Mødregruppe- gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.248 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. marts 2011

Kløver

Jeg har nu fået tid til første møde i mødregruppen, og glæder mig helt vildt, vi er 4 og håber vi kan få meget glæde af hinanden. Nu er jeg så kommet til at tænke på, hvad tager man lige med i mødregruppen, noget ud over det sædvanlige i pusletasken mm, feks legetæppe den bette kan ligge på eller andet ?

Nu har vi hund og er lidt i tvivl om hvad jeg så gør de gang jeg skal holde det, nogle gode forslag fra jer andre som har hund, og haft mødregruppen på besøg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

marhemor

Maja84 skriver:

Jeg har nu fået tid til første møde i mødregruppen, og glæder mig helt vildt, vi er 4 og håber vi kan få meget glæde af hinanden. Nu er jeg så kommet til at tænke på, hvad tager man lige med i mødregruppen, noget ud over det sædvanlige i pusletasken mm, feks legetæppe den bette kan ligge på eller andet ?

Nu har vi hund og er lidt i tvivl om hvad jeg så gør de gang jeg skal holde det, nogle gode forslag fra jer andre som har hund, og haft mødregruppen på besøg

Vi er også 4 i den mødregruppe jeg er i, og vi medbringer ikke diverse legetæpper og sådan, men låner hos hinanden. Vi mødes om formiddagen, så børnene sover jo gerne en god lur imens, så de kan skiftes lidt til at bruge tingene

Hvad angår hund, så har jeg en grand danois, og når vi er her, så er vi ovenpå, hvor hunden ikke kommer op, så vi er ugenerede. Jeg ved at andre lukker hunden ind i et værelse, eller udenfor, alt efter hvad hunden er vant til

Håber at du kan bruge det til noget.

- Marhemor

Anmeld

12. marts 2011

Worldwide

Første gang vi mødtes i min MG var det ude i det vi kalder Sundhedshuset - der havde jeg dyne+taske+lidt legetøj(afhænger selfølgelig af hvor meget opmærksom din baby er eller om baby sover det hele væk)

Efterfølgende når vi har mødtes ved hinanden har det kun været taske og dyne, den vi har været hos har haft legetæpper, legetøj osv, og så hygger babyerne sig heldigvis rigtig godt sammen Dem der har hund i min gruppe har tilbudt at lukke hunden udefor eller holde den i et andet rum så længe vi er der, hvis vi er utrygge ved den, men nu kan alle i min gruppe lide hund, så det har intet problem været. Det kommer jo meget an på hundens temperament

Anmeld

12. marts 2011

Kindfed

Jeg tror, det kommer meget an på de andre, så hvis det er noget, der bekymrer dig, kan du ligeså godt tage lidt ekstra med. Nu nævner du selv et tæppe. Hos mig må de gylpe og savle på alt, jeg er ligeglad, men en anden fra min mødregruppe ser helst, at de netop ligger på et tæppe og så gør de jo bare det. Det samme med legetøj - nogle låner ud, andre gør ikke (det skal du jo så nok ikke bruge endnu, men som eksempel).

Tag det med, du ville tage med andre steder også. Vigtigst i starten er vel mad og en stofble, også til puslebordet, igen fordi nogle ikke bryder sig om andres barnenumser på deres barns puslebord, og det synes jeg, man skal respektere.

Nå ja, og så tag kage med. Altid godt

Anmeld

12. marts 2011

Kløver

marhemor skriver:

Vi er også 4 i den mødregruppe jeg er i, og vi medbringer ikke diverse legetæpper og sådan, men låner hos hinanden. Vi mødes om formiddagen, så børnene sover jo gerne en god lur imens, så de kan skiftes lidt til at bruge tingene

Hvad angår hund, så har jeg en grand danois, og når vi er her, så er vi ovenpå, hvor hunden ikke kommer op, så vi er ugenerede. Jeg ved at andre lukker hunden ind i et værelse, eller udenfor, alt efter hvad hunden er vant til

Håber at du kan bruge det til noget.

- Marhemor

Tusind tak, kunne jeg godt, tror måske jeg kan lukke hunden i kælderen imens, hvis det var. Lige pt er vores søn ikke så gammel, så i starten ligger han jo nok bare i liften, men rart lige at vide hvad andre gør, men også da vores søn jo er for tidlig født, så han er "mindre" end de andre små, selvom de er ca samme alder

Anmeld

12. marts 2011

Kløver

Kindfed skriver:

Jeg tror, det kommer meget an på de andre, så hvis det er noget, der bekymrer dig, kan du ligeså godt tage lidt ekstra med. Nu nævner du selv et tæppe. Hos mig må de gylpe og savle på alt, jeg er ligeglad, men en anden fra min mødregruppe ser helst, at de netop ligger på et tæppe og så gør de jo bare det. Det samme med legetøj - nogle låner ud, andre gør ikke (det skal du jo så nok ikke bruge endnu, men som eksempel).

Tag det med, du ville tage med andre steder også. Vigtigst i starten er vel mad og en stofble, også til puslebordet, igen fordi nogle ikke bryder sig om andres barnenumser på deres barns puslebord, og det synes jeg, man skal respektere.

Nå ja, og så tag kage med. Altid godt

hehe kage er altid godt, godt råd ang ekstra stofble, nu skal jeg heldigvis ikke så langt, så skulle jeg glemme noget er der ikke langt ind efter noget dne første gang, da det skal holdes ved min nabo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.