Panodil - ondt i ørene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.385 visninger
14 svar
0 synes godt om
12. marts 2011

Anonym trådstarter

Min søn døjer rigtig meget med ørene for tiden, kunne først få en tid til ørelægen i slutningen af måneden, men har ringet flere gange og der er nu kommet et afbud d. 17. Fik af vide det eneste jeg kunne gøre er at behandle med panodil. Han har det fint om dagen, men om natten "vågner" han hver 15-45 min og græder lidt og falder i søvn igen. Jeg vil helst ikke give panodil i en hel uge og har ikke givet det endnu, men er sgu lidt i tvivl.

Ville i give panodil? (han har ikke feber)

(ved selvfølgelig godt det er min beslutning, men nu rart lige at få andres mening end kun ørelægesekretærene)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

klmf

Hvis du ikke mistænker noget andet end ørerne (for ikke at sløre symptomer på noget mere alvorligt), så ville jeg ikke tøve med at give lidt smertestillende til den lille stakkel, så I alle kan få en bedre nattesøvn.

God bedring med ham

Anmeld

12. marts 2011

Betteisen

Anonym skriver:

Min søn døjer rigtig meget med ørene for tiden, kunne først få en tid til ørelægen i slutningen af måneden, men har ringet flere gange og der er nu kommet et afbud d. 17. Fik af vide det eneste jeg kunne gøre er at behandle med panodil. Han har det fint om dagen, men om natten "vågner" han hver 15-45 min og græder lidt og falder i søvn igen. Jeg vil helst ikke give panodil i en hel uge og har ikke givet det endnu, men er sgu lidt i tvivl.

(ved selvfølgelig godt det er min beslutning, men nu rart lige at få andres mening end kun ørelægesekretærene)

Aj... det kan da ikke passe du ikke kan få en akut tid til ham??? Her fungerer det sådan at man bare dukker op mellem 8 og 9 ved ørelægen

Anmeld

12. marts 2011

XXSS

Anonym skriver:

Altså hvis det er mellemøresbetændelse så kan egen læge altså godt tjekke det og udstede medicin ellers går det jo ikke væk.. Og det lyder sådan..?

Panodil virker ikke hos min pige på mellemøresbetændelse KUN medicin.

Har du været ved egen læge før du skal til ørelægen? Har ikke læst tråden, så det kan være, at det er blevet sagt.

Anmeld

13. marts 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg ville ikke tøve et sekund med at give mit barn smertestillende hvis han havde ondt. Heller ikke selvom det måtte blive en uge i træk.

God bedring med ham.

Anmeld

13. marts 2011

Anonym trådstarter

Betteisen skriver:

Aj... det kan da ikke passe du ikke kan få en akut tid til ham??? Her fungerer det sådan at man bare dukker op mellem 8 og 9 ved ørelægen

Kan heller ikke selv forstå det, for det er jo nu han har ondt  har ringet til flere forskellige og samme svar alle steder.

Anmeld

13. marts 2011

Anonym trådstarter

Tanja78 skriver:

Altså hvis det er mellemøresbetændelse så kan egen læge altså godt tjekke det og udstede medicin ellers går det jo ikke væk.. Og det lyder sådan..?

Panodil virker ikke hos min pige på mellemøresbetændelse KUN medicin.

Har du været ved egen læge før du skal til ørelægen? Har ikke læst tråden, så det kan være, at det er blevet sagt.

Det er ikke  MØB siger lægen, og har bedt mig tage til ørelægen med ham. Han har haft røde og irriteret øregange længe, så hun vil gerne vide om der er væske i mellemøret for kan hun ikke se...  Har været ved lægen 3 gange og har fået samme besked, det går væk af sig selv, men nu har det stået på længe, så nu har hun sendt os videre...

Anmeld

13. marts 2011

XXSS

Anonym skriver:

Det er ikke  MØB siger lægen, og har bedt mig tage til ørelægen med ham. Han har haft røde og irriteret øregange længe, så hun vil gerne vide om der er væske i mellemøret for kan hun ikke se...  Har været ved lægen 3 gange og har fået samme besked, det går væk af sig selv, men nu har det stået på længe, så nu har hun sendt os videre...

Jeg forstår ikke, at hun/han ikke kan se om der er væske, det har de kunnet her hver gang!

vi har lige været ved ørelægen og der gav de os altså også en akuttid.

Du bliver bare nødt til at pointerer, at det har stået på så alt for længe, og at han nu har fået det rigtig skidt eller ring til en anden ørelæge.

Anmeld

13. marts 2011

Turtles

Da vores søn havde vrøvl med ørene, var vi ved lægevagten, og han kunne se der var væske på/i øret.
Vi gav ham børne/junior panodil så han kunne få ro om natten, da det jo er der det er værst når de skal ligge ned.
Og det hjalp med det samme, han sov godt og dejligt om natten.
Hvis jeg har været i tvivl om jeg måtte/skulle give ham det, har jeg ringet til lægevagten og spurgt.

Tøv endelig ikke med at lindre dit barn for smerte med børne panodil, ihvertfald ikke indtil i har været ved lægen og fået andet afvide.

God bedring

Anmeld

13. marts 2011

Anonym trådstarter

Tanja78 skriver:

Jeg forstår ikke, at hun/han ikke kan se om der er væske, det har de kunnet her hver gang!

vi har lige været ved ørelægen og der gav de os altså også en akuttid.

Du bliver bare nødt til at pointerer, at det har stået på så alt for længe, og at han nu har fået det rigtig skidt eller ring til en anden ørelæge.

Jeg skal ikke kunne sige hvorfor hun ikke kan, ikke mig der er lægen.

Har jeg skam også gjort, men de har ingen tider før d. 17, fik afvide jeg kunne ringe igen og høre om der kom flere afbud, det er alt jeg kan gøre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.