Hej, jeg vælger at skrive anonym da jeg synes det er lidt pinligt.
Min kæreste har haft rigtig svært ved den nye rolle som far. Det at skulle tilpasse sig, sætte barnets behov foran sine egne, tage hensyn, putte om aftenen/natten. ( lave kaffe, bage, se TV, liiige 5 min. mere på sofaen eller i sengen, som så bliver til en time eller 2!!
Det er ikke pænt sagt, men det eneste han laver med baby er at ligge på sofaen med hende - mens han ser TV! Baby har sovet, fået mad og blevet pudslet ( af mig ) og så er hun vågen og aktiv og søger kontakt. Men hans opmærksomhed er i tv'et. . .
Han er god til at lave mad i køkkenet til os. Men der bliver ikke ryddet op efter sig, og alt andet oprydning står jeg også for!
Jeg vælger at konfrontere ham med det, når det står på, da det jo ganske hårdt for mig (uden nogen natte søvn fordi jeg ammer 3 gange om natten) jeg har svært ved at finde 5-10 min. om aftenen hvor jeg kan trække ham til side og snakke om det.
Men han bliver ganske enkelt hysterisk når jeg siger det til ham. Råber og kæfter op. Siger jeg på en meget blid og pædagoisk måde (har prøvet alle måder) At han skal dæmpe sig, vi skal ikke skændes foran baby. Siger han bare: ÅHHH hold da din kæft!
Så bliver han sur, smækker med alt han skal røre ved, larmer og STRESSER.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på min lille bitte solstråle skal lægge øre til det. Det kan umuligt være rart og sundt for babys sind

Jeg har efterfølgende også fået afvide jeg skal gå til lægen fordi jeg er blevet sindsyg fordi jeg græd på et tidspunkt det bare blev for meget.
Idag fik jeg afvide jeg var phygopat!!
Hvad skal jeg gøre???
Hilsen den meget ulykkelig ( på min baby's og mine vejne )