En idé jeg har om DUM

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

694 visninger
7 svar
0 synes godt om
13. marts 2011

NatteS

Det er sikkert blevet talt om før..

Men det er noget jeg har tænkt i noget tid, der er noget der mangler i DUM. Jeg syntes kunne være rigtig spændende..

Men det er muligvis lidt svært at finde medvirkende.

Det jeg tænker på er unge forældre/mødre der tager det svære valg at give barnet væk, altså bortadoptere..
for jeg tror altså ikke helt på at der ikke findes nogen der tager det valg.

Der er mange mødre her i DUM man kun ser få gange efter de har født.. Dette ville så nok være en af dem.. Man følger dem gennem noget af graviditeten.. så det også kan komme frem hvordan nogle takler det svære valg.. og hvordan de mener det er for at give barnet et bedre liv ... måske på grund af alder eller måske på grund af leveforhold...

Så vi også som seere kunne se hvordan sådan noget foregår.. og nogle der går gennem det samme evt. kan se...

Jeg har set et LIDT lignende program som DUM, på MTV der hedder "Teen Mom"* og der i følger man et ungt par der har bortadopteret deres datter.
Bare lige en tanke.. nogen der sys det ku være godt.. eller hvad tænker i?

*
"Teen Mom" er en udsendelse i forlængelse af serien "16 and pregnant" hvor man følger jeg mener det er 4 eller 5 mødre/par og deres liv efter fødslen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2011

eElak

Nu hedder programmet jo "de unge mødre" og ikke "de unge gravide".. 

Men jo, jeg kan sagtens følge din undren og fascination.. Men der er også stor forskel på dansk kultur og den amerikanske, som der er i teenmom.. deres problematikker er (hvad jeg har hørt) langt større end dem der er i DUM.. 
desuden så er grænserne også anderledes... i forhold til medierne..

Men som udviklingen har været i DUM, så undrer det mig ikke om de prøver at få filmet at DL får tvangsfjernet sin fatter, og det samme med Hannah og Cicelya. (ja jeg synes det er usmageligt)..

det kunne dog være spændende at følge, men tvivler på at der kommer sådan et afsnit foreløbig 

Anmeld

13. marts 2011

Aves.

NatteS skriver:

Det er sikkert blevet talt om før..

Men det er noget jeg har tænkt i noget tid, der er noget der mangler i DUM. Jeg syntes kunne være rigtig spændende..

Men det er muligvis lidt svært at finde medvirkende.

Det jeg tænker på er unge forældre/mødre der tager det svære valg at give barnet væk, altså bortadoptere..
for jeg tror altså ikke helt på at der ikke findes nogen der tager det valg.

Der er mange mødre her i DUM man kun ser få gange efter de har født.. Dette ville så nok være en af dem.. Man følger dem gennem noget af graviditeten.. så det også kan komme frem hvordan nogle takler det svære valg.. og hvordan de mener det er for at give barnet et bedre liv ... måske på grund af alder eller måske på grund af leveforhold...

Så vi også som seere kunne se hvordan sådan noget foregår.. og nogle der går gennem det samme evt. kan se...

Jeg har set et LIDT lignende program som DUM, på MTV der hedder "Teen Mom"* og der i følger man et ungt par der har bortadopteret deres datter.
Bare lige en tanke.. nogen der sys det ku være godt.. eller hvad tænker i?

*
"Teen Mom" er en udsendelse i forlængelse af serien "16 and pregnant" hvor man følger jeg mener det er 4 eller 5 mødre/par og deres liv efter fødslen.

Så få:

2000: 14 børn og 67 adoptanter
2001: 24 børn og 53 adoptanter
2002: 25 børn og 40 adoptanter
2003: 25 børn og 48 adoptanter
2004: 15 børn og 58 adoptanter
2005:   7 børn og 39 adoptanter
2006: 14 børn og 25 adoptanter
2007: 16 børn og 25 adoptanter
2008: 13 børn og 60 adoptanter
2009: 11 børn og 31 adoptanter

http://www.adoptionsnaevnet.dk/at-bortadoptere/hyppige-spoergsmaal-fra-den-biologiske-mor/

Jeg tror det er psykisk meget meget hård og jeg tror faktisk det er de færreste omend nogen der ville orke at stå frem med det...jeg tænker at der kan være noget kulturelt/religøst/pres (altså en af delene) som er grundlaget for beslutningen og meget få tilfælde hvor det "bare lige" er noget man vælger...de kvinder som har mulighed for det vælger heldigvis nok bare en abort.

Nå, men bare mien tanker...jeg har en i familien der har vaægt at bortadoptere og det er heller ikke en lykkelig historie. Jeg har tilgengæld også en i familien der som enlig har adopteret og det er en super historie..

