og han vil gerne have mig med? Jeg mener godt man må have en med til sådan et møde men man må bare ikke sige noget.. Nogen der ved noget ang sådan noget..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Aves.

pussepige skriver:

Har en kammerat der skal i amtet ang samvær og han vil gerne have mig med? Jeg mener godt man må have en med til sådan et møde men man må bare ikke sige noget.. Nogen der ved noget ang sådan noget..?

Det må han gerne ja...jeg havde selv en bisidder med da jeg var inde...personen bliver skrevet op også og står som mødedeltager. Men det er rart at have en med, til at tage noter og bare være der.

KNus..

Anmeld

15. marts 2011

pussepige

Eva. skriver:

Det må han gerne ja...jeg havde selv en bisidder med da jeg var inde...personen bliver skrevet op også og står som mødedeltager. Men det er rart at have en med, til at tage noter og bare være der.

KNus..

Ja har også sagt til ham at hvis ikke andet så er det jo rart at have en støtte ved sin side.. Men mener så også at hvis hun ikke har en med så kan hun sige at hun ikke vil have mig med ind og så skal jeg blive udenfor..

Anmeld

15. marts 2011

sophiemy

Det må man godt. Mange tror at bisidderen skal være tavs, men faktisk må man også som bisidder sige noget.

Men bisidderen må ikke bidrage negativt til mødet og kan i værste fald kan mødet afbrydes og afholdes seperat.

Anmeld

15. marts 2011

Aves.

pussepige skriver:

Ja har også sagt til ham at hvis ikke andet så er det jo rart at have en støtte ved sin side.. Men mener så også at hvis hun ikke har en med så kan hun sige at hun ikke vil have mig med ind og så skal jeg blive udenfor..

Nej, det tror jeg ikke hun kan. Han har ret til at have en bisidder..han kunne også vælge en advokat....Men du må ikke sige noget...

Anmeld

15. marts 2011

sophiemy

Eva. skriver:

Nej, det tror jeg ikke hun kan. Han har ret til at have en bisidder..han kunne også vælge en advokat....Men du må ikke sige noget...

taget fra statsforvaltningens hjemmeside

http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=6514

Må jeg have bisidder med?
Det er ikke muligt at sende andre som repræsentant, da personligt fremmøde er nødvendigt for, at vi kan hjælpe. Som udgangspunkt har du ret til at have en bisidder med til møder i statsforvaltningen. Du skal dog være opmærksom på, at den anden part kan nægte at være til stede sammen med bisidderen, og at mødet så ikke kan gennemføres. Det er derfor en god ide i god tid at fortælle den anden part, at du tager en bisidder med, så den anden kan tage stilling til, om vedkommende også ønsker at have en bisidder med.

Anmeld

15. marts 2011

Aves.

madagaskar skriver:

taget fra statsforvaltningens hjemmeside

http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=6514

Må jeg have bisidder med?
Det er ikke muligt at sende andre som repræsentant, da personligt fremmøde er nødvendigt for, at vi kan hjælpe. Som udgangspunkt har du ret til at have en bisidder med til møder i statsforvaltningen. Du skal dog være opmærksom på, at den anden part kan nægte at være til stede sammen med bisidderen, og at mødet så ikke kan gennemføres. Det er derfor en god ide i god tid at fortælle den anden part, at du tager en bisidder med, så den anden kan tage stilling til, om vedkommende også ønsker at have en bisidder med.

Ok..jeg fik bare brev om at jeg måtte tage bisidder med...mærkeligt de ikke skrev det der...og godt min x ikke vidste det.. tak for oplysningen-..

Anmeld

15. marts 2011

pussepige

madagaskar skriver:

Det må man godt. Mange tror at bisidderen skal være tavs, men faktisk må man også som bisidder sige noget.

Men bisidderen må ikke bidrage negativt til mødet og kan i værste fald kan mødet afbrydes og afholdes seperat.

hvor ved du fra at man som bisidder må sige noget?

Anmeld

15. marts 2011

Chr-Hei

Han må gerne have en bisidder med.. MEN hvis den anden forældre IKKE har bisidder med og nægter adgang for dig er det op til din kammerat at afgøre om du skal vente ude eller om han VIl have dig med ind også udskyde mødet så den anden part har en change for få en bisidder med også..

Min kæreste havde nemlig ikke bisidder med men det havde hans eks så hendes mor måtte pænt vente udenfor

Anmeld

15. marts 2011

sophiemy

pussepige skriver:

hvor ved du fra at man som bisidder må sige noget?

Det fortalte min sagsbehandler i statsforvaltningen mig. Bisidderen må ikke føre ordet, men må godt komme med input, der kan hjælpe (det kan for eksempel være hvis den man er med har glemt noget eller lignende). Men ellers ring til dem i statsforvaltningen og hør hvad de siger generelt. Jeg kunne ikke finde noget om det på deres hjemmeside.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.