kitty skriver:
Overstimuleringen startede 9 dage efter ÆO, jeg skulle teste på 14. dagen. Og ja, det var da hcg'en steg at det provokerede mine æggestokke. Jeg ringede til klinikken og spurgte, hvad det mon kunne være. Hun sagde at jeg ret sikkert var gravid, og at det var mine egne hormoner der drillede det, de kemisk havde været inde og lave. Jeg vidste jo hverken fra eller til, så jeg var hverken glad eller ked.. Bare meget forvirret og MEGET smerteplaget! Jeg besvimede næsten af smerte den ene dag, og aldrig i livet har jeg oplevet noget så forfærdeligt i min krop!
Jeg blev ikke indlagt.. Det skulle jeg helt sikkert have været, nu jeg ser tilbage. Men jeg var midt i en praktik under uddannelse, og mødte jeg ikke op ville jeg ikke klare smestret, og stædig var jeg altså. Ser jeg tilbage nu var det den helt forkerte beslutning. Til NF scanning målte hun flere ægblærer på 2,5 cm!
Til ÆU var de max 2 cm.. Så 12 uger efter var de stadig større end til ÆU.. Gad vide, hvor store de var da jeg rent faktisk var overstimuleret?!
Det er IKKE farligt for graviditeten!! Det fik jeg at vide 1000 gange, for jeg var jo skide bange! Jeg fik at vide, at jeg max måtte gå en tur der svarede til "rundt om et parcelhus" og så skulle jeg ellers ligge stille. Først fik jeg faktisk at vide, at jeg ikke måtte forholde mig i ro, og jeg blev bare mere og mere dårlig... Men så snakkede jeg med en anden sygeplejerske, der sagde det med huset, og så fik jeg det straks bedre. Så hold dig til hus-modellen, hvis det sker 
Jeg tog panodiler under overstimuleringen. Ellers kunne jeg ikke overleve. 14 dage senere kom det frem at panodiler kunne være skadeligt 
Hvis du føler det mindste, så kræv at blive undersøgt. Jeg var dum nok til at takke nej, fordi jeg pinedød skulle klare den praktik. Jeg klarede den, men det var ikke den sundeste måde at gøre tingene på!
Nå, det var en evighedsfortælling, beklager! Men synes bare ikke det kan forklares i korthed 

tusind tak for din udførlige forklaring. Sikke en omgang..synes det spænder dernede nu så tør slet ikke tænke på hvor stor en smerte det kan give ved overstimulering.
Hvis det sker ved jeg, at jeg skal kontakte klinikken og bede dem undersøge med det sammen. Det er godt at vide, at faren ikke er over efter de første dagen.
Lige et sidste spørgsmål. Du skriver at der stadig vra store ægblærer til NF. Betyder overstimuleringen at modningen af ægblærene fortsætter efter ÆU og efter evt graviditet?