Anmeld

13. marts 2011

Dinna88

Så skulle det jo nok være dem der vælger en fuldstændig åben adoption.

Men der er jo det med Catelynn og Tyler, at de bor i USA. Og i USA er selv de mindste ting svære, såsom at finde et sted at bo, hvilket er nemt her i Danmark med den velfærdsmodel vi har. Og derfor er der så meget kød på Catelynn og Tyler! Så jeg ved ikke om det ville blive for svært. 

Anmeld

13. marts 2011

NatteS

KaLee skriver:

Nu hedder programmet jo "de unge mødre" og ikke "de unge gravide".. 

Men jo, jeg kan sagtens følge din undren og fascination.. Men der er også stor forskel på dansk kultur og den amerikanske, som der er i teenmom.. deres problematikker er (hvad jeg har hørt) langt større end dem der er i DUM.. 
desuden så er grænserne også anderledes... i forhold til medierne..

Men som udviklingen har været i DUM, så undrer det mig ikke om de prøver at få filmet at DL får tvangsfjernet sin fatter, og det samme med Hannah og Cicelya. (ja jeg synes det er usmageligt)..

det kunne dog være spændende at følge, men tvivler på at der kommer sådan et afsnit foreløbig 

tror egentlig heller ikke de ville lave det.. som sagt nok svært at finde medvirkende.. Men det ku da være spændende..

Men ja forholdene er meget anderledes derovre..

"Nu hedder programmet jo "de unge mødre" og ikke "de unge gravide".. " -

Forstår hvad du mener.. men jeg mener så man er mor til barnet om man er den der har det eller ej

og ja du har ret.. det er usmageligt

Anmeld

13. marts 2011

NatteS

Eva. skriver:

Så få:

2000: 14 børn og 67 adoptanter
2001: 24 børn og 53 adoptanter
2002: 25 børn og 40 adoptanter
2003: 25 børn og 48 adoptanter
2004: 15 børn og 58 adoptanter
2005:   7 børn og 39 adoptanter
2006: 14 børn og 25 adoptanter
2007: 16 børn og 25 adoptanter
2008: 13 børn og 60 adoptanter
2009: 11 børn og 31 adoptanter

http://www.adoptionsnaevnet.dk/at-bortadoptere/hyppige-spoergsmaal-fra-den-biologiske-mor/

Jeg tror det er psykisk meget meget hård og jeg tror faktisk det er de færreste omend nogen der ville orke at stå frem med det...jeg tænker at der kan være noget kulturelt/religøst/pres (altså en af delene) som er grundlaget for beslutningen og meget få tilfælde hvor det "bare lige" er noget man vælger...de kvinder som har mulighed for det vælger heldigvis nok bare en abort.

Nå, men bare mien tanker...jeg har en i familien der har vaægt at bortadoptere og det er heller ikke en lykkelig historie. Jeg har tilgengæld også en i familien der som enlig har adopteret og det er en super historie..

Holda op det var egentlig meget mindre end jeg troede..

ja jeg tror også det er utrolig psykisk hårdt.. og bestemt ikke nogen lykkelig historie.Men, ja.. bare en tanke som sagt..

Anmeld

13. marts 2011

NatteS

Dinna88 skriver:

Så skulle det jo nok være dem der vælger en fuldstændig åben adoption.

Men der er jo det med Catelynn og Tyler, at de bor i USA. Og i USA er selv de mindste ting svære, såsom at finde et sted at bo, hvilket er nemt her i Danmark med den velfærdsmodel vi har. Og derfor er der så meget kød på Catelynn og Tyler! Så jeg ved ikke om det ville blive for svært. 

ja det er rigtig nok.. Vi har det lettere i danmark.. Men derfor tror jeg stadig det kunne vaere interesant at følge...

Anmeld

13. marts 2011

JustAnotherName

I dagens DK er der nok også flere af disse meget unge mødre, som i stedet når at tage valget om, at få en abort, fremfor at fuldbære graviditeten til ende, og derefter skulle bortadoptere barnet....

Jeg tror ikke det sker så tit endda - mere. Ihvertfald ikke herhjemme.
Men jeg aner det ikke.
Jeg tænker bare, der nok er flere, som når at opdage det, og vælge abort.

Interessant er det jo altid for os snushøns, hvis vi kan få lov til at følge begivenhederne gennem et dokumentar-program.
Jeg æder det råt, og er meget stor fan af at se "De Unge Mødre".
Jeg har desværre ikke tv-kanalen, så jeg har indtil nu kun set sæson 1, 2, 3, 4 og 5, som jeg har måtte købe mig til på DVD. Og jeg venter spændt på at de efterfølgende sæsoner skal udkomme også!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.