En samlers bekendelser.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

555 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. marts 2011

Tkcuf

Jeg kan simpelthen ikke smide noget ud, jeg får nærmest ondt af den grimme keramik hval mormor har købt i tiger hvis jeg overvejer at smide den ud.. Kender i det?  

Pynte dimser købt i netto: 70 styk. 

Grimme ting vundet i pakkeleg: 16 styk.

Lamper med løs forbindelse: 2 styk.

Lemlestede sofapuder vores hund har tygget i: 8 styks.

Legetøj ungerne forlængst er vokset fra: Meget. Orker ikke tjekke.

Tøj børnene er vokset ud af: 6 sække!

Tøj jeg ikke har kunne passe siden jeg var 16: 2 sække med top.

Vennebøger fra folkeskolen: 3 styks.

Gamle sko: 12 par (og det er bare dem UDEN for skabet.)

Tasker: Omkring 20.

Kæmpe bamser: 5, med støv.

Låg til bortkommen tupperware: 9 styk.

Møbler fra min ungdom: Et helt komplet teenage værelse.

Postkort fra alverdens feriefamilier: 15 styks.

Halvbrændte blok lys i alle farver: Ca. 20.

Ødelagte ps2: 1.

Gamle computere: 1 

Scrapting: Nok til 50 børn.

Tegninger fra børnehaven: Omkring 1 milion.

Og en keramik hval.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2011

Tkcuf

Og det var så bare lige det jeg kunne se fra min plads i sofaen

Nogen der ved om genbrugsbutikker tar imod møbler og pynte ting eller om det kun er tøj? Min kæreste er nemmelig meget, meget træt af alt mit rod, og selv om vi bor rent men rodet, er jeg sku bange for det ender med at vi kan være med i ekstreme samlere på tv

Anmeld

13. marts 2011

<3

Genbrugsbutikkerctager imod det meste. Men hvad med istedet for at holde et loppemarked så kan du også se de nye ejere og hvor glade de bliver

Anmeld

13. marts 2011

Tkcuf

Kirle skriver:

Genbrugsbutikkerctager imod det meste. Men hvad med istedet for at holde et loppemarked så kan du også se de nye ejere og hvor glade de bliver

Åh det kan jeg slet ikke overskue Har en pige på 3 år og en knægt på 4 mdr der kræver min tid

Anmeld

13. marts 2011

<3

Dusty skriver:

Åh det kan jeg slet ikke overskue Har en pige på 3 år og en knægt på 4 mdr der kræver min tid

Ja det kan jeg så godt forstå!

Du kører det bare til genbrugsbutikken så

Anmeld

13. marts 2011

Masig

Haha kender det kun alt for godt.. Mit problem er dog langt fra så ekstremt som dit...

Nogle gange er man bare nødt til at tage sig selv i nakken og tage en oprydningsdag hvor man ikke tænker over tingene, men bare skynder sig at smide ud...

Mht møblerne så aflever dem til et loppemarked eller sælg dem på nettet evt....

Anmeld

16. marts 2011

millesofie

Dusty skriver:

Jeg kan simpelthen ikke smide noget ud, jeg får nærmest ondt af den grimme keramik hval mormor har købt i tiger hvis jeg overvejer at smide den ud.. Kender i det?  

Pynte dimser købt i netto: 70 styk. 

Grimme ting vundet i pakkeleg: 16 styk.

Lamper med løs forbindelse: 2 styk.

Lemlestede sofapuder vores hund har tygget i: 8 styks.

Legetøj ungerne forlængst er vokset fra: Meget. Orker ikke tjekke.

Tøj børnene er vokset ud af: 6 sække!

Tøj jeg ikke har kunne passe siden jeg var 16: 2 sække med top.

Vennebøger fra folkeskolen: 3 styks.

Gamle sko: 12 par (og det er bare dem UDEN for skabet.)

Tasker: Omkring 20.

Kæmpe bamser: 5, med støv.

Låg til bortkommen tupperware: 9 styk.

Møbler fra min ungdom: Et helt komplet teenage værelse.

Postkort fra alverdens feriefamilier: 15 styks.

Halvbrændte blok lys i alle farver: Ca. 20.

Ødelagte ps2: 1.

Gamle computere: 1 

Scrapting: Nok til 50 børn.

Tegninger fra børnehaven: Omkring 1 milion.

Og en keramik hval.

kender det alt for godt

men herhjemme tar jeg fat alligevel for ellers kommer her til at se ud som et tilfælde man kun ser på tv

jeg er total samler og har en tendens til at købe de mærkeligeste ting, så har fundet en løsning jeg kan leve med GENBRUGSBUTIKKER det koster næsen ingenting og så kan man aflevere tingene igen efter et år (hvor det slet ikke er blevet brugt eller ligger i posen endnu)

så nej du er ikke alene

Anmeld

16. marts 2011

Mi

Ha ha ha ha

Endelig en som mig! Jeg prøver virkelig at smide ud, men det er sååååå svært. Men alle mine ting stresser mig kan jeg mærke, så jeg vil frygtelig gerne leve efter simple living filisofien. Jeg har haft et mål om at smide en ting ud hver dag. Det ville jo immervæk blive til ret meget over et år. Måske skal vi lave en gruppe hvor vi kan støtte hinanden, ligesom "før rund, nu sund". LOL "Før rod, nu orden" (kunne altså ikke finde noget som rimede ) Du må på kræmmermarked og sælge ud. OG SÅ MÅ DU IKKE KØBE NOGET NYT MED HJEM!!!!!!!

www.stjerneleg.dk

Anmeld

16. marts 2011

SiLiMiMa

jeg er så lige modsat - elsker at smide ud.... gennemgår jævnligt skabe og skuffer og smider alt ud, som ikke bruges eller bare er grimt....tegninger blir også sorteret - gider ikke ha 117 tegninger med én streg liggende....hvis de er pæne bliver de gemt, hvis ikke er jeg ikke bleg for at smide dem væk.

heise

Anmeld

16. marts 2011

eElak

*LOL*

Fed liste du har lavet!!! 

Jeg kan delvist være med på den der... Jeg har nogle ting, som jeg egentlig ikke forstår hvorfor jeg gemmer, men jeg kan heller ikke nænne at smide det ud... (for tænk nu hvis man skulle bruge lige DEN ting?!?!?!)

Jeg er dog blevet bedre med årene, og efter knægtens far flyttede, så skulle vi jo også dele noget op der... SÅ synes ikke det er såååå slemt igen.. 

Jeg er vokset op i et samler hjem - hvor det virkelig var af alle mulige mærkelige ting... og min far er DÅRLIG til at smide ud (det var min mor sådan set også - nok den værste - men hun er der ikke mere)... 
Jeg har virkelig lyst til at melde min fars hus til "skrot til slot" for jeg tror at der ville være for så mange penge at renovere for!!!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.