Anonym skriver:
Ja, overskriften siger vel det hele... Jeg har fået hæmorider og det gør f..... ondt ! Jeg har både fået creme og stikpiller af lægen, men intet virker... Andre der har samme problem ???
Jeg er 28 uger henne...
Oh yes!! 
Hvad har du fået af lægen? Jeg startede med doloproct men det hjalp ikke en dyt. Så fik jeg protosedyl og det gjorde det tåleligt. Dog brugte jeg det lidt for længe, så jeg endte med at blive helt tynd og følsom på huden ved hæmoriderne, og det gjorde bare (endnu mere) nas...
Jeg har dem stadig, for de forsvinder jo ikke før du har født, og trykket er lettet. Det jeg gør er, at drikke 1½ liter vand dagligt, mindst, og huske at spise fibre. Det gør afføringen mindre hård, og derved nemmere at komme af med. Jeg er ikke på wc længere tid end højst nødvendigt, da lange toiletbesøg forværrer smerterne.
Når jeg har været på wc, bruger jeg som regel en vådserviet til at tørre efter, fordi jeg synes det kan være svært at rengøre folderne omkring hæmoriderne. Hvis der sidder indtørret afføring, bliver smerten ikke mindre!!!
Inden jeg går i seng, smører jeg mig med matas' Panthenolsalve (også kaldet tatoveringscreme) og det er på et tåleligt stadie nu. 
God "fornøjelse" med de små udyr!
Anmeld