Autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

991 visninger
13 svar
0 synes godt om
14. marts 2011

Mor010711

Er der nogen der kan fortælle mig om bebs skal i autostol fra helt lille spæd. Altså jeg mener turen hjem fra hospitalet (og også efterfølgende uger), skal den foregå i autostol? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

Karo

Ja det skal den.

Istarten må den dog ikke sidde i stolen mere end 20 - 30 minutter ad gangen.

Anmeld

14. marts 2011

bøgelund

Mor010711 skriver:

Er der nogen der kan fortælle mig om bebs skal i autostol fra helt lille spæd. Altså jeg mener turen hjem fra hospitalet (og også efterfølgende uger), skal den foregå i autostol? 

ja det skal de kassen med net over er vist ikke lovlig mere. de må bare ikke sidde så længe i autostol af gangen. 

Anmeld

14. marts 2011

Halbschön

bøgelund1 skriver:

ja det skal de kassen med net over er vist ikke lovlig mere. de må bare ikke sidde så længe i autostol af gangen. 

Jo den blev gjort lovlig igen Og kan lejes i babysam.. (i starten af 2010) Men jeg hælder nu mest til autostolen

Anmeld

14. marts 2011

Mor010711

Okay. Tak for det. Skal jo alligevel have autostol, tænkte bare om barnet måske er lige skrøbeligt nok når det kun er en enkelt eller to dage gammel. Men forstået, autostol fra day 1 

Anmeld

14. marts 2011

Kløver

Mor010711 skriver:

Det er kun tilladt at transportere baby i autostol, i bilen, mm de er for tidligt fødte og for små til autostol, der kan man bruge lift med liftnet over

Anmeld

14. marts 2011

DK

Jep!

Vi havde en 4 timer gammel Bimmer med hjem i autostolen! Men det er dælme ikke nemt at spænde en "babyklump" fast

Du får lige et pic med fra samme begivenhed!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

14. marts 2011

Mor010711

Maja84 skriver:

Det er kun tilladt at transportere baby i autostol, i bilen, mm de er for tidligt fødte og for små til autostol, der kan man bruge lift med liftnet over

Har ikke lige tjek på hvad det går ud på, men må google lidt. Men tak for det 

Anmeld

14. marts 2011

Mor010711

DK skriver:

Jep!

Vi havde en 4 timer gammel Bimmer med hjem i autostolen! Men det er dælme ikke nemt at spænde en "babyklump" fast

Du får lige et pic med fra samme begivenhed!

Har godt set det her billede 

Synes det ser SÅ hyggeligt ud at han bliver helt væk i den store dragt. Men det er det jeg tænker, at det må være svært at spænde sådan en lille en fast. Og din var endda ikke så lille...

Anmeld

14. marts 2011

oerbaek

R&N skriver:

Jo den blev gjort lovlig igen Og kan lejes i babysam.. (i starten af 2010) Men jeg hælder nu mest til autostolen

Nej den er ikke lovlig mere jeg har for en uge siden spurgt i babysam men den er ulovlig at køre med, men der er kommet en autostol der er minder meget om lift nettet, hvor baby ligger ned i stedet for at sidde så meget op... det er det alternativ der er kommet i stedet for liftnettet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.