Hvis man vælter på cyklen i 31. uge... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.854 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. marts 2011

JustMe

Bør man så give fødegangen et kald?

Sagen er, at jeg i dag væltede på cyklen Den væltede til venstre, så jeg landede på venstre knæ, hofte og videre ned; heldigvis landede jeg ikke på maven og erindrer heller ikke at have fået styret i maven. Min knæ er slået til blods, min hofte og bækken er godt øm (bækkenløsning oveni), men jeg mærker kun en smule spændinger i det underste af maven.

Mit spørgsmål til jer er nu, om jeg lige bør give Afsnittet for Gravide et kald i morgen tidlig (eller måske endda Fødegangen nu?) og lige forhøre mig, om der er noget jeg bør være opmærksom på? Jeg mindes at erindre, at de gerne vil høre fra én for at kunne vurdere, om de skal se én, når man er faldet med en rimelig kraft   

Lillepigen har ladet høre fra sig her lige efter, så hun har beroliget mig lidt, men jeg er stadig lidt ængstelig, fordi jeg er førstegangsgravid og ikke ved, hvor alvorligt sådan et fald er i 31. uge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2011

Mor-til-asta-09

JustMe skriver:

Sagen er, at jeg i dag væltede på cyklen Den væltede til venstre, så jeg landede på venstre knæ, hofte og videre ned; heldigvis landede jeg ikke på maven og erindrer heller ikke at have fået styret i maven. Min knæ er slået til blods, min hofte og bækken er godt øm (bækkenløsning oveni), men jeg mærker kun en smule spændinger i det underste af maven.

Mit spørgsmål til jer er nu, om jeg lige bør give Afsnittet for Gravide et kald i morgen tidlig (eller måske endda Fødegangen nu?) og lige forhøre mig, om der er noget jeg bør være opmærksom på? Jeg mindes at erindre, at de gerne vil høre fra én for at kunne vurdere, om de skal se én, når man er faldet med en rimelig kraft   

Lillepigen har ladet høre fra sig her lige efter, så hun har beroliget mig lidt, men jeg er stadig lidt ængstelig, fordi jeg er førstegangsgravid og ikke ved, hvor alvorligt sådan et fald er i 31. uge

Tror ikke jeg ville være nervøs så længe du har mærket bebs, og ikke bløder forneden...

Men hvis det vil gøre dig mere tryg, at ringe til FG og snakke med dem.. Så synes jeg bestemt du skal gøre det..

Det er forfærdeligt at sidde med en følelse af at der måske er noget i vejen..

Anmeld

13. marts 2011

Pige2009

Jeg synes, du skal ringe og bede om et tjek for en sikkerheds skyld

Anmeld

13. marts 2011

JCS

JustMe skriver:

Jeg synes da ikke, at du skal gå og frygte - hellere ringe til fødegangen. Er sikker på, at de forstår en bekymret mor og gerne vil svare dine spørgsmål. Så kan du også sove trygt og godt i nat

Anmeld

13. marts 2011

Fru Nielsen

Jeg havde helt sikkert ringet... Jeg er meget nervøs når jeg er gravid og tager ingen chancer. Så jeg havde ringet, uden tvivl....

Hellere blive tjekket en gang for meget end engang for lidt....

Tror alt er iorden, men syntes nu alligevel for en sikkerheds skyld...

Jeg fik et spark i maven da jeg ventede Mathias og ringede med det samme til fg. Der sagde de til mig at symptomer på at noget er galt behøver ikke komme med det samme, men for hårdt slag eller noget kan føre til moderkagen løsner sig....

Anmeld

13. marts 2011

Dittemor26

Godt at du har mærket den lille. Jeg ville lige give et kald og høre om der er noget man skal være opmærksom på - bare for en sikkerheds skyld. Så kan du jo beskrive situationen, og så kan kloge hoveder tage stilling til om/hvad der skal gøres

Anmeld

13. marts 2011

Kofoed.

Altså jeg ville ringe, men om det bliver til fødegangen, Afsnittet for gravide eller lægevagten, det er et bedre sørgsmål (kommer nok an på, hvor slem jeg lige har det). Måske skulle du en tur forbi skadestuen, hvis det gør meget ondt i hoften.

Worst case kunne moderkagen jo have løsnet sig, tror jeg dog ikke, da du ikke giver udtryk for, at det gør mega meget ondt. Men ville heller ikke tudre, ikke gøre noget.

Anmeld

13. marts 2011

JustAnotherName

Altså der kan aldrig ske noget ved at ringe, og være på den sikre side..
Better safe than sorry - Hellere een gang for meget, end én for lidt!

Så falder du sikkert også mere til ro, og kan føle dig tryg, hvis du får en proffs syn på sagen.

Men PUHA sikke da noget, at du sådan styrtede på cyklen i 31. uge.

PAS PÅ DIG SELV, og godt at det ikke gik værrere!!
Jeg tror helt instinktivt, at man afværger og beskytter sin mave/baby.

Og eftersom hun har sparket fra sig efterfølgende, og du ikke mindes at have slået dig direkte imod maven, så er jeg ret overbevist om, at I begge slap i god behold .....selvom forskrækkelsen og slagene jo gør ondt længe efter.

Jeg tror man har en fornemmelse, som man slet ikke ville kunne ignorere, hvis der virkelig var noget galt. Altså så ville du enten ikke have mærket liv, eller også være MEGET utryg og have nogle stærke, grimme fornemmelser som sagde dig, at noget ikke var som det burde være.

Men ja - Hellere være helt sikker. Så hvis du er en smule nervøs, så ring!

Anmeld

13. marts 2011

JustMe

Tusind tak for jeres svar  Jeg har ringet til fødegangen, og de vil gerne have min ind, så de kan tjekke mig, køre en strimmel og beholde mig natten over til observation. Det gjorde mig jo desværre ikke ligefrem mere rolig ved situationen, men så er jeg da i gode hænder.

Anmeld

13. marts 2011

A.

du skal ringe til fødegangen de har en regle at hvis man væltede/fald så SKAL man komme til tjek og som regl at være indlægt et døgn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.