Der der salve til gummerne....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.179 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. marts 2011

Betteisen

Hep hey...

Det der salve folk putter på ungerne gummer ved tandfrembrud... hvad hedder det og er det på recept??

Min datter har den sidste uge sovet elendigt og jeg kan se på hende gummerne klør afsindigt. Er desperat og vil lige høre fra nogen der har prøvet det.

Hilsen Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

sarahb

det er ikke på recept, menkan ikke huske hvad det hedder. Det står sammen med tandplejen mener jeg nede på apoteket.

Anmeld

12. marts 2011

Topp

du kan købe gummedråber på apoteket i håndkøb - og det hedder bare gummedråber

Anmeld

12. marts 2011

Betteisen

Jeg var på apoteket og de vidste ikke hvad det var for noget.... Jeg har heller aldrig hørt navnet på det der bruges, men har fået noget der især skulle være godt hvis man har sår i munden fx efter bøjle eller lign.... Jeg ved dog ikke om det er det andre bruger. Det jeg har købt hedder AFTEX Aloclair gel

Anmeld

12. marts 2011

nilletøz

Vi har brugt noget der hedder dolodent, men det er på recept.

Det er noget der bedøver gummerne, i noget tid..

Anmeld

12. marts 2011

Laulund87

Betteisen skriver:

Jeg var på apoteket og de vidste ikke hvad det var for noget.... Jeg har heller aldrig hørt navnet på det der bruges, men har fået noget der især skulle være godt hvis man har sår i munden fx efter bøjle eller lign.... Jeg ved dog ikke om det er det andre bruger. Det jeg har købt hedder AFTEX Aloclair gel

Det er det vi bruger og det virker!

Anmeld

12. marts 2011

LISBETH:-)

Jeg har lige købt noget i matas og det hedder bare gummedråber - det skulle ikke lamme på samme måde som det fra apoteket men stadig have samme virkning

Anmeld

12. marts 2011

Lou87

Betteisen skriver:

Hep hey...

Det der salve folk putter på ungerne gummer ved tandfrembrud... hvad hedder det og er det på recept??

Min datter har den sidste uge sovet elendigt og jeg kan se på hende gummerne klør afsindigt. Er desperat og vil lige høre fra nogen der har prøvet det.

Hilsen Louise

Da jeg spurgte på apoteket der sagde hun jeg sku ha recept.

Men hun sagde så hun ikke ville anbefale det og spurgte mig hva jeg ville gøre hvis jeg havde tandpine eller ondt i hovedet..

.. og tjah, tage en pille sagde jeg ??

Og det sagde hun ja nemlig til.. for man sku ikk være bange for at give sit barn en panodil junior. Den ville virke bedre end det på gummerne - pga de savler så meget så det andet var svært og få til og NÅ og virke. Det var ihvertfald hva hun havde af erfaringer selv. Såå..

Så min pige har fået en stikpille til natten - det har virket okay

Anmeld

12. marts 2011

Laulund87

Lou87 skriver:

Da jeg spurgte på apoteket der sagde hun jeg sku ha recept.

Men hun sagde så hun ikke ville anbefale det og spurgte mig hva jeg ville gøre hvis jeg havde tandpine eller ondt i hovedet..

.. og tjah, tage en pille sagde jeg ??

Og det sagde hun ja nemlig til.. for man sku ikk være bange for at give sit barn en panodil junior. Den ville virke bedre end det på gummerne - pga de savler så meget så det andet var svært og få til og NÅ og virke. Det var ihvertfald hva hun havde af erfaringer selv. Såå..

Så min pige har fået en stikpille til natten - det har virket okay

Man kan få noget der ikke er på recept og som egentlig er beregnet til blister i munden. Det hverken lammer eller er farligt, det lægger bare en lille hinde på gummerne til at dulme smerterne

Anmeld

12. marts 2011

Betteisen

Takker for svar allesammen..

Jeg vil ikke stile efter noget på recept... Mon ikke også det snart er ovre igen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.