argh! lorte færøerne !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

620 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

Magsen

.. man kan ikke købe usaltet smør heroppe  .. 

NÅH, men jeg købte så palmin i håb om at man måske kunne bruge det men deet kan man så ikke .. 

har i nogen idé om hvad jeg så skal bruge palmin til?? (læste først på pakken efter jeg havde købt den :/ - klejner, æbleskiver, kikskage, berlinere  kan intet af det lide .. hmm what to do? :p

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Kongmulle

Maggieh skriver:

.. man kan ikke købe usaltet smør heroppe  .. 

NÅH, men jeg købte så palmin i håb om at man måske kunne bruge det men deet kan man så ikke .. 

har i nogen idé om hvad jeg så skal bruge palmin til?? (læste først på pakken efter jeg havde købt den :/ - klejner, æbleskiver, kikskage, berlinere  kan intet af det lide .. hmm what to do? :p

Hvis ikke du kan bruge det til madlavning ( stege i feks) så kan du smelte det og tilsætte vildtfugleblanding ( eller andre frø) og lade det stivne. Så er der lækker mad til fuglene udenfor

Anmeld

15. marts 2011

Laila T

du kan bruge det som smørcreme til overtræk inden fondant, eller til at stege pommes frites i

Anmeld

15. marts 2011

Magsen

Kongmulle skriver:

Hvis ikke du kan bruge det til madlavning ( stege i feks) så kan du smelte det og tilsætte vildtfugleblanding ( eller andre frø) og lade det stivne. Så er der lækker mad til fuglene udenfor

nåårh sikke en sød tanke !! 

men jeg havde nu tænkt mig at bruge det til madlavning, fuglene får altid brød hehe 

Anmeld

15. marts 2011

Magsen

Laila T skriver:

du kan bruge det som smørcreme til overtræk inden fondant, eller til at stege pommes frites i

hvaad? kan man bruge det til smøcreme??

det var det jeg skulle bruge det til :p

.. altså jeg skulle lave IMBC kan man bruge det der?

Anmeld

15. marts 2011

Magsen

Laila T skriver:

???? d:

Anmeld

15. marts 2011

Laila T

puha, ved det ikke, har aldrig lavet det.

Men det kan sagtens bruges til palmin smørcreme, og hvis du skriver det i søgefeltet her på siden til højre, så kommer opskriften.

Anmeld

15. marts 2011

sedde

Portionen rækker til 3-4 kager, men kan sagtens fryses ned.

225g smør-stuetemp
225 g palmin-stuetemp
900 g flormelis
3 tsk vanille extract (klar hvis cremen skal være så hvid som muligt)
5-6 spsk koldt mælk (man kan godt bruge vand, men så vil den violette farve blive blå)

Bland smør og palmin grundigt gerne i en 10 min (brug røremaskinen)
Kom vanillen i og så flormelis lidt ad gangen, det skal blandes godt med smøret, kom så væsken i lidt ad gangen, ønskes en tyndere konsistens kommes der lidt mere i end de 6 spsk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.