Japan - mulig atomkatastrofe!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

356 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

DK

Uhh hvor er det uhyggeligt! Endnu en eksplosion i Fukushima's ødelagte atomreaktor og brand!

Strålingen er nu så stor at den udgører en risiko for mennesker der bor i en radius på 20-30 km. Strålingen er på vej mod Tokoyo (vinden går i den retning) og man kan allerede måle en lille forhøjelse i strålingen i tokoyo. Heldigvis siger eksperterne at der endnu ikke er fare for at kernen der holder på atomreaktoren vil lække/gå helt i stykker... De siger også at affaldet herfra/fra strålingen kan/vil falde ned på ex. græsset som så vil blive spist af ex. køer som jo så senere skal spises af mennesker som så kan få det ind ad den vej...

Altså jeg sidder og ser det på DR update, og jeg har bare fået en kæmpe klump i halsen! Hvor ER det skrækkeligt for dem! Og endda oven i hatten med jordskælv, tsunami, vulkanudbrud og ødelæggelse! Så nogle billeder af folk med små børn osv. der sad i store haller fordi de var blevet evakueret/deres hjem var smadret, og jeg kan slet ikke forestille mig hvor hæsligt, hæsligt det må være at sidde der med sin lille familie, ens hjem er væk og radioaktiv-stråling truer ens små pus...

Jeg sender ALLE positive tanker og håb for bedring i deres retning!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Vial

Det er så omfattende en katastrofe, at vi dårlig kan forstå det.

Har rejst derude og det er så svært at forestille sig.

Man hæfter sig ved forskellige ting. Jeg hørte, at man skal holde sig indendøre og ånde igennem et vådt håndklæde for at mindske radioaktiv stråling. Pyh, straks tænker jeg på de nybagte mødre dernede. Hvor er det bare forfærdeligt, at skulle kaste en klud over sit nyfødte barn. Altså det er jo bare en lille ting, men den ramte lige.

Håber, at det helvede, som er brudt ud, snart stopper, og de kan rejse sig igen.

Anmeld

15. marts 2011

Aves.

Det er så skrækkeligt og alligevel kan jeg slet ikke tage det ind, sådan rigtigt...eller også kan jeg bare ikke rumme at prøve....puha, stakkels mennesker..

Anmeld

15. marts 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Ja, det er virkelig en skrækkelig situation dernede. Alle de enkelte scenarier er jo katastrofale, men når de så bare rammer ovenpå hinanden, så.... ja, har ikke engang ord, der kan beskrive det.

Netop fordi situationen er så frygtelig for de mennersker, bliver jeg også rigtig rigtig vred! Tænk at have atomkraft i et land, der er SÅ plaget af jordskælv som Japan er. Tænk at have atomkraft, når man ikke har sørget for at udvikle en opbevaring, der er sikker nok i alle tænkelige katastrofesituationer - eller i hvert fald dem, der dagligt udgør en trussel for landet. Øv, hvor jeg bare synes det er arrogant overfor de mennesker, der bor i landet i særdeleshed, og resten af verdenen i generelt perspektiv. Eftervirkningerne af en fuldt udviklet atomkatastrofe kan jo sprede sig langt langt væk!

Anmeld

15. marts 2011

Sofia

Du har helt ret - det er virkelig skrækkeligt, og helt uvirkeligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.