Eksplosion på japansk A-kraftværk!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

363 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. marts 2011

SussieThyssen

Så er reaktorbygningen, på det japanske atomkraftværk eksploderet.
Og et andet A-kraftværk er også truet

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-38075108:eksplosion-på-atomkraftværk.html

Jeg tænder et lys for alle de de stakkels japanere, der ellers er hårdt nok ramt i forvejen. Godt at de har evakueret så mange allerede.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

aarhusmor

Ja det er frygteligt!

Anmeld

12. marts 2011

wamse

Hele situationen er bare så frygteligt. Alle de mennesker i nød 

Anmeld

12. marts 2011

Low

Det er så synd .

Såådan en kraftværk der er i stykker, kan det ikke sprede sig meget langt?

Anmeld

12. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Low skriver:

Det er så synd .

Såådan en kraftværk der er i stykker, kan det ikke sprede sig meget langt?

eksperten på TV2 sagde at man ikke skulle bekymre sig i DK... skyen fortyndes jo længere den kommer

Anmeld

12. marts 2011

Low

Ni-ko-li-ne skriver:

eksperten på TV2 sagde at man ikke skulle bekymre sig i DK... skyen fortyndes jo længere den kommer

Det var da altid noget. Hvad så med nabo lande. Skal de være bekymret? 

Anmeld

12. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Low skriver:

hmm det ved jeg ikke... jeg ved ikke præcis hvor langt der er fra a-kraftværket til grænsen til andre lande... men jeg er sikker på at de i så fald evakueres og der slås alarm

Anmeld

12. marts 2011

oo

Low skriver:

ifølge de japanske myndigheder skulle der ikke være noget fare hvis man er længere væk end 10 kilometer fra atomkraftværket. men jeg havde samme tanke igår og måtte til sidst ringe til Søren (der var nede og handle). Han er jo fysiker og kunne heldigvis forklare et par ting om det. jeg tænkte jo hele tiden Tjernobyl og Sol stod udenfor og sov 

Anmeld

12. marts 2011

SussieThyssen

Nu er japanerne jo, om nogen gearet til at håndtere atomudslip, jævnfør bomberne under anden verdenskrig.
Og yderligere har de været så fornuftige, at placere det her værk lige op af kysten.
Dvs at, hvis alt går vel, så vil blæsten sørge for, at en del af radioaktiviteten blæser ud over havet.
Når jeg kigger på eksplsionen, så bærer vinden skråt nordøst, så skyen bevæger sig delvist op ad kystlinjen og delvist ud over havet. Derved bevæger det sig også væk fra kystlinjerne inde bag det japanske øhav.
Meget er naturligvis afhængi af vinden, men der er så heldigvis også meget langt ud til de nærmeste øer.
Så man må håbe det bedste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.