Kartoffelmos pulver - gør det noget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.546 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej med jer'

Skal bare lige høre jer, hvad er der egentlig "galt" i at give sit barn kartoffelmos som er laver på pulver? Er der noget ernæringsmæssigt galt i det eller andet galt?!

Problemet er at min dreng (lidt over et år) elsker kartoffelmos, men det er der ingen af os andre der gør - så når det er så små portioner, så er det altså nemmere med pulveret...

Håber på et godt råd...

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Hej med jer'

Skal bare lige høre jer, hvad er der egentlig "galt" i at give sit barn kartoffelmos som er laver på pulver? Er der noget ernæringsmæssigt galt i det eller andet galt?!

Problemet er at min dreng (lidt over et år) elsker kartoffelmos, men det er der ingen af os andre der gør - så når det er så små portioner, så er det altså nemmere med pulveret...

Håber på et godt råd...

På forhånd tak

hmmm der er nok mere salt i...

men jeg forstår altså ikke at det er lettere at lave en stor portion... du kan da bare koge 2 kartofler og vupti, så er der mos til een...

eller koge lidt mere og have til to dage på køl

Anmeld

12. marts 2011

Mor til L&S

Det er da så nemt - du koger da bare to kartofler og moser dem med en smørklat og lidt mælk - vupti kartoffelmos!

Og så får du friske råvarer i stedet for pulver!

Anmeld

12. marts 2011

Snefnug1984

Der er jo også tilsat en masse ting til det pulver.. smagsforstærker, E-nr osv. Jeg ville personligt ikke give det til mit barn.. det er jo meget nemt at lave en stor portion kartoffelmos og så fryse det ned i små portioner og så varme det op med lidt mælk/MME og en klat smør inden serveringen

Anmeld

12. marts 2011

sarahb

jeg lavede det altid bare i mini hakkeren fra obh, det er så nemt...

Anmeld

12. marts 2011

Laulund87

Som de andre skriver, det er da super nemt at koge et par kartofler og mose dem

Anmeld

12. marts 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak for tipsene... jeg har aldrig ku lide det, så derfor ikke lavet det så tit - men med jeres tips lyder det jo såre enkelt og går også mest ind for de gode friske råvarer. Jeg vil prøve det. Tak!

Anmeld

12. marts 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak for tipsene... jeg har aldrig ku lide det, så derfor ikke lavet det så tit - men med jeres tips lyder det jo såre enkelt og går også mest ind for de gode friske råvarer. Jeg vil prøve det. Tak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.