Tænder og meget rød numse :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.001 visninger
17 svar
0 synes godt om
13. marts 2011

Frøken Sørensen

Lucas er ved at få endnu en tand og han er ikke generet af det, men hold da op hvor har vi fået mange lorte bleer de sidste 2-3 dage. Sådan ca hver halve time er der gevinst... Og det har jo resulteret i en knaldrød numse på bettemanden. Han er dybt ulykkelig når skal skiftes da det gør ondt, som der jo ikke er noget at sige til.

Jeg regner med at det er pga. af tanden da han ellers er super glad og fare vildt rundt  Der har aldrig været noget ved de andre tænder udover kløe.

Jeg synes bare jeg har prøvet alt for at få rødmen til at falde. Karbar, lufttørre, zinksalve og han får også lov til at rende rundt med numsen bar, selvom jeg ikke er helt gald for det nu hvor der er genvinst hver halve time

Nogen der kender en super godt creme a' en art som let kan skaffes i morgen!??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2011

Muffinmus

tja, en kogt opvredet  klud i bleen er et hit her.Det holder huden lettere fugtig så den ikke revner oven i. Den skal selvfølgelig skiftes ud ved afføring hver gang, men her virker det, især natten over.

Anmeld

13. marts 2011

Frøken Sørensen

MariaE skriver:

tja, en kogt opvredet  klud i bleen er et hit her.Det holder huden lettere fugtig så den ikke revner oven i. Den skal selvfølgelig skiftes ud ved afføring hver gang, men her virker det, især natten over.

Tak for dit tip  Det vil jeg da prøve... Det er nemlig så småt begyndt at revne lidt, så nu gør det jo bare mere ondt på ham

Anmeld

13. marts 2011

L.J.L

Lucas er ved at få endnu en tand og han er ikke generet af det, men hold da op hvor har vi fået mange lorte bleer de sidste 2-3 dage. Sådan ca hver halve time er der gevinst... Og det har jo resulteret i en knaldrød numse på bettemanden. Han er dybt ulykkelig når skal skiftes da det gør ondt, som der jo ikke er noget at sige til.

Jeg regner med at det er pga. af tanden da han ellers er super glad og fare vildt rundt  Der har aldrig været noget ved de andre tænder udover kløe.

Jeg synes bare jeg har prøvet alt for at få rødmen til at falde. Karbar, lufttørre, zinksalve og han får også lov til at rende rundt med numsen bar, selvom jeg ikke er helt gald for det nu hvor der er genvinst hver halve time

Nogen der kender en super godt creme a' en art som let kan skaffes i morgen!??

ja hvis der er gået hul på så er det nok ingen ide at smøre det med noget, men gør som en anden siger kog en stofble og køl den af og lad ham have den på evt over natten. Og så tag på apoteket eller i matas i morgen og køb E-vitamin Salve. Det er et vidundermiddel som virker fantastisk på røde numser og meget andet. Det heler med det samme! Lauritz har altid fået Evitamin salve på sin numse, og han har tit haft rød numse i forbindelse med tænder, men det er aldrig blevet så slemt på grund af evitamin salven. Så køb det, så du har det til en anden gang Og du kan bruge det når han ikke har sår på numsen, så bliver hans numse normal igen på ingen tid.

God bedring, og velkommen til de nye bisser

ps. vi døjer også med tænder for tiden, og det trækker bare i langdrag! )

Anmeld

13. marts 2011

Frøken Sørensen

linselouise skriver:

ja hvis der er gået hul på så er det nok ingen ide at smøre det med noget, men gør som en anden siger kog en stofble og køl den af og lad ham have den på evt over natten. Og så tag på apoteket eller i matas i morgen og køb E-vitamin Salve. Det er et vidundermiddel som virker fantastisk på røde numser og meget andet. Det heler med det samme! Lauritz har altid fået Evitamin salve på sin numse, og han har tit haft rød numse i forbindelse med tænder, men det er aldrig blevet så slemt på grund af evitamin salven. Så køb det, så du har det til en anden gang Og du kan bruge det når han ikke har sår på numsen, så bliver hans numse normal igen på ingen tid.

God bedring, og velkommen til de nye bisser

ps. vi døjer også med tænder for tiden, og det trækker bare i langdrag! )

Herhjemme har alm. zinksalve altid hjulpet de få gange der har været noget, men ikke i dette tilfælde, så vil da lige få fat i det e-salve i morgen

Og så prøver jeg da lige det med stofbleen i nat  Men får de ikke vildt kold numse af det..? Stoffen må da blive koldt i løøbet af natten og Lucas er næsten snotfri, så vil selvfølgelig ikke gøre noget som risikere at gøre ham kold...

Anmeld

13. marts 2011

CamillaSoefelt

Gitte85 skriver:

Herhjemme har alm. zinksalve altid hjulpet de få gange der har været noget, men ikke i dette tilfælde, så vil da lige få fat i det e-salve i morgen

Og så prøver jeg da lige det med stofbleen i nat  Men får de ikke vildt kold numse af det..? Stoffen må da blive koldt i løøbet af natten og Lucas er næsten snotfri, så vil selvfølgelig ikke gøre noget som risikere at gøre ham kold...

du skal købe den der tjæresalve på apoteket.. Hvad filen er det den hedder? Øjeblik, tjekker lige..

Anmeld

13. marts 2011

CamillaSoefelt

Gitte85 skriver:

Jo den hedder inotyol ( staves ).. Den virker bare rigtig godt!

Anmeld

13. marts 2011

Maria.

Levertransalve er også god til små rød numser! Den fåes også i håndkøb på apoteket!

Anmeld

13. marts 2011

VIPpigen

Nu er Lilje kun 4 måneder, men vi har bare prøvet alt, og det vi har haft mest succes ved er kogtvandskluse når der ER hul på, derudover har vi penaten som er tysk. Med det samme numsen er lidt rød så har vi den i en "tynd" udgave som er god til forbyggelse eller lige i opløbet. Og skulle uheldet være ude at den bliver rigtig rød efter MANGE bleskift (hun har lige lagt med opkast og dårlig mave så der var en MEGET rød numse) så har vi den i FED udgave også, og den virker med det samme, og er bare super god.

Men tror man skal over grænsen for at få fat i den

Anmeld

13. marts 2011

CarinaSB

Jeg plejer at tage en stofble og klippe den i små stykker .. så laver jeg kamille te og putter de små klude i .. så når de er kølet af så kommer der en med i bleen .. og vupti så er Noahs numse ikk rød mere efter ½ dag ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.