Hej Piger..
Jeg har brug for at lufte alle mine tanker lidt..
Min søster kom til mig i fredags og fortalte hun var gravid, han havde siden torsdag haft rigtig rigtig ondt i maven og lænden havde også haft en blødning og var gået til lægen fredag for at finde ud af hvad der kunne være galt, hun gik derfra med beskeden om at hun var gravid og at der kunne være 3 muligheder, enten var hun gravid helt som hun skulle eller også var hun ved at abortere eller også så sidder graviditeten ikke i livmoderen.... Den besked sender de hende hjem med en fredag formiddag... Jeg er jo selvfølgelig bekymret for min søster og da hun skulle blive ved os og sove til lørdag vogter jeg over hende som en høg, for jeg vil ikke ha hun har ondt og vil jo så gerne hjælpe..
Vi snakker lidt om hvad hun vil gøre osv... Mine søskende og jeg selv har ikke haft den letteste barndom, med svigtende forældre så jeg syntes det er MEGET vigtigt at jeg støtter hende i den beslutning hun tager lige meget hvad den vil blive... Men samtidig er det også bare så svært... Min søster er 18 år, men ikke ansvarsbevidt og kan til tider dårligt tage egne valg hun har en 9. klasse og derefter har hun arbejdet, det var så meningen at hun skuille starte handelskole her til sommer og det var vi så glade for, for så ville hun komme lidt videre...
Hun er sammen med en kæresten som ingen i familien rigtig kan sammen med, han styre rigtig meget for hende og hans familie skal altid prioriteres højest, han studere og er på SU, bor i en dyr lejlighed så min søster har måttet arbejde for at kunne hjælpe ham med at betale til sin lejlighed.. samtidig får han hende med til at tage en masse dumme hurtige lån.. osv osv...
Det er svært at rådgive sin søster når man selv er splittet... Da jeg var 18 år var alt hvad jeg ønskede mig en familie, og især et barn... Så hvis jeg havde været hende havde dette her virkelig været min drøm og abort er for mig ikke noget man "bare" bruger for sjov ( Ikke sagt for at fornærme). Så jeg ved godt hvad jeg selv ville have valgt.. Også fordi jeg ALDRIG ville kunne få en abort med mindre barnet var sygt eller det var blevet undfanget uden EGEN vilje..Men igen, hun er 18 år, er sammen med en usikker kæreste og ønsker hende bare så meget mere i hendes ungdom, end at stå med eget barn nu.. Hun har et par gange skulle passe mine børn, MEN det har gang på gang været med uførlige skemaer, ellers så kan hun ikke overskue det, og det bekymre mig så meget i forhold til at hun MÅSKE selv skal være Mor nu....
Men jeg mener jeg har gjort hvad jeg kunne, jeg vil ikke fortælle hende hvad hun SKAL gøre, jeg har sagt til hende at jeg støtter hende i det valg hun tager, og at vi nok skal være der for hende fuldt ud i alt det hun ønsker, men samtidig så Håber jeg inderst inde at det viser sig at hendes graviditet sidder forkert så hun ikke skal træffe et valg, og igen ønsker jeg ikke det for hende hvis hun ønsker sin graviditet...Syntes det er så svært i den her situation, og tænker bare at hvis jeg har det sådan her, hvordan mon så hun har det ?????
Hmm jeg ville egentlig bare af med en masse tanker og ja så hvis I har nogle råd eller tanker omkring det så del dem endelig med mig.
Hilsen en bekymret Søster.