mos/grød opskrifter til 4 mdr barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

dollygirl

kamtok skriver:

Opskrift på tynd majsgrød:

1/4 dl. majsmel, ca. 15 gr.
1½ dl. koldt vand
1 tsk. fedtstof
½ dl. modermælk eller modermælkserstatning
evt. 1 spsk. frugtmos af fx. pære eller æble

Pisk mel og vand i en gryde
Bring grøden i kog under piskning og kog ved svag varme i ca. 2-3 min. Pisk af og til i grøden.
Sluk for varmen og rør fedtstof og mælk i
Tilsæt evt. lidt frugtmos

Giv grøden når den har fået spisetemperatur

tusind tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

kamtok

lillepuller skriver:

tusind tak

Det var da så lidt.. Hvis du vil have flere, så siger du bare til.. Ellers kan jeg virkelig anbefale den bog fra Sundhedsstyrelsen som kan købes på apoteket - eller hentes her på nettet. Den er virkelig god og fyldt med gode opskrifter og idéer.

Anmeld

14. marts 2011

dollygirl

kamtok skriver:

Det var da så lidt.. Hvis du vil have flere, så siger du bare til.. Ellers kan jeg virkelig anbefale den bog fra Sundhedsstyrelsen som kan købes på apoteket - eller hentes her på nettet. Den er virkelig god og fyldt med gode opskrifter og idéer.

jeg tænkte på at spørge dig lige om dette .. min mor har købt semeljemel/pulver agtig , hun siger det er det samme som majsmel og vælling og alt det .. hun sagde samme opskrift som man bruger med majsmel og risgrød til semuljemelet ., og hun sagde det er det samme . Kender du det ?

Anmeld

14. marts 2011

kamtok

lillepuller skriver:

jeg tænkte på at spørge dig lige om dette .. min mor har købt semeljemel/pulver agtig , hun siger det er det samme som majsmel og vælling og alt det .. hun sagde samme opskrift som man bruger med majsmel og risgrød til semuljemelet ., og hun sagde det er det samme . Kender du det ?

Personligt ville jeg vente med semuljemel, da det er lavet på hvede og derfor er gluten, som de først må få når de er 6 måneder pga. risiko for at udvikle glutenintolerance.
Det bedste at lave grød af frem til de er 6 måneder er fx. majsmel, rismel, boghvedemel og hirseflager - altså alt det uden gluten. Men når de er fyldt 6 måneder må de få alt undtagen salt og honning (det må de først få når de er fyldt 1 år).

Anmeld

14. marts 2011

h_bernie

Min datter på 4 ½ måned startede i fredags på majsgrød. Går meget stille frem og vil også anbefale bogen fra apoteket. Den har rigtig gode opskrifter. Brugte den meget til min søn. Vi har også temmelig mange opvågninger per nat, men i nat sov hun faktisk fra kl. 19.45-01.30 og igen til kl. 04.00. Blev så vækket af storbror kl. 06.30

Held og lykke med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.