Hvordan dælen gør i??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

947 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. marts 2011

Anonym trådstarter

Nu er kærestens barsel slut og han står op kl 4 om morgenen og er først hjemme igen kl 16.. Hvordan gør i så der ikke bliver så meget natte roderi?? Hun larmer helt vildt når hun bliver ammet.. Grynter, hviner, skriger osv.. Hun bliver ikke mæt på min mælk og amningen køre rigtig dårligt.. Så hun bliver helt hysterisk når hun jo er sulten men brystet bare ikke giver nok.. Og kæresten har bare slet ikke sovet i nat.. Overvejer seriøst at vi skal sove i hvert sit rum.. Selvom det er død sygt for parforholdet.. Men får det dårlig hver gang jeg kan se han vågner af det når jeg ved han har en meget lang dag foran sig..
Hvordan gør i?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

mor_sabina

Måpske du skulle kontakte sundhedsplejersken, det kan være hun har et par gode råd i ærmet med hensyn tilamningen.

Men natteroderiet har vi altså bare ikke kunnet undgå herhjemme. Vi har en større dreng på knap to som stadig har villet vågne og ind og putte, og det var vigtigt for mig at han ikke følte sig sat til sifde. Derfor har vi skiftes til at sove på sofaen med hver vores knægt Men heldigvis er det jo kun en periode, og man kan være kærester på sofaen om aftenen? Her putter vi den lille i liften g sætter den i soveværelset, så har vi et par timer for os selv inden ungerne gør krav på os om natten. Men min tommelfingerregel er at det første år et hårdt og man er mere kollegaer end kærester/ægtefolk.

Håber i finder en løsning der virker for jer

Anmeld

14. marts 2011

TbCp

Jeg gik ind på et andet værelse og ammede netop for ikke at vække min mand som også skulle meget tidligt op...

Sådan gjorde jeg i starten.

Anmeld

14. marts 2011

JonTri

Anonym skriver:

Nu er kærestens barsel slut og han står op kl 4 om morgenen og er først hjemme igen kl 16.. Hvordan gør i så der ikke bliver så meget natte roderi?? Hun larmer helt vildt når hun bliver ammet.. Grynter, hviner, skriger osv.. Hun bliver ikke mæt på min mælk og amningen køre rigtig dårligt.. Så hun bliver helt hysterisk når hun jo er sulten men brystet bare ikke giver nok.. Og kæresten har bare slet ikke sovet i nat.. Overvejer seriøst at vi skal sove i hvert sit rum.. Selvom det er død sygt for parforholdet.. Men får det dårlig hver gang jeg kan se han vågner af det når jeg ved han har en meget lang dag foran sig..
Hvordan gør i?? 

Vi har også haft et par urolige nætter - og der kommer sikkert flere... vi deler os også op i soveværelse og stue. Vores store dreng sover i vores seng, og han skal jo også have sin søvn. De dage min mand har sovet på sofaen, er han kommet med Tristan, når han var sulten og Tristan har sovet videre inde ved mig. 

Men men vil så sige, at nogle (læs:min) mand kan sove fra meget og de vænner sig til alle de sære lyde sådan en baby kan komme med, i løbet af natten

Ang amning, så synes jeg du skal kontakte sp, da I evt "bare" er kommet lidt skæv fra start

Anmeld

14. marts 2011

Anonym trådstarter

Arh må virkelig have amme hjerne.. var ikke meningen jeg skulle være anonym..
Ja jeg tænker også at første år jo er sværest.. Har lavet et lege/pude hjørne på hendes væresle.. så gik derind i nat og ammede.. Men han fik stadig ikke sovet meget.. Synes det svært.. for kunne se hvor smadret han var imorges (nat) da han tog afsted.. Har overvejet om jeg skal lægge hende på eget værelse når hun sover i aften/nat også bare sætte alarm på, så kan jeg smutte derind når hun siger noget.. Og amme derinde.. og gøre det samme når hun igen sover.. Men ved ikke.. Værelset er godt nok lige ved siden af, men synes stadig det lidt tidligt.. men hun vil ikke ligge i vuggen vi har købt.. og hvis hun ligger ved siden af mig, får jeg slet ikke sovet noget.. for hun ligger og vrider sig og "larmer".. Hmm ja det svært.. men må prøve mig frem de næste nætter..

