Lige et spørgsmål til andre der har været syet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.319 visninger
15 svar
0 synes godt om
12. marts 2011

Tystys14

Jeg fødte en vidunderlig datter for 12 dage siden, og er så heldig at jeg ikke bløder mere  Jubiii. Men så er mit spørgsmål, jeg har ikke ondt mere, og bløder ikke mere, og sexlysten er kommet igen... men er det risikabelt at dyrke sex allerede 12 dage efter fødslen, når man er blevet syet med 20 sting?  Og hvornår forsvinder stingne`? jeg fik at vide der går tre uger af en læge på hospitalet, men når jeg læser her inde, er der mange delte meninger om det?  

Håber der lige er nogle der kan hjælpe mig lidt her, glæder mig til at kunne være sammen med min kæreste igen, men vil ikke ende med at gøre mere skade end gavn for mig selv.  

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

DLM

min jm som tog i mod Magnus sagde, at det var bedst at vente til man havde været ved lægen og fået undersøgt, om alt var som det skulle være, det var efter 8 uger. men hvis du føler dig klar kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle hygge med kæresten

Anmeld

12. marts 2011

sne190810

Bare husk at bruge kondom!!

For at undgå baktierier, infektioner osv.

Dét er nemlig vigtig det bliver overholdt, i hvert fald indtil du har været til 8-ugers undersøgelsen.

Anmeld

12. marts 2011

Tystys14

sne190810 skriver:

Bare husk at bruge kondom!!

For at undgå baktierier, infektioner osv.

Dét er nemlig vigtig det bliver overholdt, i hvert fald indtil du har været til 8-ugers undersøgelsen.

Jeg tør alligevel ikke andet end at vi beskytter os, skal ikke have en lille til lige forløbig hi hi, men jeg tænker mere på stingene, om det er okay at have sex, når de ikke er opløst?

Er bange for at gøre skade, det gør som sagt ikke ondt mere, og jeg bløder ikke, men jeg vil ikke ende med et eller andet problem pga. jeg er blevet syet så meget, og så havde sex med kæresten? Ved du om der sker noget ved det? 

Anmeld

12. marts 2011

Tystys14

DLM skriver:

min jm som tog i mod Magnus sagde, at det var bedst at vente til man havde været ved lægen og fået undersøgt, om alt var som det skulle være, det var efter 8 uger. men hvis du føler dig klar kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle hygge med kæresten

Uha 8 uger er længe, når lysten allerede er tilbage.

Anmeld

12. marts 2011

2babygirls

Cho skriver:

Jeg fødte en vidunderlig datter for 12 dage siden, og er så heldig at jeg ikke bløder mere  Jubiii. Men så er mit spørgsmål, jeg har ikke ondt mere, og bløder ikke mere, og sexlysten er kommet igen... men er det risikabelt at dyrke sex allerede 12 dage efter fødslen, når man er blevet syet med 20 sting?  Og hvornår forsvinder stingne`? jeg fik at vide der går tre uger af en læge på hospitalet, men når jeg læser her inde, er der mange delte meninger om det?  

Håber der lige er nogle der kan hjælpe mig lidt her, glæder mig til at kunne være sammen med min kæreste igen, men vil ikke ende med at gøre mere skade end gavn for mig selv.  

På forhånd tak

Prøv jer ad.. andet kan jeg ikke sige. Jeg blev godt nok ikke syet så voldsomt og blødte næste 6 uger, så ventede til lægen havde godkendt det dernede

Men mener det er efter en uge at stingene er væk!!!??

Bare I gør det forsigtigt, tror jeg ikke du kan "fucked" noget op dernede, og for 12 dage siden kom der jo et hoved ud dernede, så pladsen er ikke vild trang i starten

Anmeld

12. marts 2011

sne190810

Cho skriver:

Jeg tør alligevel ikke andet end at vi beskytter os, skal ikke have en lille til lige forløbig hi hi, men jeg tænker mere på stingene, om det er okay at have sex, når de ikke er opløst?

Er bange for at gøre skade, det gør som sagt ikke ondt mere, og jeg bløder ikke, men jeg vil ikke ende med et eller andet problem pga. jeg er blevet syet så meget, og så havde sex med kæresten? Ved du om der sker noget ved det? 

Hmm ..  Det har jeg faktisk ingen anelse om!

Men har lige googlet lidt for dig ..

http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/graviditet-og-foedsel/den-nybagte-mor/samleje-efter-foedslen/

http://www.farmorogborn.dk/artikler/artikel.asp?id=32

Der står en del nyttig viden på diverse sider, hvis du googler

Anmeld

12. marts 2011

sne190810

Men mener det er efter en uge at stingene er væk!!!??

Har lige læst mig til, inden på farmorogbørn.dk

"...Syningen kan gøre ondt og nive, men er som regel helet ca.14 dage efter fødslen"

Så blev vi dét klogere

Anmeld

12. marts 2011

SaraLM

Jeg synes I skal vente med selve penetrationen indtil du har konsulteret en læge - i min optik er 12 dage ikke nok til at det er vokset så godt sammen at der ikke er risiko for skader - men det betyder jo ikke at I ikke kan lave så mange andre ting?

Anmeld

12. marts 2011

2babygirls

sne190810 skriver:

Har lige læst mig til, inden på farmorogbørn.dk

"...Syningen kan gøre ondt og nive, men er som regel helet ca.14 dage efter fødslen"

Så blev vi dét klogere

Det gjorde vi da... Kunne ikke se mine sting, men ventede nu pænt alligevel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.