MMF vs fondant?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

756 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. marts 2011

Anonym trådstarter

Nu har jeg brugt mmf til de fleste af mine kager, men er begyndt at købe fondant istedet for det synes jeg er bedre at modelere, men men men jeg kan simpelthen ikke dække en hel kage med fondant uden det sprækker, synes heller ikke det er lige så elastisk som mmf... Ruller ud i ½flormelis ½maizena. Nogen der har nogen idé om hvordan jeg undgår den sprækker så meget?

Hvor tyk er jeres fondant når jeg dækker en hel kage, kan godt være det er for tyndt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

Bom

Opper den lige for dig

Anmeld

12. marts 2011

frk Jensen

Syns at Fondant er MEGET nemmere at arbejde med end mmf...

Jeg ruller det ud i maizena. Vender det, ruller, vender det, ruller osv...

Når du skal lægge det over kagen, så rul det på din kagerulle, og så lige så stille over kagen.. det er super smart.. og den revner ikke..

Anmeld

30. marts 2011

missbach

Kan se du ikke har fået så mange svar, så vil da lige hjælpe her.. 

MMF er mere klisteret og følsom overfor varme hænder.. Derfor er det en god ide at have maizena med på sidelinien og vende ofte..

Fondant kan også virke klisteret, men sætter sig ikke fast på bordet, så samme måde som MMF.. du skal derfor ikke bruge ret meget maizena undervejs. Du starter ud uden maizena med at rulle lidt og vende, rulle lidt og vende.. Når du syns den er en tand for klisteret tager du lidt maizena på hænderne og smører ud på fondanten, så der kun kommer en helt tynd hinde på.. 

fondanten tører nemli hurtig ud, hvis der bliver brugt for maizena undervejs..

tykkelsen skal ca være 2-3 mm tyk, så er det helt perfekt.. 

Håber det giver mening Ellers spørger du bare igen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.