Hvad er mine muligheder? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

824 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. marts 2011

Anonym trådstarter

Jeg er gravid og netop kommet ind i uge 10..

Det er vores ønskebaby og vi glæder os meget, men det kan til tider være svært at glæde sig oveni al den modstand som rammer os lige nu og her..

Har været hårdt ramt af kvalme, opkast, vægttab og er det stadigvæk, vi har snart prøvet alt, akupunktur, kvalmestillende, indlæggelse for at få ekstra væske via drop osv osv..

Det er virkelig hårdt, både fysisk men også psykisk.

Oveni alt dette er jeg nu blevet smidt ud af min skole (VUC) pga. for meget fravær, da jeg har været sengeliggende pga. kvalme og opkastninger..

Hvad fanden gør jeg så nu??

Kan jeg komme på kontanthjælp med en sygemelding eller hvordan i alverden skal jeg forholde mig??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

Hailiesmom11

Du kan sagtens komme på kontanthjælp, men du skal have din læge til at skrive dig en sygemelding. Jeg er selv på kontanthjælp da jeg sad lidt i samme situation med tonsvis af kvalme i starten. Jeg ved at fra 12. uge vil du få den næsthøjeste takst dvs. ca 7500 udbetalt.

Anmeld

14. marts 2011

Albert/Alberthe1

Lad mig lige starte med at sige hvor ked af det jeg er på dine vegne!

Men min graviditet startede lige sådan, men efter 15 uger stoppede det igen. Jeg gik på kontanthjælp og har været det siden. Der er nemlig den ulempe ved det, der er altså ikke ret mange der vil ansætte dig når du kan arbejde igen, daa du alligevel snart skal på barsel. Jeg gik bare på kommunen og sagde jeg ikke havde noget job og så gik det hele lige så let!

Men ville også bare fortælle at du nemt kan gå på kontanthjælp og at kvalmen nok skal gå i sig selv. Det er lang fra de færreste der har det hele graviditeten.

Hilsen Camilla

Anmeld

14. marts 2011

Anonym trådstarter

Wulffi89 skriver:

Du kan sagtens komme på kontanthjælp, men du skal have din læge til at skrive dig en sygemelding. Jeg er selv på kontanthjælp da jeg sad lidt i samme situation med tonsvis af kvalme i starten. Jeg ved at fra 12. uge vil du få den næsthøjeste takst dvs. ca 7500 udbetalt.

Tak for dit svar..

Ja, for jeg tænker jo at det ikke nytter meget at komme på kontanthjælp hvis jeg så skal møde op til aktivering eller lign. da jeg slet ikke ville kunne da jeg er sengeliggende pga. den massive kvalme.  jeg har kontaktet min læge som ringer tilbage til mig i morgen, så håber jeg hun kan hjælpe mig med en sygeerklæring.

Anmeld

14. marts 2011

Anonym trådstarter

Albert/Alberthe1 skriver:

Lad mig lige starte med at sige hvor ked af det jeg er på dine vegne!

Men min graviditet startede lige sådan, men efter 15 uger stoppede det igen. Jeg gik på kontanthjælp og har været det siden. Der er nemlig den ulempe ved det, der er altså ikke ret mange der vil ansætte dig når du kan arbejde igen, daa du alligevel snart skal på barsel. Jeg gik bare på kommunen og sagde jeg ikke havde noget job og så gik det hele lige så let!

Men ville også bare fortælle at du nemt kan gå på kontanthjælp og at kvalmen nok skal gå i sig selv. Det er lang fra de færreste der har det hele graviditeten.

Hilsen Camilla

Mange tak for dit svar...

Ja, det er en virkelig hård periode og det kan til tider være svært at se udover kvalmen og dårligheden..

Var du i aktivering da du var på kontanthjælp, eller?

Anmeld

14. marts 2011

Hailiesmom11

Anonym skriver:

Mange tak for dit svar...

Ja, det er en virkelig hård periode og det kan til tider være svært at se udover kvalmen og dårligheden..

Var du i aktivering da du var på kontanthjælp, eller?

imens jeg har været på kontanthjælp har jeg været til noget der hedder jobfokus, men her i kommunen er det blevet nedlagt så nu går jeg bare hjemme..

Men bare rolig kvalmen bliver meget bedre efter det første stykke tid. Min graviditethar været fantastisk efter kvalmen forsvandt.

Anmeld

14. marts 2011

Anonym trådstarter

Wulffi89 skriver:

imens jeg har været på kontanthjælp har jeg været til noget der hedder jobfokus, men her i kommunen er det blevet nedlagt så nu går jeg bare hjemme..

Men bare rolig kvalmen bliver meget bedre efter det første stykke tid. Min graviditethar været fantastisk efter kvalmen forsvandt.

Okay, jeg håber jeg finder en løsning men mon ikke..

puha jeg håber du har ret, kan dårligt huske hvordan det er at have det godt og kunne spise normalt uden at skulle kaste op..

Anmeld

14. marts 2011

Hailiesmom11

Anonym skriver:

Okay, jeg håber jeg finder en løsning men mon ikke..

puha jeg håber du har ret, kan dårligt huske hvordan det er at have det godt og kunne spise normalt uden at skulle kaste op..

Jo det er jeg sikker på du kan..

Tro mig jeg var så glad da jeg havde lyst til at spise og lave mad igen... Det kommer når du kommer sidst hen i 1. trimester

Anmeld

14. marts 2011

Anonym trådstarter

Wulffi89 skriver:

Jo det er jeg sikker på du kan..

Tro mig jeg var så glad da jeg havde lyst til at spise og lave mad igen... Det kommer når du kommer sidst hen i 1. trimester

Ja, det kan jeg godt forestille mig...

Glæder mig og håber kvalmen snart aftager så jeg kan tage på igen..

Anmeld

14. marts 2011

Hailiesmom11

Anonym skriver:

Ja, det kan jeg godt forestille mig...

Glæder mig og håber kvalmen snart aftager så jeg kan tage på igen..

Jeg har også selv tabt mig en del her i min graviditet.. Har indtil videre kun taget 4 kg på og er trods alt 28+1 henne nu...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.