Piping gel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.394 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. marts 2011

LISBETH:-)

Nogen der har en opskrift på piping gel. Skal bruge det til at lave blåt vand med ala dette

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

Ploffer

Nogen der har en opskrift på piping gel. Skal bruge det til at lave blåt vand med ala dette

Piping gel

8 blad husblas (de skal udblødes i koldt vand i ca 5-10 min først)
4 spsk koldt vand
9,5 dl. glykose (kan købes i bla Kvickly)

Instruktioner
Kom det udblødte husblas og det kolde vand i en lille gryde. Varm på lavt indtil gelatine er blevet klart / opløst - MÅ IKKE koge. Tilsæt sirup lidt ad gangen og varme grundigt. Køl og opbevar.

Anmeld

11. marts 2011

Magsen

INGREDIENSER: 8 blad husblas (de skal udblødes i koldt vand i ca 5-10 min først) 4 spsk koldt vand 9,5 dl. glykose (kan købes i bla Kvickly) Instruktioner VEJLEDNING: Kom det udblødte husblas og det kolde vand i en lille gryde. Varm på lavt indtil gelatine er blevet klart / opløst - MÅ IKKE koge. Tilsæt sirup lidt ad gangen og varme grundigt. Køl og opbevar, nedkølet i beholder, i op til 3 måneder.

*opskrift fra mette's kagedrømme

Anmeld

12. marts 2011

Tak piger - den havde jeg også selv fundet men hvis man læser i teksten så står der man skal bruge glykose og i vejledningen står der at man tilsætter sirup, SÅ blev jeg forvirret. De opskrifter jeg har fundet på engelsk står der også noget med sirup.

What to do???

Anmeld

12. marts 2011

eirene

Jeg kan godt forstå du er forvirret... Men Glukose er vist også en slags sirup, så mon ikke det er derfor?

Du må prøve og lige fortælle hvordan det bliver...

Anmeld

12. marts 2011

Jeg har fundet løsningen: (tror jeg)

Man kan lave sin egen gelé af 4 blade husblas, 2,5 dl. vand og 100 g. sukker, men den er sværere at styre.
Læg husblas i blød i koldt vand i 10 minutter. Kog 2,5 dl. vand op med 100 g. sukker og smelt den udblødte husblas i den kogende sukkerlage. Køl lagen godt af, den skal være så kold at den næsten stivner, men ikke så kold at den stivner inden man er færdig med sit gelé maleri.

Jeg har prøvet en anden opskrift jeg fandt på en engelsk hjemmeside med sirup i - det blev noget være brun klumpet lort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.