Anmeld

14. marts 2011

sarahb

min mand står også op kl.4, men her sover den lille i sit eget værelse og når han så vågner og skal ha mad går jeg bare ind til ham. Men han er så også 3 mdr. Manden har bare haft lang barsel sammen med os

Anmeld

14. marts 2011

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

min mand står også op kl.4, men her sover den lille i sit eget værelse og når han så vågner og skal ha mad går jeg bare ind til ham. Men han er så også 3 mdr. Manden har bare haft lang barsel sammen med os

Ok ja tænkte godt jeg kunne gøre sådan.. men hun er jo kun 2,5 uge.. Men vi kan jo begynde på det senere.. men hun får nogen gange flaske om natten og vi bor i to plans hus, så hun når at blive hysterisk inden jeg har tændt lys, er kommet nedenunder, lavet flaske, sat mig ned osv.. men måske det bliver bedre når vi lige er kommet ind i rutinerne..

Anmeld

14. marts 2011

JonTri

Anonym skriver:

Arh må virkelig have amme hjerne.. var ikke meningen jeg skulle være anonym..
Ja jeg tænker også at første år jo er sværest.. Har lavet et lege/pude hjørne på hendes væresle.. så gik derind i nat og ammede.. Men han fik stadig ikke sovet meget.. Synes det svært.. for kunne se hvor smadret han var imorges (nat) da han tog afsted.. Har overvejet om jeg skal lægge hende på eget værelse når hun sover i aften/nat også bare sætte alarm på, så kan jeg smutte derind når hun siger noget.. Og amme derinde.. og gøre det samme når hun igen sover.. Men ved ikke.. Værelset er godt nok lige ved siden af, men synes stadig det lidt tidligt.. men hun vil ikke ligge i vuggen vi har købt.. og hvis hun ligger ved siden af mig, får jeg slet ikke sovet noget.. for hun ligger og vrider sig og "larmer".. Hmm ja det svært.. men må prøve mig frem de næste nætter..

Hmm er du sikker på at det går din kæreste på??? Jeg er nok lidt grov, men det er loddet man trækker, når man bliver forældre... Så ryger søvnen - også for farmand. Han skal bare vænne sig til det mindre søvn...

Klem Rikke... hvis mand startede efter barsel i morges... og han så MEGA smadret ud, trods ok nattesøvn

Anmeld

14. marts 2011

Anonym trådstarter

rikkekrogh skriver:

Hmm er du sikker på at det går din kæreste på??? Jeg er nok lidt grov, men det er loddet man trækker, når man bliver forældre... Så ryger søvnen - også for farmand. Han skal bare vænne sig til det mindre søvn...

Klem Rikke... hvis mand startede efter barsel i morges... og han så MEGA smadret ud, trods ok nattesøvn

Måske fordi det første nat idag.. altså første dag efter barsel.. plus han selv er små syg.. al begyndelse er jo svært.. så måske det bliver bedre.. Men ja vi ved godt nattesøvnen ryger.. men tager det begge hårdere end vi havde troet..  Men an kan jo aldrig forberede sig på det at blive forældre.. man skal jo prøve det..

Anmeld

14. marts 2011

Englebassen82

Min mand møder også tidligtog står tidligt op... Så de gange vi har haft små børn har jeg altid i den tid de blev ammet om natten og stadig sov i vores værelse, taget baby med i stuen og ammet.. Måske amningen endda vil komme til at blive bedre når du ikke skal sidde og bekymre dig om at farmand kan hører hendes smasken og andet... mht flaske.. så lav evt en flaske klar i køleskabet så den kun lige skal varmes, det er da også en hjælp og man kommer lidt hurtigere til maden...

Men jeg ville for nattero  og amningens skyld prøve at gå i stuen, eller få en lækker stol til værelset ved siden af så du kan sidde stille og ROLIGT og "nyde" amningen i fred og ro...

Håber I kan finde en rytme i det hele, og når baby kun er 2,5 uge så skal man jo lige ind i det hele.

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.